Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg har i to-tre mnd søkt nye jobber, da mitt vikariat går ut 1. august. Jobber i en bransje hvor det er få jobber, og har søkt mye på både relevante og irrelevante jobber ifht utdanning.

Nå har jeg endelig vært på intervju og fått en jobb jeg virkelig vil ha! Problemet er at det ikke er oppstart før 1. november.

Er det mulig å kontakte NAV? Mndene i mellom har jeg fremdeles mine faste utgifter. Kan fremdeles være vikar på min nåværende arbeidsplass, men det blir nok maks 5 - 10 dager i mnd.

Har noen her fått støtte av NAV i såpass kort tidsrom?

Fortvilet

Anonymous poster hash: 1c6a6...684
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ta et tremåneders vikariat i en annen type jobb? Jobbe i kiosk/matbutikk/bensinstasjon o.l.?

Anonymous poster hash: ddb8b...d13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ta et tremåneders vikariat i en annen type jobb? Jobbe i kiosk/matbutikk/bensinstasjon o.l.?

Anonymous poster hash: ddb8b...d13

Nei, det er nok under Ts sin verdighet. Da er NAV veien å gå.

Anonymous poster hash: 71604...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Her på KG høres det jo ut som det bare er å ta en jobb i alle mulige prosenter, tidsrom, sted i landet... Hadde det bare vært så enkelt! Jeg synes det er fantastisk at TS har funnet seg en ny jobb. Snakk med Nav. Du har sikkert krav på litt dagpenger, men jeg vet ikke hvordan det blir med deltidsjobben.

Anonymous poster hash: 59a4c...1cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For noen tøysete svar du har fått over!

JA det kan du. Du melder deg arbeidsledig og søker om dagpenger elektronisk på NAV.no.

Hvis du får noen eksravakter krysser du bare av for jobbing og antall timer på meldekortet.

Det er ganske vanlig at folk går på NAV i en kort periode mellom jobber.

Men husk at dagpenger er mye mindre enn det du får i lønn, samt at når du begynner i den nye jobben, stopper dagpengene med en gang, selv om du må vente en stund på første lønning, så du bør prøve å spare mest mulig frem til dette...

Min mann mister jobben 1 juli, og får ny fra 1 august, så han må da søke om dagpenger for de 4 ukene!

Anonymous poster hash: 69eb3...013
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Til dere over: Det er ikke bare å hoppe inn og få et tremnd-vikariat på en bensinstasjon eller matbutikk. Jeg har forøvrig meldt meg til bemanningsbyrå, men de kunne ikke love noe pga det korte tidspunktet jeg var tilgjengelig.

Jeg har allerede begynt å spare til disse mndene kommer, men hadde vært fint med litt mer økonomisk trygghet enn det jeg får spart nå i sommer.

Tar vel lang tid før NAV svarer på søknaden kanskje? Så lurt å være ute i god tid?

Takk for svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Til dere over: Det er ikke bare å hoppe inn og få et tremnd-vikariat på en bensinstasjon eller matbutikk. Jeg har forøvrig meldt meg til bemanningsbyrå, men de kunne ikke love noe pga det korte tidspunktet jeg var tilgjengelig.

Jeg har allerede begynt å spare til disse mndene kommer, men hadde vært fint med litt mer økonomisk trygghet enn det jeg får spart nå i sommer.

Tar vel lang tid før NAV svarer på søknaden kanskje? Så lurt å være ute i god tid?

Takk for svar :)

Det kommer litt an på hvilken kommune du bor i, hvor lang tid det tar.

Jeg var arbeidsledig ved juletider, og jeg tror faktisk ikke det tok mer en 2 uker før jeg fikk første utbetaling....

Tror også du kan sende inn søknaden om dagpenger 1-2 uker før du blir arb. ledig.

Det går også raskerer hvis du sender inn alt elektronisk. Gå inn nå å se hva de krever, og få tak i alle papirer, så du har det. (bla. inntektsopplysningsskjema fra arbeidsgiver, det kan ofte ta litt tid)

Anonymous poster hash: 69eb3...013

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke rett på dagpenger når du alt har fått en jobb.

Et grunnleggende vilkår for å få rett til dagpenger er at du er aktiv jobbsøker, og villig til å ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet.

Når du alt har fått en jobb med avtalt start-dato anses du ikke som reell arbeidssøker. Du er jo ikke villig til å ta en fast jobb om du skulle få tilbud om en.

Anonymous poster hash: 2cd72...df3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hahahahaha.

Jeg ler av dere. Kunne ikke falt meg inn å jobbe i det hele tatt :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 832f9...dd0
Skrevet

Spennende da :)

kan du ikke si til oss, hvilken jobb er det du har funnet deg?

butikk, sykepleier, lager, ?? :)

Artig om du vil dele med oss :)

Heisann.

Jeg har i to-tre mnd søkt nye jobber, da mitt vikariat går ut 1. august. Jobber i en bransje hvor det er få jobber, og har søkt mye på både relevante og irrelevante jobber ifht utdanning.

Nå har jeg endelig vært på intervju og fått en jobb jeg virkelig vil ha! Problemet er at det ikke er oppstart før 1. november.

Er det mulig å kontakte NAV? Mndene i mellom har jeg fremdeles mine faste utgifter. Kan fremdeles være vikar på min nåværende arbeidsplass, men det blir nok maks 5 - 10 dager i mnd.

Har noen her fått støtte av NAV i såpass kort tidsrom?

Fortvilet

AnonymBruker
Skrevet

Husk om du har sagt opp tidligere jobb selv, er det 8ukers karantene for å få dagpenger, altså 8uker uten ei krone.

Anonymous poster hash: b70f7...cd0
Skrevet

Selvsagt kan du det, TS, så lenge du har grunnlaget til det fra i fjor :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke rett på dagpenger når du alt har fått en jobb.

Et grunnleggende vilkår for å få rett til dagpenger er at du er aktiv jobbsøker, og villig til å ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet.

Når du alt har fått en jobb med avtalt start-dato anses du ikke som reell arbeidssøker. Du er jo ikke villig til å ta en fast jobb om du skulle få tilbud om en.

Anonymous poster hash: 2cd72...df3

Dersom man søker vikariater i mellomperioden regnes man som arbeidssøker, så da er det bare å gjøre det. Nav vil vanligvis forstå at man vil holde på den faste jobben man allerede har fått,og prioritere den, med mindre det dukker opp et mer gunstig tilbud.

Anonymous poster hash: f8176...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...