Gå til innhold

Snapchat, Instagram osv i utlandet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal til Italia på ferie og lurer på hvordan det er med bruk av snapchat, instagram og facebook på mobil når man er i utlandet..? Jeg har Netcom (smart)abonnement hvis det har noe å si..

Er det sånn at det koster mange hundre kroner for å være koblet til internett i 3 minutter?

Anonymous poster hash: c4e39...875
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mange hundre for 3 min nei, men det koster endel. Du må nesten sjekke med ditt spesifikke abonnement hva prisene er for deg. Det kan ofte lonne seg å skaffe et midlertidig SIM i utlandet, avhengig av hvor lenge man skal bli, hvor mye du bruker nett og om du skal tilbake.

Jeg bor i England og har både norsk og amerikansk SIM liggende for når jeg reiser dit.

Anonymous poster hash: 00297...3d1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg pleier å slå av datatrafikken på telefonen når jeg er i utlandet. Så bruker jeg heller wifi på hotellet. Kan slå på datatrafikken for å få sendt et bilde el., men da slår jeg den av igjen med en gang etterpå. Vil ikke risikere at det begynner å dumpe inn store mailer, videoklipp osv.

AnonymBruker
Skrevet

Finn wifi!

Anonymous poster hash: 70557...0ad
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mange hundre for 3 min nei, men det koster endel. Du må nesten sjekke med ditt spesifikke abonnement hva prisene er for deg. Det kan ofte lonne seg å skaffe et midlertidig SIM i utlandet, avhengig av hvor lenge man skal bli, hvor mye du bruker nett og om du skal tilbake.

Jeg bor i England og har både norsk og amerikansk SIM liggende for når jeg reiser dit.

Om det er så lett/billig med et ekstra SIM-kort, kommer helt an på hvilket utland det er snakk om. Ja, England er billig, men i flere andre land er det ikke spesielt billig, pluss at man må ha bevis på at man er registrert hos myndighetene med en adresse i landet for i det hele tatt å kunne få seg SIM-kort. En annen ting er at disse kontantkortbaserte løsningene ofte er ekstremt dyre for dataoverføring, så alt i alt lønner det seg sjelden, med mindre man skal være et sted over lengre tid eller reiser dit ofte.

Anonymous poster hash: 0a386...829

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er så lett/billig med et ekstra SIM-kort, kommer helt an på hvilket utland det er snakk om. Ja, England er billig, men i flere andre land er det ikke spesielt billig, pluss at man må ha bevis på at man er registrert hos myndighetene med en adresse i landet for i det hele tatt å kunne få seg SIM-kort.

Anonymous poster hash: 0a386...829

I Italia er det lett mulig å finne billig.

Hvor mye man sparer er avhengig av flere ting - om man skal ringe flere italienske numre osv. Og som sagt kommer det an på hvor mye nett TS skal bruke og om hun klarer seg med wifi.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ditt spesifikke abonnement. Nå som det nærmer seg sommer, så har de ulike teleselskapene ofte kampanjer på billigere bruk av mobilnett, evt at du kan kjøpe en "tilleggspakke" (ala telenor feriesurf) for å få billigere databruk.

Anonymous poster hash: ea767...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...