Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til en god venninne av meg har fått påvist kreft. Prognosene er veldig dårlige, og han har bare ett år igjen å leve.

Jeg vil gjerne gi henne noe ekstra hyggelig til bursdagen hennes. Kan en kurv med sjokolade, en god bok, øl (hun drikker ikke vin) forskjellige typer frukt og kanskje gavekort på spa være noe? Eventuelt gavekort på kino. Tenkte da på å gi 2 stk så kan hun ta med kjæresten sin.

Noen som har en bok å anbefale? Hun liker det meste, men tenkte mest på noe lettlest og morsomt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Det hørtes ut som en kjempefin gave! Lettleste, morsomme bøker har jeg dessverre ingen anbefalninger å komme med, men det går an å spørre i bokhandelen! De pleier å være flinke til å finne sånt :)

Skrevet

Takk for svar. Nå har jeg funnet ut hva jeg skal ha i kurven:

En pakke god sjokolade fra spesialforretning.

En god te.

En krukke med honning kjøpt på bondens marked.

En krukke syltetøy laget av amishfolk (mine foreldre kjøper det for meg i Pennsylvania)

4 flasker godt øl

En fuktighetskrem fra The Body Shop

En god bok

2 kinobilletter

Hun får selvfølgelig et koselig kort og en bukett blomster også.

Spagave kan hun heller få til jul. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk lush.no, deilig produkter, velvære!

Anonymous poster hash: 543a1...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempefint!

(Husk at det viktigste er at du er der som venninne nå. :) )

Anonymous poster hash: 12492...06e
AnonymBruker
Skrevet

Veldig koselig tanke! Bare pass på at det ikke blir FOR medlidenhetspreget (f.eks om du bruker mye mer penger nå enn vanlig), det er ikke noe koselig det heller. Jeg fikk en slik kurv da jeg mistet min far og satt ufattelig stor pris på det, men det var altså etter han var gått bort og ikke i anledning bursdag.

Anonymous poster hash: 7f819...163
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Nå har jeg funnet ut hva jeg skal ha i kurven:

En pakke god sjokolade fra spesialforretning.

En god te.

En krukke med honning kjøpt på bondens marked.

En krukke syltetøy laget av amishfolk (mine foreldre kjøper det for meg i Pennsylvania)

4 flasker godt øl

En fuktighetskrem fra The Body Shop

En god bok

2 kinobilletter

Hun får selvfølgelig et koselig kort og en bukett blomster også.

Spagave kan hun heller få til jul. :)

Du er en riktig god venn! Det spiller ikke så mye akkurat hva du gir henne, du viser at du er der og bryr deg, og vil gjøre ting for at hun skal ha det bedre. :)

Anonymous poster hash: 329c5...604

Skrevet

Veldig koselig tanke! Bare pass på at det ikke blir FOR medlidenhetspreget (f.eks om du bruker mye mer penger nå enn vanlig), det er ikke noe koselig det heller. Jeg fikk en slik kurv da jeg mistet min far og satt ufattelig stor pris på det, men det var altså etter han var gått bort og ikke i anledning bursdag.

Anonymous poster hash: 7f819...163

Det tenkte jeg litt på faktisk. Så jeg lurer på om hun heller skal få kurven som en overraskelse neste gang jeg treffer henne. Og så vurderer jeg å gi den mer som en "du er en utrolig god venninne, jeg setter stor pris på deg og er glad i deg" gave.

Er usikker på nøyaktig hva jeg skal skrive i kortet. Tenkte noe som: At jeg er veldig glad i henne. At jeg setter stor pris på henne. At jeg er det for henne når som helst. Vil også skrive noe om at jeg forstår det om det i perioder blir mindre tid til venninner fremover. At jeg kommer til å fortsette å prøve, og jeg håper hun tar godt vare på seg selv.

Kan jeg skrive det?

Skrevet

Tusen takk for gode svar forresten. :)

Skrevet (endret)

Faren til en god venninne av meg har fått påvist kreft. Prognosene er veldig dårlige, og han har bare ett år igjen å leve.

Jeg vil gjerne gi henne noe ekstra hyggelig til bursdagen hennes. Kan en kurv med sjokolade, en god bok, øl (hun drikker ikke vin) forskjellige typer frukt og kanskje gavekort på spa være noe? Eventuelt gavekort på kino. Tenkte da på å gi 2 stk så kan hun ta med kjæresten sin.

Noen som har en bok å anbefale? Hun liker det meste, men tenkte mest på noe lettlest og morsomt.

Synes alle forslagene dine var supre.

Hvis hun har det vanskelig kan kino bli feil. Da kan det være bedre med en kveld på konsert eller noe i naturen, leie hest og ri i skogen, kjøre med hundespann eller noe som ikke krever konsentrasjon og som krever mer at man er tilstede her og nå. Men alt er ikke like gjennomførbart. Kinobilletter er ok hvis hun skal ta med kjæresten. Hvis du vil gi en gave der dere to skal finne på noe, ville jeg ikke valgt kino.

Morsomme bøker. Tirsdagsdamene var det første som slo meg, men den er også trist.

Hvis du vet hvilke type forfattere hun liker å lese er det lettere å svare.

Endret av sunSpring
Skrevet

Synes alle forslagene dine var supre.

Hvis hun har det vanskelig kan kino bli feil. Da kan det være bedre med en kveld på konsert eller noe i naturen, leie hest og ri i skogen, kjøre med hundespann eller noe som ikke krever konsentrasjon og som krever mer at man er tilstede her og nå. Men alt er ikke like gjennomførbart. Kinobilletter er ok hvis hun skal ta med kjæresten. Hvis du vil gi en gave der dere to skal finne på noe, ville jeg ikke valgt kino.

Morsomme bøker. Tirsdagsdamene var det første som slo meg, men den er også trist.

Hvis du vet hvilke type forfattere hun liker å lese er det lettere å svare.

Da revurderer jeg kinobilletter litt. Tenkte selvfølgelig å gi to stykk slik at hun kan ta med seg kjæresten eller en venninne om hun vil det. Forsåvidt kan hun jo ta med faren også (strengt tatt kan hun jo ta med akkurat den hun vil).

Noe i naturen er en god idé, eneste som er problemet er at det kanskje ikke er så lett for henne å planlegge ting frem i tid.

Hun liker de aller fleste forfattere. Vurderer å gi henne boken Shantaram. Da jeg leste den glemte jeg i hvert fall verden rundt meg, men den er jo ganske tykk.

Dette var vanskeligere enn jeg hadde sett for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Du er en fin venn! :)

Shantaram er som du sier lang, 900 sider, så da burde du vite at hun er glad i å lese. Jeg er bokoman, og kunne gitt deg mange tips, men vanskelig når jeg ikke vet hvilke bøker hun liker :) fiction? Romaner? Drama? Kjærlighet? biografier? Science?, fantasy? Horror? :)

Anonymous poster hash: 87bf7...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...