Gå til innhold

Hoppe på trampoline uten sikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to jenter på 10 og 7 år. Nå er de på besøk hos naboungene på 6 og 10, og det viser seg at de har en ganske stor, usikret trampoline som ungene driver og hopper på, alle sammen samtidig. Trampolina er i tillegg plassert helt i kanten på plenen, slik at hvis man faller av på den siden er det et fall på 4-5 meter.

Jeg synes ikke dette er greit, og vil nekte ungene mine å hoppe der. Andre foreldre synes jeg er hysterisk og at jeg overdriver. Jeg vil gjerne høre deres mening.

Må nevne at vi har vår egen, dog noe mindre, trampoline, med sikkerhetsnett i vår hage 50 meter unna.

Anonymous poster hash: bdda8...5b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt nei. Det er helt uaktuelt å hoppe på trampoline uten sikring.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det der er litt spesielt ja. Den trampolinen ville jeg ikke sluppet ungene til på. Kan umulig ha tenkt konsekvens de som har satt den opp.

Skrevet

Hadde vært uaktuelt for mine å hoppe på usikret trampoline.

Skrevet

Fullstendig uaktuelt å hoppe uten sikring, og å hoppe så mange samtidig.

Har man trampoline så er det greit å ha trampolineregler, utrolig mange stygge bruddulykker som følge av trampolinebruk.

Skrevet

Lillebroren til venninnen min sitter lam fra brystet og ned etter ett fall fra en usikret trampoliene. Å han hoppet alene på den.

Så nei, jeg ville ALDRI latt ungene mine(vist jeg hadde noen) hoppe på en usikret trampoline.

Skrevet

Er det vanlig å ikke la ungene hoppe hvis det ikke er nett på trampolina?! Jeg hadde ikke latt ungen hoppe hvis den kunne falle flere meter, men om den står på en flat gressplen er det helt ok. Vi hadde aldri nett da jeg vokste opp. Ja, det har skjedd uhell, men det er en del av å vokse opp. Hun kommer til å få klatre i høye trær også når hun blir stor nok.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Uten nett er ok. På kanten av en skrent er IKKE ok.

Anonymous poster hash: 44aff...d58

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Trampolinen i hagen er det jeg liker minst med min nabo. Den har riktignok sikkerhetsnett, men jeg er likevel skeptisk.

Anonymous poster hash: 27fc5...be6
Skrevet

Trampolinen i hagen er det jeg liker minst med min nabo. Den har riktignok sikkerhetsnett, men jeg er likevel skeptisk.

Anonymous poster hash: 27fc5...be6

Å være skeptisk til trampoliner MED sikkerhetsnett er på grensen til hysteri.

• Liker 9
Skrevet

Er det vanlig å ikke la ungene hoppe hvis det ikke er nett på trampolina?!

Det hadde ikke mitt barn fått lov til nei. Man kan få utrolig stor fart, og f.eks. gå rett i bakken med hodet først. Å klatre i trær er på ingen måte sammenliknbart.

• Liker 1
Skrevet

Det hadde ikke mitt barn fått lov til nei. Man kan få utrolig stor fart, og f.eks. gå rett i bakken med hodet først. Å klatre i trær er på ingen måte sammenliknbart.

Jo, det er sammenliknbart. Et fall fra 3 meter er et fall fra 3 meter uansett, man faller like hardt på bakken uansett om man hadde stor fart på vei opp. Du har tydeligvis aldri hatt fysikk.

• Liker 6
Skrevet

Uten nett er ok. På kanten av en skrent er IKKE ok.

Anonymous poster hash: 44aff...d58

Helt enig.

Vår trampoline har ikke nett.... Den har stått der i 11 år, og tre ganger har noen ramlet av.... Ungene lærer å begrense seg og vet at de kan falle av.... Den har vært brukt av våre fire barn som nå er 18, 14, 13 og 8 år pluss deres venner.

Men på kanten av et "stup" på tre-fire meter, DET hadde absolutt ikke vært aktuelt!

• Liker 7
Skrevet

Jo, det er sammenliknbart. Et fall fra 3 meter er et fall fra 3 meter uansett, man faller like hardt på bakken uansett om man hadde stor fart på vei opp. Du har tydeligvis aldri hatt fysikk.

Det er jo gitt at man går opp og faller rett ned.

Med trampoline får man jo gjerne fart ut til siden.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er jo gitt at man går opp og faller rett ned.

Med trampoline får man jo gjerne fart ut til siden.

Som vil være en fordel kontra å falle rett ned. Gitt at en lander på flatt terreng uten hindringer.

• Liker 5
Skrevet

Som vil være en fordel kontra å falle rett ned. Gitt at en lander på flatt terreng uten hindringer.

Joa, men i samme vinkel vil man få større fart med trampolina. Det er jo derfor stupebrett gir spenst.

Skrevet

Det er litt forskjell på å ramle rett ned kontra å ramle med fart og sprett..

Svogeren min fikk skikkelig fart på ei usikra trampoline og spratt av på skrå igjennom hekken til naboen. Slo seg ganske så bra..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Joa, men i samme vinkel vil man få større fart med trampolina. Det er jo derfor stupebrett gir spenst.

Ja, men retardasjonen vil spre seg over lenger tid og større område. Igjen, så fremt en ikke støter på noen hindringer. Men, nå holder vi bare på med fysikk og teori :)

AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig uaktuelt. Jeg har ingen behov for å være "kjempepopulære mammaen", og kan godt være "strengedumme mammaen" når det er nødvendig, som i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: c054b...e57
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er hysterisk!

Anonymous poster hash: 9a208...4e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...