AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Mannen og jeg pleier alltid å reise utenlands i sommerferien. Dette er det nok vanligvis jeg som trumfer igjennom, både fordi jeg liker å reise og fordi jeg da får han helt for meg selv (vi har ingen barn, foreløpig) I år har vi ikke lagt noen planer, og vurderer å holde oss i hjemlige trakter. Mannen har en hobby han bruker ca. 3-4 timer på daglig, de fleste dagene i uka, noen ganger enda mer (5-6 timer) Når vi reiser bort har hobby-utstyret blitt igjen hjemme, etter mitt ønske da jeg ikke ønsker å reise bort kun for å sitte igjen alene hver dag. Men hvis vi blir hjemme i sommerferien kommer han nok til å bruke flere timer på hobbyen daglig, i stedet for å tilbringe tid sammen med meg. Er jeg urimelig dersom jeg forventer at han tar en pause fra hobbyen når vi har ferie, og heller tilbringer denne tiden med meg? Anonymous poster hash: b35f2...808
LukaFrost Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Dette er det umulig å svare på når du ikke sier hva slags hobby det er snakk om er. 9
Gjest AnneShirley Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke mulig for deg å delta noen dager i løpet av ferien, da? Så kan dere ta helt fri sammen noen andre dager.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Dette er det umulig å svare på når du ikke sier hva slags hobby det er snakk om er. Spiller det noen rolle hva slags hobby det er? Det er jo ikke hobbyen i seg selv som er problemet, men tidsbruken. Det dreier seg om en sport. Mannen har forøvrig kjøpt inn utstyr slik at jeg også kan delta, men jeg deler dessverre verken hans kondisjon eller styrke, slik at det for meg blir alt annet enn lystbetont etter ca. 1,5 timer. Anonymous poster hash: b35f2...808
happiest Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Hva om dere deler feriedagene opp? Hvis dere feks drar 2 uker vekk, så kan 2 dager i uken gå til hans sport? Da kan jo du gjøre noe som interesser deg mens han gjør det, feks. shopping, vandre i byen, ligge på stranden osv. Men da bør dere bli enige om hvilke dager og at dere ikke bryter avtalen underveis i ferien. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Hva om dere avtaler at han bruker 1 time på det daglig, kanskje tom sammen med deg?Anonymous poster hash: a43a7...ed5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke mulig for deg å delta noen dager i løpet av ferien, da? Så kan dere ta helt fri sammen noen andre dager. Jo, mannen har kjøpt utstyr til meg også, problemet er at jeg ikke er på hans nivå, og ikke klarer å "henge med". Mannen blir ikke sliten engang av trening i mitt tempo, jeg blir alt for sliten og vil ikke mer, og han må trene mer på egen hånd etterpå. Anonymous poster hash: b35f2...808
Red-Ruby Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Helt ærlig er du litt urimelig her..Det er han sommerferie også, og han vil jo bruke den på å kose seg med fritidsaktivitetene. Det er jo litt trist at du ikke har noe å finne på utenom å være med han da? Men jeg skjønner likevel hva du mener, det er deres felles ferie og du vil jo bruke tid med han..har du prøvd å snakke med han om det og om han er villig til å begrense det til en time hver dag feks? 8
Teethgrinding Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 En kan snu på spørsmålet: "Kona mi vil ikke være med på hobbyen, selv om jeg har kjøpt utstyr til henne. Hun ber meg om å legge fra meg det jeg elsker å holde på med i ferien min, sånn at hun skal få fokuset. Er hun urimelig?" 16
Gjest AnneShirley Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 Som voksne mennesker uten barn er jo dagen lang selv om han bruker litt tid på trening f.eks helt først på dagen. Du kan lese, henge på KG, ja generelt gjøre noe du har lyst til. Også kan dere tilbringe resten av dagen sammen. Er det noe dere har lyst til, som tar hele dagen, bør han kunne droppe treningen helt av og til. Men å legge det helt på hylla hele ferien, ser jeg ikke behovet for. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Hvis dere skal bli hjemme i sommerferien må han vel kunne holde på med det han har lyst til. Hva ellers tenkte du fylle dagene med? Dere kan jo fortsatt dra ut og spise middag, gå tur osv. selv om han driver med hobbyen sin. Anonymous poster hash: 9f78f...410 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 . Men hvis vi blir hjemme i sommerferien kommer han nok til å bruke flere timer på hobbyen daglig, i stedet for å tilbringe tid sammen med meg. Er jeg urimelig dersom jeg forventer at han tar en pause fra hobbyen når vi har ferie, og heller tilbringer denne tiden med meg?Anonymous poster hash: b35f2...808 Bruker han 5-6 timer dagen så har han jo fortsatt ganske mange timer han kan bruke på deg, ja synes du er urimelig. Anonymous poster hash: cce97...6b3 4
Sylvari Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Jeg syns faktisk han burde "få lov" til å holde på med hobbyen sin når han endelig har en ferie hvor han faktisk har muligheten til det. Han har jo ikke jobb, så dere får jo masse tid sammen etter hobbyen hans. Så ser ikke helt problemet. 1
Kontormus Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 Fikk en følelse av at han er en lidenskapelig golfer? 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #15 Skrevet 1. juni 2014 Hva om dere deler feriedagene opp? Hvis dere feks drar 2 uker vekk, så kan 2 dager i uken gå til hans sport? Da kan jo du gjøre noe som interesser deg mens han gjør det, feks. shopping, vandre i byen, ligge på stranden osv. Men da bør dere bli enige om hvilke dager og at dere ikke bryter avtalen underveis i ferien. Dette er i utgangspunktet en ok idé, men jeg ønsker faktisk å være sammen med mannen på shopping, når jeg vandrer i byen og ligger på stranden. Å være med ham er hva jeg ønsker av ferien. I tillegg kjenner jeg ham så godt at jeg vet han vil benytte sjansen til å trene dersom vi går et kvarter uten å vite hva vi skal finne på. Det hører kanskje med til historien at mannen jobber mye hele året, samt i helger, slik at vi aldri får gjort noe sammen på ettermiddagene. Har han fri en helg en sjelden gang bruker vi disse dagene sammen med familie og venner, eller han bruker mesteparten av dagen på hobbyen sin, så vi får sjelden en hel dag sammen bare vi to. Hva om dere avtaler at han bruker 1 time på det daglig, kanskje tom sammen med deg?Anonymous poster hash: a43a7...ed5 1 time er ikke nok for en som trener så mye som han gjør daglig. Han blir ikke svett engang av en time, så for han vil nok en time kjennes som bortkastet tid. Anonymous poster hash: b35f2...808
Gjest crazycatlady Skrevet 1. juni 2014 #16 Skrevet 1. juni 2014 Ja, du er urimelig. Alle trenger en hobby og det er ikke sunt å henge sammen hele tiden. Jeg har selv vært sammen med en gal psykopat som nektet meg å være hos hesten min siden han mente jeg pulte alle gutta (som ikke fantes) etter tur på høyloftet og det var helt jævlig. Han tok fra meg nesten to år med hesten og den ble veldig utrent siden jeg nesten aldri fikk ridd. Han jeg er sammen med nå lar meg bruke all tid jeg ønsker på hestene mine og han er ofte borte både helg og kveld med sin hobby. Null problem. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #17 Skrevet 1. juni 2014 Ja, du er urimelig som krever oppmerksomhet 24/7 bare fordi det er ferie. Det skal være ferie for dere begge, ikke bare for deg tross alt. Anonymous poster hash: 5a692...e7a 7
Gjest crazycatlady Skrevet 1. juni 2014 #18 Skrevet 1. juni 2014 Fikk en følelse av at han er en lidenskapelig golfer? Samme her!
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. juni 2014 #19 Skrevet 1. juni 2014 Ja, det synes jeg er urimelig. Hvordan han får tid til 3-4 timer dagen skjønner jeg ikke (ved mindre han ikke er i aktivitet da. Uansett synes jeg han burde få lov til å bruke tid på hva han vil. Hvis du er forlavt prioritert generelt sett, så er det alltid et problem, ikke bare i ferien.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #20 Skrevet 1. juni 2014 Dette er i utgangspunktet en ok idé, men jeg ønsker faktisk å være sammen med mannen på shopping, når jeg vandrer i byen og ligger på stranden. Å være med ham er hva jeg ønsker av ferien. I tillegg kjenner jeg ham så godt at jeg vet han vil benytte sjansen til å trene dersom vi går et kvarter uten å vite hva vi skal finne på.Anonymous poster hash: b35f2...808 Og det faller deg ikke inn at shopping, byvandring og ligge på stranden er ikke noe alle setter som ferieønsker? Her er det veldig fokus på hva du har lyst til, hva du ønsker og hva du vil ha av en ferie. Veldig "meg, meg, meg, meg" rett og slett... Anonymous poster hash: 5a692...e7a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå