AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Heisann, overskriften sier vel det meste! Dette blir nok et langt innlegg, så håper dere tar dere tiden til å lese dette. Men nå er jeg rådløs, for en stund.. Jeg flyttet inn i en leilighet for over 2 år siden, fordi hun jeg var sammen med ville vi sku flytte fordi der jeg bodde hadde jeg så mye fortid. Så hun fant en leilighet, dro og så på den, jeg var ikke helt keen på å flytte hit. men men.. Her betalte vi depositum, denne eieren har man lært å forstå, at han ikke er interessert i å gjøre noe som helst. Da vi signerte kontrakten, sa han at vinduene er punktert, og at han skulle fikse det til neste sommer. (flyttet inn sen sommer, så ble nesten vinter når vi kom inn) Året gikk, jeg tok kontakt, men neida, han sa at vinduene var sprukket, og det viser seg at han ikke ble å fikse vinduene. Om vinteren er det like kaldt her som ute. Det er sånn trekk her inne at når man sitter inne på toalettet og holder papiret ned, så svaier det ganske mye. Overlevde denne vinteren, men har fått fikset nye varmovner, noe som gjor det mye bedre her inne. for her fyrer man til kråka, og betalte dyre dommer i strøm for egentlig ingenting. ja faktisk opp i 2000kr i mnd på det verste i en liten leilighet. Har klaget skikkelig masse pga kulde, og hvis jeg ikke var fornøyd, så måtte jeg bare finne meg en annen plass og bo. Vinduene har han plombert. pga alt for harde fester fra tidligere beboere her. (Dette er jo ikke lov, for da er det jo ingen rømningsveier) Så er kjøkkeninnredningen ødelagt, skuffene er ikke skuffer lengre, men et stort skap kan man si. Bunnen på skuffene er blitt ødelagte, noe jeg har fikset, men det holdt bare en liten periode. så skuff èn er nå nede i skuff 3 for å si det slik. Jeg har klaget på dusjkabinettet, men da sa han at da kunne JEG dra å kjøpe det og det. og nå, nå har jeg oppdaget veggdyr, på soverommet, i vinduskarmen og SENGEN!! jeg fikk panikk! for dette er helsefarlig og virkelig ikke noe bra å ha i hus. Jeg kontaktet huseier, men fikk ikke svar. så sendte jeg melding om han kunne ringe meg. så ringte han meg. Jeg sa jeg hadde oppdaget veggdyr. (Jeg er veldig dårlig å gjennfortelle) Men han begynte å nævne «mingemaur» jeg sa det ikke var mingemaur, men veggdyr. Så sier han at dette kan komme av dårlig rengjøring. og at om jeg ikke har vasket så måtte jeg gjøre deeet. (han snakker skikkelig saaaakte og veeeeldig kjedelig) så sier jeg at vasking ikke hjelper mot dette. Dette må gjøre av proffesjonelle mennesker. så sier han nei, klart det hjelper å vaske (herreguuuud tenker jeg) så måtte jeg bare se i kontrakten, han har svart det han kan. han mente siden jeg leier, at det er jeg som har ansvaret. WTF?? så bare helt ut av det blå sier han «ja men vi snakkes, greit, hade…haadee..» så legger han på. Hva i helvette liksom? ja jeg har sett etter leiligheter nå, for ut her ifra skal jeg ASAP. Men problemet er at det er bare noen få «ledige». og de få skal ha så sinnsykt mye i husleie at jeg ikke har råd til dette. Så jeg har ikke noen plass å dra til nå! Jeg kan jo kreve å la vær å betale husleien? han jo PLIKTIG og fikse dette? særlig med veggdyrene! men siden kjøkkeninnredningen er ødelagt, og dusjkabinettet. så er han så idiot at han sier det er min feil, og at jeg aldri blir å få tilbake depositumet. noe som også er feil. Hva skal jeg gjøre? man når jo ikke frem til denne fyren. Han bryr seg BARE om at pengene kommer på konto hver mnde. hvordan alt annet er, er liksom ikke hannes problem! HJELP MEG! jeg kan jo ikke sove samme med disse dyrene!! i tillegg har jeg to katter, som sikkert har fått de i pelsen, siden de sover i samme seng som meg. Og får å få disse dyrene vekk fra pelsen så må de vel barberes heelt. Jeg er så lei meg nå og oppgitt over talentløs huseier. Anonymous poster hash: 9ae79...a46
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Hæhæhæh, det der skulle profesjonelle mennesker ha sett på, bygningen, i allefall leiligheten hadde blitt stengt av på flekken!! 2000kr mnd fordi det trekker, da er det sykt kaldt. Kom deg ut, hvor som helst, bare ikke der. Anonymous poster hash: 74b52...951
Gjest Newbitch Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Leietaker er idiot? Snakker du om deg selv da eller? 12
Gjest Cevita Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 EN ting jeg hvertfall ville startet med var å sette meg inn i hvilke rettigheter jeg har som leietaker. Her finner du f.eks ut hvilke rettigheter du har når leiligheten din har en mangel. Og selvfølgelig: flytt derfra så fort det er mulig. Selv om man har mange rettigheter som leietaker, så må det være håpløst å leie ut hos en slik utleier!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 det skulle jo stå huseier i oversktiften da.. Anonymous poster hash: 10079...35f
Gjest Evel Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Gå til leieboerforeningen med alle papirer du har, ta bilde av alt og dokumenter dette. Snakk med de og hør hva de sier. Rent generelt mener jeg at dere har rett på å få lavere husleie og eller dekket hotell den tiden det tar å fikse leiligheten. Depositumet skal dere uansett ha tilbake. Det beste er om dere kan dokumentere at det har vært slik siden før dere flyttet inn. Kan dere få kontakt med tidligere leieboere? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Har bedt moderator om å flytte tråden til jus og økonomiforumet, der får du forhåpentligvis flere svar. Anonymous poster hash: aecc8...cd4
Boost Skrevet 1. juni 2014 #8 Skrevet 1. juni 2014 Veggdyr! Nei uff. Det er dyrt! Begynte dere å få bitt når dere flyttet inn? Fjern madrassen og se etter svarte flekker på selve sengen(avføring). Hvis det er mye så har det pågått lenge. Dette er noe huseier må betale for, så lenge dere ikke har vært i utlandet og fått det med hjem? Eller vært hos noen som har veggdyr? Men IKKE flytt før tingene deres har blitt fryst av PROFESJONELLE. Dere tar det bare med videre. