Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtt en fyr og vi har det kjempebra sammen. Idag fikk jeg vite at faren hans styrer økonomien hans. Altså, han bruker jo penger som han vil, men han leverer alt av regninger ogsånt til faren sin, og han betaler de og holder orden med huslån og annet.

Kjente jeg synes det var litt rart, for fyren har alt på stell. God jobb, hus, bil, god økonomi, og han er en fyr som får ting gjort og som har planer for alt. Han bestemmer seg for noe, og gjennomfører det.

Noen som har vært borti dette før? Tenker litt på hvordan det vil bli når jeg flytter inn, da ville det ihvertfall for meg være mest naturlig at jeg styra med det, men han synes ikke det i såfall var nødvendig. Faren har alltid gjort det, så han har aldri tenkt over å gjøre det selv.

Anonymous poster hash: ffbae...cab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han tidligere kjørt økonomien i grøfta?

AnonymBruker
Skrevet

Første som slo meg. Hva skal han gjøre når faren ikke lenger er der? Det er viktig å lære seg økonomi selv og klare seg selv

Anonymous poster hash: 9b102...f8b
  • Liker 2
Skrevet

Hva er problemet? At det blir vanskeligere å få han til å spandere et diamantkjede på deg når faren hans kan hjelpe han å gjøre økonomisk fornuftige valg?

Gjest Nikee
Skrevet

Hva er problemet? At det blir vanskeligere å få han til å spandere et diamantkjede på deg når faren hans kan hjelpe han å gjøre økonomisk fornuftige valg?

Hva fader?? :klo:

TS, ja jeg ville ha lurt på hva han har tenkt å gjøre om faren ikke lenger har mulighet (sykdom, død). Jeg ville ha funnet ut om han er i stand til å ordne økonomien sin selv, det er jo litt viktig synes jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Har han tidligere kjørt økonomien i grøfta?

Nei, aldri.

Første som slo meg. Hva skal han gjøre når faren ikke lenger er der? Det er viktig å lære seg økonomi selv og klare seg selv

Anonymous poster hash: 9b102...f8b

Nei det spurte jeg også om, det hadde han ikke tenkt på.

Hehe, jeg vil ikke ha noe diamantkjede. ;) Er ikke noe problem, jeg bare stusset litt over det og jeg ser for meg at det kan bli litt krunglete hvis jeg flytter inn i hans hus og skal være med på å betale regninger (ikke huslån) siden jeg bor der, også skal faren hans betale regningene hans.

Gjest Gjest
Skrevet

Har han kjørt ihjel økonomien sin tidligere?

Skrevet

Har ikke vært borti det. Men jeg synes han virker litt tafatt, evner han ikke å fikse avdragene til lån osv. selv? Var det faren som ordnet med boliglån til han også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært borti det. Men jeg synes han virker litt tafatt, evner han ikke å fikse avdragene til lån osv. selv? Var det faren som ordnet med boliglån til han også?

Han jobba som bare det, sparte alt han tjente og kjøpte huset sitt som 21åring. Da lånte han 100.000 av moren, resten av EK hadde han tjent inn selv. Huset fant han selv, alt er pusset opp etter hva han vil ha/liker og han er fornuftig økonomisk. Men alt av regninger havner hos faren. Har tenkt at han rett og slett er litt lat på den fronten, at han ikke gidder å bruke tiden sin på det og at det er lettvint at faren alltid har ordna det så ting blir betalt i tidè..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde begynt å presse ham sakte og forsiktig om at sånt må man ordne selv når man er en voksen. Man trenger jo ikke en gang å ordne det selv, man kan faste utgifter som fasttrekk via banken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...