Flowery Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Vi skal til byfogden og blir kun 7 stk. til sammen. Vi dekker bord og gjør maten klar dagen før slik at etter vielsen reiser vi hjem. Det blir enkelt, men forhåpentlig koselig. Jeg lurer på hva som er vanlig. Jeg vet at min familie ikke er så veldig taletrengte. Så det blir helt sikkert ikke noen taler eller noe. Kanskje brudgommen vil si noe, han er veldig flink. Men hvordan legger man ellers opp til en fin samling? Jeg hadde tenkt at vi serverer champagne med jordbær, kake, vin osv. Men er det vanlig at man "gjør" noe? :oops: Jeg har aldri vært i sånt lite bryllup.. :oops: Er glad for alle tips.
Pip Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Uansett kor mange/få ein er, så kan ein jo legge det opp både veldig formelt og veldig uformelt... Når ein er få er det kanskje vanleg å ha det realtivt uformelt, men det kjem sjølvsagt an på gjestene, og på brureparet sine ynskje sjølvsagt. Kanskje kan nokon - til dømes ein av dine foreldre - ta på seg å ynskje gjestene velkomen til bords og sånn, og så kan jo vedkommande seie litt om korleis det vil bli - altså sånn at gjestene får vite kor formelt de har tenkt dykk det heile?
Flowery Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2004 Som sagt er ikke mine foreldre noe taletrengte, så tror ikke de kommer til å si noe særlig. Det blir nok uformelt, ja. Liker det egentlig best sånn. Maten og oppdekkingen er lagt opp på en uformell måte, vi har veldig kort tid, så det er ikke så mye tid til planlegging. Men det jeg håpet å få litt tips om er om det er vanlig å ha noe dans, sanger, osv. Føler kanskje at det blir veldig "rart", men det blir jo også rart dersom folk blir sittende å se på hverandre også.. :-?
Hedda-78 Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Tja, eg synest kanskje at det hadde vore litt rart med dans og sanghefte når de er så få som 7 til saman. Eg er sikker på at det blir kjempekoselig og at praten kjem til å gå livleg rundt bordet uansett, dersom det blir lange talar endar ein opp med å avbryte samtalane folk har rundt bordet. Eit "velkommen til oss" og ein kort presentasjon av maten, kanskje? Kanskje ein liten foto-seanse i hagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå