Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diagnosen adhd, kan min hvilepuls normalt være høyere enn andres da?

Kan dette påvirkes av adhd?

Anonymous poster hash: 3642f...536

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt seint svar men: om du bruker medisiner kan hvilepulsen din være høyere enn normalt, dersom du ikke gjør det, skal den være normal.

Skrevet

Nå er jeg ikke lege så dette er kun min personlige synsing.

På meg selv så merker jeg god forskjell på hvilepulsen om jeg er rolig kontra stresset/bekymret/urolig for noe. Det å ha ADHD er såvidt jeg vet forbundet med å ha et høyere stressnivå så sånt sett vil jeg anta at man kan kunne ha høyere hvilepuls. Dette kan du jo måle selv over tid og følge med på. Men jeg ville jo også hørt med en lege om dette - vil jo tro dette er noe de følger opp.

Skrevet

Nå er jeg ikke lege så dette er kun min personlige synsing.

På meg selv så merker jeg god forskjell på hvilepulsen om jeg er rolig kontra stresset/bekymret/urolig for noe. Det å ha ADHD er såvidt jeg vet forbundet med å ha et høyere stressnivå så sånt sett vil jeg anta at man kan kunne ha høyere hvilepuls. Dette kan du jo måle selv over tid og følge med på. Men jeg ville jo også hørt med en lege om dette - vil jo tro dette er noe de følger opp.

Det er forskjell på puls og hvilepuls.

Skrevet

Det er forskjell på puls og hvilepuls.

Ja det er jeg klar over. Jeg svarte på om jeg tror hvilepulsen kan være høyere. Som jeg også skriver så er jeg ingen lege/fagperson ang. dette så det er mine antagelser det er snakk om.

Skrevet (endret)

Det er klart at om en er oppstresset akkurat da, så kan en ha høyere hvilepuls, akkurat som andre har det når de er oppstresset. Men, til tross for hva en skulle tro ut fra beskrivelser, så er ikke folk med ADHD oppstresset hele tiden, selv om de har tusen tanker i hodet samtidig som de tar hvilepulsen.

Dersom en ligger høyere enn normalnivået og det ikke skyldes medisinering, bør en snakke med lege og også sørge for å få nok mosjon.

Du kan selvfølgelig google litt og se om det er skrevet noe om ADHD og puls, utenom i forbindelse med medisinbruk og eventuelt forhøyet angstnivå.

Endret av absinthia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...