AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Jeg er så lei av å sitte bekymret å vente på hva som kommer på Facebook dagen etter jeg har deltatt på noe. Det er ikke fyllebilder, men bilder fra dårlige vinkler, bilder hvor man ser litt annerledes ut osv, de er tydeligvis morsomme å legge ut. Jeg er en person som er veldig forfengelig (litt ødelagt kanskje av dagens samfunn og krav), legger bare ut de fineste bildene av både meg selv og de jeg er sammen med, men det virker ikke som alle har den samme standarden for hva som skal legges ut. Virker som de synes det er morsomt å legge ut stygge bilder av meg siden jeg selv bare legger ut fine. Og det er litt kjedelig... Er det flere som har det slik? Anonymous poster hash: ac1a6...b9f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Jeg er litt som deg, generelt legger jeg sjelden ut bilder på Facebook. Det hender jeg oppdaterer hvis jeg reiser, eller jeg kan legge ut et bra bilde av meg med venner eller på en tur el.l. hvis jeg synes jeg fikk et skikkelig fint et. Jeg ser ikke på det som superforfengelig riktignok, personlig kikker jeg bare på albumene til de som er litt selektive med bildene sine, ikke de som legger ut "Bursdag del 1 og 2" der vi ser en halv albu osv. Er ganske interessert i fotografi selv så liker å ta fine bilder (der alle tar seg godt ut og ser ut som de har det hyggelig, ikke bare jeg). Jeg har ikke taggede bilder som en option, alle på min profil er bilder jeg har lagt ut selv. Det er en mulighet som begrenser det litt. Ellers kan du si at du ikke vil delta på bildet, eller bare trekke deg unna. Anonymous poster hash: 0bba6...205 1
Fuglen Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Det er sikkert flere som har det slik, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om det finnes et stygt bilde av meg på facebook. Folk du kjenner vet jo hvordan du ser ut i virkeligheten? Jeg blir sett på som en pen jente, men får absolutt flest "likes" på de profilbildene hvor jeg har litt selvironi, dvs som er litt morsomme. På de bildene er jeg ofte mindre pen pga en morsom situasjon jeg er i e.l. Jeg har den oppfatningen at folk flest liker personer som ikke tar seg selv så høytidelig Også er det jo bare å untagge seg i bildene man ikke liker, da. Og spørre personen om h*n kan slette dem. 2
Polly Ester Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke lov til å legge ut bilder av personer man ikke har fått tillatelse fra. Bare gi beskjed om at du ikke vil ha noen bilder av deg selv lagt ut av andre uten at du har tillatt det først. Problem løst. 3
Red-Ruby Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Jeg er veldig skjenet og enig i at det er ubehagelig når folk løper etter meg med kamera, selv etter at jeg har sagt nei. Og til tross for at jeg har sagt nei flere ganger og forklart at jeg er veldig skjener så havner bildene på facebook! Velkomen til "null respekt for ditt privatliv -tidsalderen, fortell oss hva du syns om den, hvor i landet du sitter i, hvor gammel du er,hvem din kjæreste er og vær så snill, for all del,legg ut bilde av frokosten din! av åpenbare grunner kaller vi den bare for 2014" Anbefaler deg å anmelde bildene som "uønsket bilde av deg", vennene dine kommer kanskje til å syns at du er kjip, eller så kommer de til å skjønne at du mener alvor. 1
Gjest crazycatlady Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 (endret) Jeg hater å bli lagt ut bilder av enten de er fine eller stygge. Dessverre er jeg veldig lite fotogen så jeg syns de fleste bildene av meg blir stygge. Har også ekstremt dårlig selvtillit og føler meg så stygg. Syns det er en uting det å drive å bli lagt ut bilder av uten å bli spurt engang. Jeg vil helst godkjenne bildene før de legges ut. Virket som mange syns det er moro å legge ut styggest mulig bilder fra uheldige vinkler, ja. Endret 1. juni 2014 av RusaPåPus
Hecubaa Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Jeg skjønner deg veldig godt, TS, sånt er ikke moro :/ Jeg har ikke det samme problemet egentlig for blant stort sett alle mine venner er det en policy om å spørre om det er greit at bilder postes før de faktisk gjør det og det syns jeg er riktig fremgangsmåte når det gjelder å offentliggjøre bilder av andre. 1
kråkefjas Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Er det flere som har det slik? Ja, men ikke fordi jeg er stygg. Jeg liker ikke at alle venner og venners venner og venners venners venners venner skal se hva jeg holder på med til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 TS her! Tusen takk for tilbakemeldinger. Trodde jeg skulle få en haug av "herregud skjerp deg, så utrolig forfengelig du er"- type kommentarer. Godt å høre jeg ikke er alene. Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan spørre før de legger ut et bilde! Og i hvert fall la det være opp til personen selv å tagge hvis man vil tagge... Anonymous poster hash: ac1a6...b9f 1
kråkefjas Skrevet 1. juni 2014 #10 Skrevet 1. juni 2014 ! Og i hvert fall la det være opp til personen selv å tagge hvis man vil tagge... Dette kan du fikse i innstillinger. Du kan ha det sånn at du må godkjenne alt du tagges i. Fjerner ikke bildene, men fjerner koblingen til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Dette kan du fikse i innstillinger. Du kan ha det sånn at du må godkjenne alt du tagges i. Fjerner ikke bildene, men fjerner koblingen til deg. Jeg har den innstillingen nå. Så jeg må godkjenne bildet før det havner på min tidslinje. Men bilder havner allikevel på newsfeeden til den som la det ut og de som er tagget (som ikke har restriksjoner) og dermed får mange av våre felles venner sett bildet uansett... Anonymous poster hash: ac1a6...b9f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 TS her! Tusen takk for tilbakemeldinger. Trodde jeg skulle få en haug av "herregud skjerp deg, så utrolig forfengelig du er"- type kommentarer. Godt å høre jeg ikke er alene. Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan spørre før de legger ut et bilde! Og i hvert fall la det være opp til personen selv å tagge hvis man vil tagge... Anonymous poster hash: ac1a6...b9f Jeg synes kanskje du er litt forfengelig, men jeg er muligens det selv, for jeg er så utrolig lite fotogen at jeg ser helt jævlig ut på de aller fleste bilder. Nå har jeg litt andre grunner til å ikke ville ha alt på Facebook. En av grunnene er at jeg har en del jobbkontakter som venner, så Facebook er litt mer enn en vennebok for min del. Uansett hva grunnen din er, så har man ikke lov til å poste bilder av andre uten deres tillatelse. Gjør det til en vane å spørre selv, og gi folk beskjed om at du ikke vil at bilder av deg postes. Du kan eventuelt be folk om å sende deg bildene først. Anonymous poster hash: ec960...3b9
Sirah Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Hvorfor gir du ikke bare vennene dine beskjed om at du ikke ønsker at bilder av deg skal havne på facebook? Er de gode venner så respekterer de dette Skulle det komme en "glipp" så er det bare å be om å få det fjernet. Skjønner godt at du syntes det er ubehagelig! Jeg har bedt om å få masse bilder av meg fjernet, og folk har alltid respektert det.
Ruby_Tuesday Skrevet 1. juni 2014 #14 Skrevet 1. juni 2014 Kan du ikke bare be folk om å ikke legge ut bilder av deg? Er glad ingen i min vennegjeng er særlig aktive facebookbrukere. Ingen av oss legger ut festbilder osv lenger. Vil bare understreke at det finnes mange stygge bilder av meg ute på facebook, men jeg bryr meg fint lite. Bare untagger.
Red-Ruby Skrevet 1. juni 2014 #15 Skrevet 1. juni 2014 Jeg har den innstillingen nå. Så jeg må godkjenne bildet før det havner på min tidslinje. Men bilder havner allikevel på newsfeeden til den som la det ut og de som er tagget (som ikke har restriksjoner) og dermed får mange av våre felles venner sett bildet uansett... Anonymous poster hash: ac1a6...b9f Jepp,det utgjør ingen forskjell om jeg er tagget eller ikke syns jeg,alle får jo sett det uansett
Gjest Evans Skrevet 1. juni 2014 #16 Skrevet 1. juni 2014 Jeg er ikke noe glad i få bilder av meg selv lagt ut på Facebook eller Twitter uten min godkjenning. Venner vet det, så de legger aldri ut noe av meg uten å spørre, men andre, som er mer bekjente ser aldri til å få det helt inn. Til de sier jeg at de må slette bildet de har lagt ut av meg uten å spørre først. Bare opplevd en gang at noen har nekta. Da sa jeg at det er siste gang personen får ta et bilde av meg. Det hander ikke så mye om forfengelighet for min del, men jeg liker selv å kunne styre de bildene som er ute av meg på nett.
fruBeist Skrevet 1. juni 2014 #17 Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke lov til å legge ut bilder av personer man ikke har fått tillatelse fra. Bare gi beskjed om at du ikke vil ha noen bilder av deg selv lagt ut av andre uten at du har tillatt det først. Problem løst. Problemet blir dessverre ikke helt løst om det er folk som ikke har folkeskikk og legger ut uansett. Men ts bør si i fra ja, og heller rapportere om hun kommer over uønskede bilder. 1
The Kitten Skrevet 1. juni 2014 #18 Skrevet 1. juni 2014 Jeg sier til folk at jeg ikke vil bli tagget. Hittil har de fleste respektert det. Jeg ønsker å bestemme selv hvem som skal vite hvor jeg er og når jeg er der.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #19 Skrevet 1. juni 2014 Ikke vær så høytidelig. Det er da ikke verdenskrise om noen ser det fra en uheldig vinkel. Anonymous poster hash: 71bf2...072
-Missi- Skrevet 1. juni 2014 #20 Skrevet 1. juni 2014 helt enig med deg ts! Jeg liker heller ikke at alt blir lagt ut på facebook. Spesielt ikke dårlige bilder seff Jeg syns det er ren høflighet og respekt jeg da at når man legger ut bilde av andre er det i det minste et bra bilde Har spesielt noen sånne "feste venner" som legger ut ALT uansett hva man finner på sammen. Utrolig irriterende. Untagger meg kjapt av det verste ....... Jeg ville aldri lagt ut dritt bilder av mine venner liksom . Men jeg tror noen bare gir veldig blanke faen i hva de legger ut, er gjerne de som legger ut om ALT de selv gjør og da...noe jeg i grunn og syns er irriterende hihi Jeg er heller ikke sånn som stadig legger ut nye bilder av meg selv og en drøss med statuser om alt fra hva jeg spiste til at jeg dusja i dag liksom .... Har faktisk en del familie på face, kollegaer på jobben osv, og er ikke alt man vil ha offentlig. ene veninna mi som stadig tagger meg i bilder osv la faktisk ut strippevideo av seg selv i fjor! og hun har faktisk en liten sønn... ................... så ja man er vell litt forskjellig og godt er jaggu det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå