Gå til innhold

Kyllingpizza-trenger forslag til originale ingredienser

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har tenkt å eksperimentere litt på kjøkkenet, og lage pizza med kylling, men jeg trenger hjelp til å vri hjernen for å finne litt mer originale ingredienser.

Jeg har tenkt å bruke

kyllingfilet (tynne skiver, stekt og saltet lett)

baconbiter

spinat

Utover det vet jeg ikke; hva slags ost (er)?, hva slags saus?

Jeg vil IKKE ha maiskorn på pizzaen, det er den mest oppskrytte ingrediensen jeg vet om.

Og jeg har tenkt å lage tynn italiensk bunn med krydder i.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strø over noen halve peanøtter - nam..

Skrevet

OK dette blir litt på siden fordi du spurte om kyllingpizza men jeg lagde en pizza engang som jeg syns var så god og hvis du vil eksprementere med noe annet enn kylling engang syns ihvertfall jeg at det var godt.

Spekeskinke/parmaskinke

Frisk basilikum

Svarte oliven

Soltørkede tomater

Mozzarellaost (den som du får i "klumper" som "flyter" i vann")

Spre tomatsaus utover bunden. Skjær mozarella kulene i skiver å fordel utover.....legg fyllet: skinke,oliven,soltørka tomater og basilikum utover osten - oppå osten...stek!! NAM!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg synes soltørkede tomater (i olje) er et "must" på pizzaen.

Er også ganske hypp på oliven (men usikker hvordan det vil passe med resten av ingrediensene dine).

Har du prøvd pestosaus?

Skrevet

gul paprika og peanøtter!! :sikle:

Skrevet

Når det gjelder ost synes jeg bare mozzarella blir altfor tamt, det smaker nesten ingenting, men konsistensen er flott. Derfor pleier jeg alltid å bruke halvparten mozzarella og halvparten vellagret cheddar som har masse god smak.

Og løkringer og chiliringer er en selvfølge på all pizza. :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet
OK dette blir litt på siden fordi du spurte om kyllingpizza men jeg lagde en pizza engang som jeg syns var så god og hvis du vil eksprementere med noe annet enn kylling engang syns ihvertfall jeg at det var godt.

Spekeskinke/parmaskinke

Frisk basilikum

Svarte oliven

Soltørkede tomater

Mozzarellaost (den som du får i "klumper" som "flyter" i vann")

Spre tomatsaus utover bunden. Skjær mozarella kulene i skiver å fordel utover.....legg fyllet: skinke,oliven,soltørka tomater og basilikum utover

osten - oppå osten...stek!! NAM!!!!!!!!!!!!

Dette er bortimot favorittingrediensene mine; jeg bruker dem også på chiabatta. Smør pesto utover chiabattaen, legg på parmaskinke, cherrytomater i skiver og sorte oliven. Gjerne også ruccolasalat. Dekk med mozarella og stek til osten er smeltet.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å bruke en miks av ulike oster; kan muggost brukes, smelter den bra? Ellers liker jeg fetaost på pizza, faktisk. Den blir helt nydelig når den smelter.

Peanøtter utgår, fordi det er noe av det ekleste jeg vet. Kanskje jeg kan bruke cashewnøtter eller macadamia-nøtter i stedet??

Jeg filosoferer videre....

Flere innspill mottas med takk!

Skrevet

Tror du kan bruke blåmuggost på pizza ja. Jeg har flere ganger kjøpt 4 cheese pizza fra ulike restauranter og da er alltid blåmugg en av de 4 ostene ;)

Skrevet

Pinjekjerner og spekeskine er nydelig sammen med kylling

.. og blåmuggost.. .. eller mange sorter oster.

og dessuten går macadamianøtter til "alt" :sjarmor:

Gjest Ethereal
Skrevet

OK, neste spørsmål: hva slags oster brukes i en "quattro formaggi", med fire ulike oster?

Skrevet

Mozzarella, Norzola eller annen blåmugg, Cheddar + en vanlig hvit (norvegia el) .. bruker jeg

Skrevet
OK' date=' neste spørsmål: hva slags oster brukes i en "quattro formaggi", med fire ulike oster?[/quote']

Mozzarella, parmesan, gorgonzola og....hva var nå den siste.... :klø: Pecorino kanskje?

Skrevet

Forslag til saus; denne kan brukes både til pasta og pizza.

8-10 fedd hvitløk (gjerne en hel)

1 boks tomater

olivenolje

salt, pepper og urtekrydder etter smak

Finhakk hvitløken og surr den i litt olje - må ikke bli brun. Tilsett tomatene og la sausen småputre lenge. Smak til med krydder.

Det kan høres ut som mye hvitløk, men når den finhakkes og kokes lenge blir det en rik, men ikke sterk hvitløksmak på sausen. :sikle:

Gjest Ethereal
Skrevet

Pecorino er kjempegodt! :-) dessverre ikke alltid så lett å få tak i; får spørre på den delikatessebutikken vi har her i byen, de konsentrerer seg for det meste om italienske råvarer.

Skrevet

Her kommer flere forslag, helt tilfeldig, mer for å sette i gang fantasien: squash (revet eller i tynne skiver), skivet champignon, skiver av hvitløk, avocado, vårløk, salsa, aubergine, artisjokkhjerter, asparges, klatter av kremost +++

Skrevet

Jeg bruker å lage hvit pizza med kylling. Da består sausen av stekte kyllingbiter, sjanpinjong, creme fraiche og norzola (det står ordentelig oppskrift her inne et sted - søk på hvit pizza) Det er kjempegodt!!

Helt sikkert ikke vondt å ha stekt bacon på toppen heller. :)

Skrevet
Her kommer flere forslag' date= helt tilfeldig, mer for å sette i gang fantasien: squash (revet eller i tynne skiver), skivet champignon, skiver av hvitløk, avocado, vårløk, salsa, aubergine, artisjokkhjerter, asparges, klatter av kremost +++

:Nikke:

Det er veldig godt med oliven på i skiver, sammen med fetaost og soltørkede tomater.

Cashewnøtter funker bra :)

Gjest Étoile
Skrevet

Avocado og små broccoli-buketter er godt.

Gjest Poirot
Skrevet

Cashew og fersk koriander (etter steking), men det er kanskej bedre uten baconen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...