AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Har lagt merke til at veldig mange, typ minst 100, som jeg har gått på VGS eller barndomsvenner har slettet meg derfra. Teit å bry seg om, vet det, men synes bare det er litt rart. Legger ikke ut mye og sender aldri forespørsler til spill, så er nok ikke fordi jeg er plagsom heller... Tenkte først det er fordi man ikke har kontakt lenger, men så ser jeg de har felles venner med meg der enda fra samme periode som jeg vet at de heller ikke har kontakt med lenger. Burde jeg ta det personlig? Anonymous poster hash: b4b47...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Ja. Grav deg ned i en hule og kom aldri opp i dagslys igjen. Blir du av-vennet på FB er du på vei mot et digitalt selvmord. Eller noe slikt. Om dere ikke har kontakt, hvorfor i all verden bryr du deg? Og når startet folk å ta ting som FB etc så alvorlig at man lurer på om man skal ta det personlig at noen av-venner en? Da er det MANGE som burde være dypt krenket og såret fordi jeg har fjernet de fra min liste... Jeg hadde tatt det mer personlig om noen av-vennet meg i RL enn en internettside... Anonymous poster hash: 289f6...08c 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Har lagt merke til at veldig mange, typ minst 100, som jeg har gått på VGS eller barndomsvenner har slettet meg derfra. Teit å bry seg om, vet det, men synes bare det er litt rart. Legger ikke ut mye og sender aldri forespørsler til spill, så er nok ikke fordi jeg er plagsom heller... Tenkte først det er fordi man ikke har kontakt lenger, men så ser jeg de har felles venner med meg der enda fra samme periode som jeg vet at de heller ikke har kontakt med lenger. Burde jeg ta det personlig?Anonymous poster hash: b4b47...9b8 Ja. Anonymous poster hash: b950e...997
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Dette har jeg spurt om tidligere og, ble fjernet av en 40 stk på kort tid og flere nå. Tar det personlig jeg og med at jeg tenker "men hvorfor det da? :/" men samtidig vet jeg det ikke burde være noen grunn til det for har ikke gjort noe som burde føre til dette. Anonymous poster hash: 8cb02...ed5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Kanskje de er i gang med en opprydding og at flere av dem du fortsatt ser på vennelisten deres også ryker ut etterhvert. Anonymous poster hash: 5912b...a6a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Gikk nettopp gjennom hele lista og ser at jeg ikke lenger har noen venninner der fra barneskolen, og nesten ingen fra ungd. heller lenger. Så er snakk om veldig mange som har slettet meg, også de på den tiden jeg var veldig gode venner og bestevenner med. Synes jo det er litt kjipt om det er gjort med hensikt selvom vi ikke pr. i dag har kontakt, men. Anonymous poster hash: 061ac...fbb
Gjest padawan Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 (endret) Da FB kom var det jo nesten om å gjøre å ha så mange venner som mulig det. De siste årene har brukermønsteret endret seg så nå er det vanlig å slette perifere folk som man aldri har kontakt med. edit: leif. Endret 8. juni 2014 av padawan
Red-Ruby Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Veldig enig med padawan! Brukermønstre på facebook har endret seg. Nå som det er sagt, så er det sånn at noen blir slettet fordi de poster for ofte,og andre fordi de nesten aldri poster. 1
Munter Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Eg pleier å sletta dei som legg ut syteinnlegg, gjer du det? 1
Gjesten Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Har du nettopp hatt bursdag? Det er mange som blir slettet når de har bursdag, fordi da ser de navnet ditt, og husker at de har deg der. 1
Gjest kassycat Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er blitt sletta av veldig, veldig mange. Jeg poster aldri noe på fb, men gjør jeg det, så er det enten bilder fra noe spesielt, eller - noe politisk. Og det er sistnevnte som er grunnen. Mange barnslige personer som "ikke klarer" frpere. Så faktisk i en undersøkelse at uenighet politisk er den største grunnen til sletting. Til og med ei som jeg var en del sammen med, slettet meg og pratet aldri til meg igjen fordi hun stemmer rødt. kunne aldri falt meg inn å ikke være venner med noen pga noe slikt. Godtar at folk er forskjellige, jeg. men er glad for at samboeren min er enig i de viktigste sakene for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Jeg slettet nettopp 120 stk på Facebook, orker ikke å ha "venner" der som ikke hilser på mg eller som ikke er omgangsvenner.Anonymous poster hash: 8fb13...22f
Gjest chisandra Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 I facebook sine barneår var det om å gjøre å ha flest mulig venner. Nå har trenden snudd, så nå beholder mange kun de som de har jevn kontakt med. Nå skal du føle deg spesiell ved å bli beholdt etter en sletterunde.
Rskre Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Facebook har eg ikkje putla med, men rett nok har eg ein tokke av kva det gjeng ut på. Styr unna!
Jade Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 én ting er nå at en person eller to gjør en opprydning, og sletter et titalls personer, men det er nå litt rart hvis plutselig 100 personer skulle slette deg over en kort periode. Har du gjort noe spesielt i forkant av denne perioden? Er det folk fra samme "tidsepoke" eller sted? Kan det være noe rykter som har gått om deg? Noe spesielt du har postet på profilen din? Jeg har selv skjult folk som har postet bilder av mishandlede dyr og døde barn på veggen sin, og folk som bare kommer med surt og bittert oppgulp dag ut og dag inn. Jeg orket rett og slett ikke å lese negativiteten deres lengre... 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Har opplevd det samme men ikke så mange på så kort tid. Syns at ca 100 personer høres veldig mye ut. Selv er jeg lite aktiv på facebook, og deler bare ting som er "politisk korrekt" som søte dyrebilder ol. Ei jeg trodde at jeg var venn med og vi ofte kommenterte hverandre slettet meg plutselig. Da ble jeg kjempe lei meg og sendte henne en venneforespørsel, hun godtok den men fjernet meg igjen et par dager etterpå. Falsk person ja. Vet ikke hva jeg kan ha gjort henne, vi bor ikke på samme plass så omgåes ikke. Men men. Anonymous poster hash: 283e7...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå