Gå til innhold

Smerter under venstre skulderblad

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld når jeg skulle legge meg fikk jeg plutselig en ganske ubehagelig smerte på undersiden av venstre skulderblad. Jeg tenkte ikke så veldig mye over det da, tenkte at jeg sikkert bare hadde ligget/sittet litt skeivt på sofaen mens jeg så film med samboeren, og at det sikkert ville gå over i løpet av natten, Men da jeg våknet i dag hadde det blitt verre. Nå er det egentlig vondt hele tiden, til og med når jeg bare sitter helt stille, men det er ekstra vondt når jeg strekker armen framover (ikke oppover) eller nedover, som for å plukke opp noe. Da er det så vondt at det kjennes ut som at luften blir litt slått ut av meg, og jeg må gispe etter luft. Jeg synest egentlig ikke det har blitt noe bedre utover dagen, heller verre, men jeg har ikke lyst å dra til legen uten at det blir enda verre enn det er nå, Er det noen som har hatt noe slikt før? Jeg tenkte at det kanskje er en muskel som har komt i klem, eller noe slikt. Er det noen som har hatt det før og vet noe om hvor lang tid det tar før det går over?

Takker på forhånd for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg har nettopp hatt en sånn. Går gjerne over i løpet av 3-4 dager.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som muskelsmerter. Kan komme av stramme muskler, muskelknuter eller en forstrekt muskel.

Anonymous poster hash: 466f5...ff4
Skrevet

Takk for svar! :) Da satser jeg på at det går over i løpet av noen dager :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Muskel eller bristet ribbein?

Skrevet

Muskel eller bristet ribbein?

Gjetter på muskel. Jeg fikk det etter en superstresset periode på jobb, og da vet jeg av erfaring at mitt muskelsystem lett går i vranglås. Et bristet ribbein ville jeg nok fått slite med lenger enn 3-4 dager. Har ikke erfart det selv, men har sett at folk som har bristet ribbein har "auet" seg i 2-3 uker.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Har hatt det sånn av og til (leseskade faktisk). Og i følge googlingen min kom jeg frem til at det kanskje var en nerve i klem.

Skrevet

I går kveld når jeg skulle legge meg fikk jeg plutselig en ganske ubehagelig smerte på undersiden av venstre skulderblad. Jeg tenkte ikke så veldig mye over det da, tenkte at jeg sikkert bare hadde ligget/sittet litt skeivt på sofaen mens jeg så film med samboeren, og at det sikkert ville gå over i løpet av natten, Men da jeg våknet i dag hadde det blitt verre. Nå er det egentlig vondt hele tiden, til og med når jeg bare sitter helt stille, men det er ekstra vondt når jeg strekker armen framover (ikke oppover) eller nedover, som for å plukke opp noe. Da er det så vondt at det kjennes ut som at luften blir litt slått ut av meg, og jeg må gispe etter luft. Jeg synest egentlig ikke det har blitt noe bedre utover dagen, heller verre, men jeg har ikke lyst å dra til legen uten at det blir enda verre enn det er nå, Er det noen som har hatt noe slikt før? Jeg tenkte at det kanskje er en muskel som har komt i klem, eller noe slikt. Er det noen som har hatt det før og vet noe om hvor lang tid det tar før det går over?

Takker på forhånd for alle svar :)

Du beskriver veldig godt de samme smertene jeg har i forbindelse med den kroniske senebetennelsen min.

Jeg har arbeidsskade i form av kronisk senebetennelse i supraspinatus som ligger under skulderbladet, betennelsen fører til at jeg får klaser av muskelknuter like innunder skulderbladet på venstre side og det gjør sånn vondt som du beskriver. Muskelknutene kan legge både en og to nerver i klem, så noen ganger stikker det, andre ganger kjennes det ut som jeg holder på å revne, mens andre ganger igjen er det nesten som en sånn dunkel hodepine, bare under skulderbladet.

Jeg har hatt kronisk senebetennelse siden 2009 og har fått god behandling og oppfølging av manuellterapeut. Startet med tre behandlinger per uke, avsluttet med en behandling i måneden i første halvdel av 2011, med beskjed om å komme tilbake om jeg fikk en dårlig periode igjen.

I dag går jeg til behandling kun når jeg kjenner at det er ille, sånn ca tre ganger i året, og som regel hjelper det med en gang før det gir seg.

Få noen som er flinke å massere til å prøve å skvise bort muskelknutene du sannsynligvis har under skulderbladene. Det er litt knotete å komme til, men treffer de riktig så kjenner du det virkelig. Og så blir det noe bedre etterpå.

Kjenner du ingen som er flinke på sånt, og smertene ikke avtar etter en ukes tid, ta kontakt med din nærmeste manuellterpeut som du kan finne her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...