Gå til innhold

Hvor bør man dra(Sverige)?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min samboer tenker på å ta en liten ferietur på motorsykkel eller med bil, og da tenker vi til Sverige siden vi bor "greit nærme" nord-sverige. Men hvor er det fint for ett par å dra på ferie i Sverige? Trenger ikke være så barnevennlig ettersom vi er alene! :-)

Vi ønsker muligheter til shopping, greit uteliv, og en plass som er kjent for stabilt og flott vær. Noen ideer? :-)

Tusen takk på forhånd folkens :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Luleå eller Skellefteå :) Det er nært Piteå, og der er det fine bademuligheter :)

Anonymous poster hash: 69acb...b7d

Skrevet

Hei! Jeg og min samboer tenker på å ta en liten ferietur på motorsykkel eller med bil, og da tenker vi til Sverige siden vi bor "greit nærme" nord-sverige. Men hvor er det fint for ett par å dra på ferie i Sverige? Trenger ikke være så barnevennlig ettersom vi er alene! :-)

Vi ønsker muligheter til shopping, greit uteliv, og en plass som er kjent for stabilt og flott vær. Noen ideer? :-)

Tusen takk på forhånd folkens :-)

Hvor bor dere??

For Nord Sverige er stort, bor dere i Området Narvik/Fauske/Bodø eller mellom så er vel Boden/Luleä det opplagte alternativet. Ellers har du en rekke byer og bademuligheter nedover kysten av Botniske viken.

Bor dere lenger sør ned mot Trøndelag kan jo området rundt Østersund være et alternativ.

Liker dere natur og tur i fjell og mark har dere jo en masse flotte muligheter fra Kiruna/Gällivare og sørover langs E45 (Innlandsvegen). Med Kungsleden, Kebnekaise, Sarek og Stora Sjöfallets nasjonalpark med mere. Sarek er meget vilt og vakkert men tilgjengjeld litt vannskelig tilgjenglig. Her er man nødt til å klare seg helt på egenhånd. Merkete stier finnes kun i randsonen (Mulig Kungsleden er innom ytterkanten) og det finnes ingen hytter eller slikt. Her er man helt overlatt til seg selv.

Skrevet

Hvor bor dere??

For Nord Sverige er stort, bor dere i Området Narvik/Fauske/Bodø eller mellom så er vel Boden/Luleä det opplagte alternativet. Ellers har du en rekke byer og bademuligheter nedover kysten av Botniske viken.

Bor dere lenger sør ned mot Trøndelag kan jo området rundt Østersund være et alternativ.

Liker dere natur og tur i fjell og mark har dere jo en masse flotte muligheter fra Kiruna/Gällivare og sørover langs E45 (Innlandsvegen). Med Kungsleden, Kebnekaise, Sarek og Stora Sjöfallets nasjonalpark med mere. Sarek er meget vilt og vakkert men tilgjengjeld litt vannskelig tilgjenglig. Her er man nødt til å klare seg helt på egenhånd. Merkete stier finnes kun i randsonen (Mulig Kungsleden er innom ytterkanten) og det finnes ingen hytter eller slikt. Her er man helt overlatt til seg selv.

IKKE kiruna/gællivare. Vi bor i Troms så ganske langt nord da. Mange som sier luleå/umeå/skellefteå.

Skrevet

IKKE kiruna/gællivare. Vi bor i Troms så ganske langt nord da. Mange som sier luleå/umeå/skellefteå.

Luleå og Piteå, Skelefteå og Umeå vil bli langt og kjøre. Umeå er nesten like langt sør som Trondheim faktisk. Dere har ikke vurdert Finland eventuelt med byer som Rovanemi, Kemi og Ulleborg. Ulleborg er jo en del større en noen av de svenske byene helt nord i Botniske viken.

Og skal dere til Sverige må dere enten til Narvik og så ta E10 via Kiruna og Gällivare eller dere kan kjøre E8 gjennom Finland og svinge over i Sverige enten ved Karesuando, Ytter Tornio eller Tornio.

AnonymBruker
Skrevet

Har selv bodd noen år i både Luleå og Umeå, ville helt klart valgt Umeå. Større, mer å finne på og hakket bedre klima enn i Luleå :) Det er ikke såååå langt å kjøre fra Troms(som jeg også kommer fra opprinnelig)

Anonymous poster hash: d90e4...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...