Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 jeg har lett etter et korsett eller noe som kan holde inn den stygge magen min i over 1 år nå.. finner ikke noe som passer! ser bare masse bilder av jenter som er max 30 cm rundt midjen når man ser på sånt. dette er uutholdelig for meg. føler meg som en stor feit geleklump.. synes d er rart sambo er så glad i meg som han er.. nå er det 1 år til jeg skal stå brud. føler på meg at jeg ikke vil klare å finne noe som faller i smak til da. gruer meg litt nå... er helt på gråten hver gang jeg ser bilder av tynne jenter. jeg trener og går tur med unge å hund, hjelper på lår å rompe, men ikke på magen. føler meg som en stor fiasko................ hater meg selv. vet ikke om jeg føler meg verdi nok til å bli Fru.Samboer akkurat nå...
Rapitap Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Nei huffa meg. Høres ut som det er på tide med å akseptere deg selv for hvem du er, si til deg selv i speilet: jeg er glad i deg! =) (Litt rask fiks det derre, men why not? Du kan jo ikke ha det slik hele tiden....den som lider er deg selv, og den som får deg til å lide er igjen deg selv...)
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 trur du ikke æ ha prøvd d?? men når alle venninnan mine e tynne å fine, å æ e den som sist bi bedt me på ting.. d MÅ jo ha en sammenheng! ska vi nån plass så kan ikke æ kle mæ like stili som dæm, førr da føle æ at alle ser på mæ å tænke: "ho dær sku nu egentli bærre vært heime..." å kossn trur du æ da føle mæ når æ e sammen me sambo om natta, å kossn æ vil føle d på bryllupsdagen! d har slete sånn på psyken min, at nu heng d fast dær... vær så snill... dåkker som vil kom me spydige kommentara. spar dåkker..
Tari Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 trur du ikke æ ha prøvd d?? men når alle venninnan mine e tynne å fine, å æ e den som sist bi bedt me på ting.. d MÅ jo ha en sammenheng! ska vi nån plass så kan ikke æ kle mæ like stili som dæm, førr da føle æ at alle ser på mæ å tænke: "ho dær sku nu egentli bærre vært heime..." å kossn trur du æ da føle mæ når æ e sammen me sambo om natta, å kossn æ vil føle d på bryllupsdagen! d har slete sånn på psyken min, at nu heng d fast dær... vær så snill... dåkker som vil kom me spydige kommentara. spar dåkker.. Jeg tror ikke hun mente noe spydig med det. Hun mente bare at du må prøve å være glad i deg selv for da får du det så mye bedre. Samboeren din har valgt DEG, ikke de syltynne venninnene dine.. Han liker deg som du er og kroppen din. Tenk på det, det er du som skal gifte deg med han om 1 år, og han gleder seg sikkert utrolig masse til å få deg til sin kone. Korsett eller ikke :-) Jeg har kjøpt et korsett på Christiane som jeg er veldig fornøyd med...har du sett på det? www.christiane.no Det nederste torsolettet er veldig bra. Og, jeg er ingen sylfide. *klem*
Gjest Phair Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 Uff, da. Slike tanker skal man ikke måtte tenke i bryllupforberedelsende? Men kanskje det er akkurat derfor de kommer? Kanskje du har blitt grepet av litt panikk med tanke på ekteskap og er redd for at sambo plutselig en dag ikke skal finne deg attraktiv? Han vet hva han gjør, og han elsker deg, og han tenner på deg, derfor vil han også gifte seg med deg.
