Gå til innhold

Trenger jeg å komme opp i muntlig eksamen? (VG3)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vet at dagens eksamensregler sier at en i vg3 skal opp i minst ett muntlig fag, og 3 skriftlige. Unntaksvis kan en komme opp i to skriftlige og to muntlige fag (Kjenner noen som gjorde dette.)

Jeg har en litt spesiell situasjon. Jeg går nemlig vg3 over to år, noe jeg fikk innvilget fordi jeg var kreftsyk i fjor. Jeg er ikke privatist, men går på en offentlig vgs. I fjor hadde jeg fem fag fra vg3. (Historie, religion, norsk sidemål og fransk).

Ved det skriftlige eksamenstrekket i fjor, kom jeg opp i norsk sidemål. Jeg kom da opp i 1 skriftlig fag.

Jeg kom også opp i muntlig eksamen i fjor - i religion. 1 muntlig eksamen.

Ved det skriftlige trekket i år, kom jeg opp i norsk hovedmål og psykologi. Altså to skriftlige fag, der norsk hovedmål er obligatorisk selvfølgelig.

Totalt sett har jeg dermed kommet opp i 3 skriftlige fag i vg3(norsk sidemål(2013), psykologi(2014), norsk hovedmål(2014).

Jeg har også kommet opp i ett muntlig fag for vg3, men i 2013 (religion).

I juni skal jeg også ha en privatisteksamen jeg har utenom skolen i samfunnsgeografi. (Dette er ikke en forbedring, men fordi skolen ikke kunne tilby faget). Det vi si at jeg også vil ha en muntlig eksamen i år. (Men privatist)

Har jeg dermed fylt opp kvoten som angår kravet om eksamener for vg3, selv om eksamenene mine er spredd over 2013 og 2014?

Jeg spør her, fordi jeg opplever at mange på forumet sitter inne med gode kunnskaper. Jeg har sendt mail til udir og skolen min, men intet svar. :glare: Jeg har blitt spurt på jobben, om jeg kan jobbe dagvakter i juni, og derfor er det viktig for meg å vite dette. ;)

Anonymous poster hash: d64d3...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...