Gå til innhold

...and a penny in a shoe...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, så var det denne gamle regel da med at vi skal ha:

Something white,

something blue,

something borrowed

and something blue,

and a penny in a shoe.

Skal dere ha en mynt i skoen og kan man ha et vanlig kronestykke eller bør man faktisk ha 1 penny? Dette høre ut som et utrolig teit spørsmål, men jeg mener det faktisk seriøst. Er litt overtroisk og jeg vil at dette skal være korrekt lissom.

Og hvis jeg bør ha 1 penny, vet dere hvor mye det tilsvarer i norske kroner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en 50 øring i skoen. Er ikke sikker på om dette er riktig altså, men jeg hadde iallefall det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er jo litt greiere om man kan bruke en norsk mynt da. Enten 50 øre eller 1 krone.

Skrevet

Eg gjekk i skoa mine ei stund i går, begynte å gå dei inn, liksom. Så kom eg på dette ordtaket, og fann ut at eg hadde lyst å prøva med ein mynt i skoen, kunne liksom gå inn mynten og då... :wink: Det som overraska meg var at det ikkje var ubehageleg i det heile å ha mynten der. Så eg trur nok kanskje at eg kjem til å ha ein mynt i skoen. Eg er sikker på at når ein bur i Noreg, så treng ein IKKJE ha 1 penny, 1 krone vert rektigare, eller 50 øre dersom det er meir behageleg.

Skrevet

(Nå heter det egentlig 'a lucky sixpence in your shoe', men skitt au)

Jeg tror jeg dropper mynten, gett! De skoa jeg skal ha på er ikke SÅÅÅ behagelige fra før av, og en liten mynt som glir ned i tåa er neimen ikke noe ønskelig!

Jeg regner forøvrig med at skoene blir flittig sparket av, jeg HATER egentlig små, spisse, trange sko, men utvalget her var labert, så jeg sørger for at det lånte er skoene - som min storesøster (nå forlover) giftet seg i for 4 år siden.

Forresten kommer jeg nok til å ha masse lånt på dagen, tror jeg skal låne smykker både av min mor, og min eldste niese på 22 og en av de yngste på 3! :)

Skrevet
Ja, så var det denne gamle regel da med at vi skal ha:

Something white,

something blue,

something borrowed

and something blue,

and a penny in a shoe.

Hei!

Jeg har hørt denne regla litt annerledes:

Something Old

something new,

something borrowed

something blue,

and a penny in your shoe

Får håpe vi klarer å oppfylle kriteriene da.

Lykke til med den store dagen!! :P

Skrevet

Jeg hadde faktisk en sixpence i skoen. Merket ikke at den var der en gang.

Forloveren min gav meg den da vi satt hos frisøren, hun hadde fått den av sin svigermor ;)

Har imidlertid ikke merket noe særlig rikdom enda, her er vi blakke som kirkerotter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ops, jeg mente selvsagt

something old

something new.....

(ikke white) Bekalger

Tror forresten jeg satser på en vanlig mynt jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...