~*Unni*~ Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Nei huffa meg. Høres ut som det er på tide med å akseptere deg selv for hvem du er, si til deg selv i speilet: jeg er glad i deg! =) (Litt rask fiks det derre, men why not? Du kan jo ikke ha det slik hele tiden....den som lider er deg selv, og den som får deg til å lide er igjen deg selv...) Enig HELT med Anafugia og det er slettes ikke spydig ment heller....men en sannhet! Du må godta deg selv det er kluet her etter min mening. Klarer du ikke det bør du skaffe deg hjelp til det. Det er ikke noe å skamme seg over heller...husk det . Se her skal du få en klem av meg: :klem2: Hjalp det? Ikke bruk tiden din på dette det er HELT unødvendig! Du skal GLEDE deg til bryllupet... ikke gå og kvie deg til det. Tykk eller ikke tykk, vi er alle forskjellige. :trøste:
Holly Hobbie Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Men er det ingenting aa gjoere med problemet? Hvis du fulgte et fornuftig opplegg (Fedon, Grete Roede, Libra feks) kunne det vel hende at magen ble litt mindre, om ikke helt borte? Du har et helt aar paa deg, mye kan gjoeres innen du gifter deg! Haaper du faar opp selvtilliten uansett - det er ikke goy aa vaere saa deppa over kroppen sin!
Gjest Myumi Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Litle; hvorfor går du fra bokmål til dialekt når du blir sint? Forøvrig er det ganske så vanlig å slanke seg foran den store dagen, dessuten har du ett helt år på deg, du rekker å gjøre noe bare du går inn for det. Turer med hunden holder ikke, du må legge om kostholdet radikalt og begynne med skikkelig trening.
Martha Stewart Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Skjønner at det er vonde tanker du sliter med, Litle. Ikke lett å gi noen enkle råd når man ikke kjenner deg og ikke helt vet hva som er kjernen i problemet: Sliter du med dårlig selvtillit generelt og trenger bare hjelp til å akseptere deg selv? Eller ønsker du virkelig å slanke deg? Jeg synes ihvertfall det er rart at venninnene dine ikke skal be deg med på ting fordi de evt ikke synes du er pen nok... Ekte venninner er ikke sånn, så enten bør du finne deg nye venner, eller så må du spørre deg selv om det bare er din dårlige selvtillit som snakker?? Hvis du ønsker å gjøre noe med figuren, så er det flere veier til målet, som det blir nevnt over her. På et helt år kan du trene og spise fornuftig uten at det trenger å bli for mye stressopplegg. Jeg kan selv anbefale Grete Roede, som jeg følte fungerte bra for meg. De har jo også kurs du kan ta over internett, hvis det er mest praktisk for deg. Ellers skal du vite at alt fokuset på å ta seg bra ut i Brudekjolen på Den Store Dagen kan gi noen og enhver av oss prestasjonsangst, så du er nok ikke den eneste som får litt dårlig selvtillit innimellom!
Tari Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 Ellers skal du vite at alt fokuset på å ta seg bra ut i Brudekjolen på Den Store Dagen kan gi noen og enhver av oss prestasjonsangst' date=' så du er nok ikke den eneste som får litt dårlig selvtillit innimellom! [/quote'] Skriver under på den jeg
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Jeg er rimelig rund, og kort, og har faatt tak i korsetter som passer til meg. De koster riktignok en del, men saa er de ogsaa skikkelige. Bilder her: http://public.fotki.com/lunacia/my_corsets/ Korsetter kan finnes online, og de som selger har gjerne en oversikt over stoerrelser og saann.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #12 Skrevet 17. juni 2004 må beklage utbruddet tiliere, men alt præssa på da.. appleblossom: æ skriv vanlivis dialækt.. på d første innlægge hadde æ korekturlæsing minst 10 ganga før æ klarte å få alt som d sku vær.. har lættere form førr dysleksi. slanking ha man prøvd.. funke på stompen å lår, men ikke magen. den vart jo borte, men ikke skinne. klask sei d når æ går..... not lækkert at all..
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #13 Skrevet 17. juni 2004 Har du prøvd noen korsetter? Vet du hvilken størrelse du trenger? Jeg holdt på å gi opp jeg også, men fant faktisk til slutt på Evas Brud på Heimdal i Trondheim. De var kjempebehjelpelige og hyggelige. Anbefales. Når det gjelder "problemet." Jeg har også slitt mye med det i mange år. Etter at jeg rundet tredve begynte jeg å bli glad i meg selv og den kroppen jeg har fått utdelt. Det er en grunn til at din sambo vil ha deg og ingen andre. Tenk litt på det. Og du har lenge igjen til bryllupet ditt. Foreslår at du tenker seriøst på Grete Roede om det er kiloene du vil til livs. Har flere rundt meg som holder på med slike kurs og det funker på dem. I tillegg til trening og situps - hver dag.
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #14 Skrevet 17. juni 2004 Sjekk ogsaa http://www.secrets.no/subcat.x?cid=23&sid=59
Gjest MrsL Skrevet 17. juni 2004 #15 Skrevet 17. juni 2004 Det var ikke så veldig mye store størrelser der, Lunacia
:-) anna Skrevet 17. juni 2004 #17 Skrevet 17. juni 2004 Uff jeg skjønner godt at du synes det er tøft og vanskelig. Man har hatt et bilde av hvordan man vil se ut som brud. (Enkelte av oss siden vi var småjenter) Og det er alltid med sylfide-liv. På tross av at jeg ikke vet hvordan du ser ut så vet jeg at du kommer til å være en fantastisk vakker brud. Det er en grunn til at mannen din elsker deg, og vil gifte seg med deg. Har du funnet kjole? Om ikke så foreslår jeg at du går til en stor og seriøs brudesalong og prøver kjoler. (De har i store størrelser også om du, som meg, skulle være en som trenger det.) Og ikke minst har de i vanvittig mange flotte snitt. De fleste selger vel korsetter også... Uansett så har du et år på deg. Jeg er helt sikker på at du kommer til å finne din drømmekjole som vil vise frem deg som den nydelige jenta du er, på dagen din. Korsett eller ikke korsett. Men jeg er enig i at det du bør jobbe med er å være glad i deg selv og kroppen din. For det er du verdt. Når du sier at du føler at du blir oversett o.s.v så er jeg sikker på at om det er slik, så er det den dårlige selvtilliten som har skylda. Sender man ut signaler om at en helst ikke vil bli sett, eller ikke synes man er verdt oppmerksomhet, så fører faktisk det til at det er lett å bli oversett. Har du ikke merket hvor mange flere positive tilbakemeldinger man får på Ja-dagene enn nei-dagen?! Lykke til!!! Du kommer til å bli en nydelig brud.
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #18 Skrevet 17. juni 2004 Det var ikke så veldig mye store størrelser der' date=' Lunacia[/quote'] Hun ene modellen der kjenner jeg og hun vet jeg er ganske kraftig. Saken er at man ikke ser slik ut med et skikkelig korsett paa. Uansett, jeg vet de ogsaa selger korsetter etter maal, saa man kan jo eventuelt kontakte dem og hoere.
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2004 #19 Skrevet 18. juni 2004 Anne: jeg skal ikke kjøpe kjole i foretning.. mamman min skal sy den. :-) den er inspirert av middelaldern/Lady Guinevere som var kona til Kong Arthur av Camelot.. blir den som æ har gitt ordre om, så blir den nydelig... den blir å ha korsettlignende liv, men da bare laget av tøyet.. derfor æ leter etter et korsett som ligner på dæm man ser i filmer.. Blandt anna i "Shakespeare in love"..
Lissemor Skrevet 18. juni 2004 #20 Skrevet 18. juni 2004 Foreksempel denne her http://www.afashion.net/product_info.php/p...products_id/179 finnes iallfall opp til str 44,og da kan du være str 46,for de sier at du må bestille en str mindre enn man vanligvis er.Jeg skal bestille denne http://www.afashion.net/product_info.php/products_id/3 og er heller ikke noen sylfide etter 2 fødsler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå