AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #1 Skrevet 1. juni 2014 Gikk til innkjøp av en besafe izi kid og tenkte at dette kunne vi bruke i ulike biler. Vi kjører bil 5 ganger i året ca, da vi bor sentralt uten bil.. Men izi kid virker litt omfattende å dra frem for en f.eks drosjetur... Forslag til mer egnet sete i denne vektklassen (9kg+)? Anonymous poster hash: 5aa7c...5a1
Gjest Kv84 Skrevet 1. juni 2014 #2 Skrevet 1. juni 2014 Mener om du bestiller, så kan du få drosje med bilstol?!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #3 Skrevet 1. juni 2014 Oj, ja det store setet der ville jeg ikke satt inn og ut mange ganger. Taxier kan bestilles med bilsete, men er det privatbiler og du vil ha et liggende kan jeg anbefale Britax Two Way Elite. Det er lite og lett, fra 9kg og kan brukes begge veier hele perioden for bilsete. Vi har det som besteforeldresete hos alle besteforeldrene.Anonymous poster hash: 5814c...e6f 1
Gjest Kv84 Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Hvilken høyde eller kilo slutter ennå med bilstol?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Hvilken høyde eller kilo slutter ennå med bilstol? Til ca 11 år og 36kg er "godkjent barnesikringsutstyr" påbudt. Two Way Elite er godkjent fra 9-25kg. Tar mange år før er barn når 25kg så mye kan forandre seg på den tiden. En beltestol fra 25-36kg får man billig når den tid kommer, kan hende dere selv har bil på det tidspunktet. Det er som regel når barnet har begynt på skolen.Anonymous poster hash: 5814c...e6f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Takk for tips! Vet dere noe om hvordan britax er i kollisjontester? Har nådig lyst til å skorte på sikkerheten selv om vi ikke kjører noe særlig. Syns å ha hørt at de er dårlig på sidebeskyttelsen? Og ja, vi må nesten ha et sete til rådighet:) det hender besteforeldre/søsken skal ha oss med et sted, eller vi skal reise et sted hvor man må kjøre (hyttetur f.eks)Anonymous poster hash: 5aa7c...5a1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Takk for tips! Vet dere noe om hvordan britax er i kollisjontester? Har nådig lyst til å skorte på sikkerheten selv om vi ikke kjører noe særlig. Syns å ha hørt at de er dårlig på sidebeskyttelsen? Og ja, vi må nesten ha et sete til rådighet:) det hender besteforeldre/søsken skal ha oss med et sted, eller vi skal reise et sted hvor man må kjøre (hyttetur f.eks)Anonymous poster hash: 5aa7c...5a1 Ville valgt Multi tech foran Two Way Elite. Multi tech har noe bedre sidebeskyttelse. Har ikke hatt Two Way Elite selv, men hadde det i en leiebil en gang, og for å si det slik det er det siste setet jeg ville kjøpt selv. Jeg likte det ikke i det hele tatt. Kan jo være at vi var ukjente med det, men jeg følte gutten vår satt ubeskyttet i det(han var da 2,5 år). Det var håpløst å regulere, så han satt veldig rett opp og ned når han sovnet. Nå har jeg ikke prøvd Multi tech selv, men syns hvertfall det ser noe bedre ut enn Two Way Elite. Multi tech kan brukes som beltestol(fra 15 kg/4 år), men den er noe tung, så er anbefalt å heller gå over til ren beltestol når den tid kommer. Også vil jeg komme med en kommentar til et innlegg litt lenger oppe. 25 kg grensen på Two Way elite gjelder kun bakovervendt. Sitter barnet forovervendt er det best å bytte til beltestol ved 15 kg/4 år. Bakovervendt er uansett å foretrekke (hvertfall opp til 4 år) Anonymous poster hash: 1ac89...ba8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Takk for innspill! Nå var vi og kikket litt Igår.. Husker ikke helt hvordan multitech er..er den lett å få med seg rundt itillegg? Kan fort bli slik at vi må ha med setet på tog når vi skal besøke familie lenger nord etc. Så må ikke være uutholdelig å frakte med barnevogn og bagasje :s He he skikkelig opplegg når vi skal reise bort altså... Noen ganger skulle jeg ønske vi hadde fast bil, men så bor vi i gåavstand til -alt-Anonymous poster hash: 5aa7c...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå