Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun opplevd det med kvinner, men utelukker ikke at menn også gjør til stemmene sine..

Skjønner de ikke at venner, familie og bekjente skjønner at de gjør til stemmene sine? Når de plutselig får lysere stemme, spissere stemme, mer "bertete" stemme? Det er så flaut, blir så flau på deres vegne...

Husker på ungdomsskolen, pratet noen av jentene i klassen om at de skulle begynne å snakke sånn og sånn, bruke de og de ordene istedet for de og de ordene osv. Kleint!

En jeg kjenner, har gjort til stemmen veldig. Litt mer sånn "babyete", og det er så ekkelt å snakke med henne. Vær fornøyd med den stemmen du har!

Anonymous poster hash: 6e56a...b40

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får veldig mye lysere stemme om jeg skal snakke lavt, også er den mye mørkere om jeg snakker med "utestemme", men dette er helt ubevisst. Vet ikke hva det kommer av. :)

Gjest Pheel
Skrevet

Enig, er noe av det mest latterlige jeg ser jenter gjør! Æsj.

Skrevet

Jeg varierer stemme masse, men det er ikke bevisst. Avhengig av humør, setting osv. For meg er det bare naturlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke så mange som gjør det, men en tidligere kollega gjorde det. Jeg fikk jo inntrykk av at hun var litt falsk da, eller var opptatt av å gjøre seg likt. Mens hun av og til var irritabel og kjeftet på meg. Som er grunnen til at jeg skiftet jobb.

Anonymous poster hash: cda00...bbb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en veldig tilpassningsdyktig person, har en fot i mange miljøer og jeg endrer stemme etter hvem jeg snakker med og hva slags humør jeg og de er i. Det er ikke noe jeg gjør for å vise meg frem, men noe jeg gjør automatisk.

Anonymous poster hash: ffd1a...572
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg er en veldig tilpassningsdyktig person, har en fot i mange miljøer og jeg endrer stemme etter hvem jeg snakker med og hva slags humør jeg og de er i. Det er ikke noe jeg gjør for å vise meg frem, men noe jeg gjør automatisk.

Hva er det som skiller stemmen mn bruker i ulike miljøer?

Jeg bare snakker, jeg. At stemmen skulle høres ulik ut i ulike miljøer gir ingen mening for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som skiller stemmen mn bruker i ulike miljøer?

Jeg bare snakker, jeg. At stemmen skulle høres ulik ut i ulike miljøer gir ingen mening for meg.

På samme måte som at du sikkert endrer litt på stemmen når du snakker med en baby, en 10-åring, ungdom og voksen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Bare for å avklare det så er det snakk om å gjøre til stemmen sin på generell basis, at man snakker anneredes til alle.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Bare for å avklare det så er det snakk om å gjøre til stemmen sin på generell basis, at man snakker anneredes til alle.

Det høres veldig spesielt ut. Vet ikke om noen som gjør det. Da må man jo ha kjent dem før og etter de skiftet stemme, for å vite det.

Anonymous poster hash: cda00...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noen plutselig endre stemme med vilje :S

Anonymous poster hash: 8c9d4...b5e
AnonymBruker
Skrevet

Linni....

Hun har hatt den stemmen hele livet.

Noen er bare mere nasale enn andre.

Anonymous poster hash: df7a7...692

Gjest AnneShirley
Skrevet

På samme måte som at du sikkert endrer litt på stemmen når du snakker med en baby, en 10-åring, ungdom og voksen.

Babyer ja, men det er jo ren tilgjøring. Å endre hvordan stemmen høres ut etter hvem.man snakker med høres fremdeles merkelig ut for meg. Bruker andre ord selvfølgelig, men hvorfor skulle lyden på stemmen variere?
AnonymBruker
Skrevet

Mamma gjør om til myk "baby" stemme noen ganger når hun prater til pappa :P sabla kleint!

Pappa gjør det samme hvis han er i godlage, og skal prate til barna sine.

Jeg synes det hele fremstår stivt og unaturlig. Akkurat som at man ikke bare klarer å være seg selv og avslappet, men må gjøre seg til for å klare å prate til andre.

Anonymous poster hash: ebeae...a53
Skrevet

Hun har hatt den stemmen hele livet.Noen er bare mere nasale enn andre. Anonymous poster hash: df7a7...692

Hun glemmer seg noen ganger og snakket med normal, mørkere stemme.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Åh, sånt er så irriterende! Blir gal av folk som gjør om stemmen sin. Vær deg sjæl og snakk med den stemmen du har sier nå jeg. Jeg syns selv jeg har rar stemme, men gidder da ikke gjøre den om for det.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Stemmen til Linni er grusom uansett om hun gjør den om eller ikke. Men jeg mistenker at hun gjør dem lysere som så mange andre bimboer.

Skrevet

Dennis spør Mammaen sin hvorfor hun snakker med babystemme til han, når han kommer i tenårene.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Husker lillebroren min begynte å si alle ord skikkelig høyt og fort da han kom i puberteten sånn stemmen hans skulle høres mørkere ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...