Gå til innhold

Reise alene, tips? (gruppereise/kurs/leir)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye om og men, har jeg omsider bestemt meg for at jeg SKAL på ferie i sommer. Koste hva det koste vil. Late (og fattige) venner gjør at alternativene begrenser seg kraftig, og jeg må fint finne meg i å reise alene.

Men det er greit, den utfordringen skal jeg ta!

Men jeg tør ikke dra HELT alene, så jeg tenkte å melde meg på en eller annen gruppetur.

Har lett en del på nettet, men aner meg at dt finnes en god del skjulte skatter der ute enda.

Aller helst kunne jeg tenkt meg en sportslig ferie, med mye aktivitet og utfordringer - men de turene jeg har funnet av dette slaget krasjer med ferien min. Jeg er nemlig opptatt til 8 juli.

Det mest aktuelle for øyeblikket er Gourmetkurs i Toscana, men aldersnittet er litt høyt - og det aner meg at det er litt latmannsfaktor (redd for å komme ut av form). (selv er jeg 20 år)

Noen som har tips om alternative reiser som kan passe meg? Alt etter 8 juli er av interesse!

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har reist mye på ferie alene - faktisk så foretrekker jeg det. Dette gjelder da back packer-ferier, og jeg bor på hostels rundtomkring. Veldig lett å bli kjent med andre folk på den måten. Den type ferie som du nevner har jeg ikke prøvd, så det vet jeg ikke.

Gjest Chica
Skrevet

Kanskje jomfrureiser har noe? Tror også Star Tour har en del gruppereiser. Gjerne med sykkeltur/fjellturer etc

Gjest Phair
Skrevet

Har ikke link, men det er noe som heter jomfru tur/reiser. Da reiser man bare sammen med andre jenter.

Skrevet

:P For enslige :

www.kilroytravels.no

www.alonetravel.no

www.statravel.no

www.rosabussarna.com

www.hvitserk.no

www.lifetravel.no

Aldersgruppen 40 +

www.carpe-diem.no

make-lose-reiser.no

www.leirskoleforvoksne.no

Aleneforeldre:

www.unnis-aktivitetsferie.no

God tur!!

Skrevet

Det mest aktuelle for øyeblikket er Gourmetkurs i Toscana, men aldersnittet er litt høyt - og det aner meg at det er litt latmannsfaktor

Det hørtes spennende ut .. har du en link??

Ellers var det jo flere spennende lenker for flere her..

Gjest Anonymous
Skrevet

Worldwide travel selger mange spennende gruppeturer som man fint kan reise alene på.

Jeg (ikke alene, riktignok) har reist i Botswana på en utrolig spennende tur. Vi sov i telt og hadde det ganske primitivt, men opplevde utrolig mye.

Sjekk www.worldwide.no De er vel kanskje ikke i Trondheim, men du kan jo ringe og få kataloger tilsendt.

Skrevet

Takk skal du ha..

Fant den da jeg søkte litt...

• 17 år senere...
Skrevet
Gjest Chica skrev (På 17.6.2004 den 15.39):

Kanskje jomfrureiser har noe? Tror også Star Tour har en del gruppereiser. Gjerne med sykkeltur/fjellturer etc

følger

Skrevet
ostekaker skrev (3 timer siden):

følger

Start heller en egen tråd enn å dra opp 17 år gamle tråder. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...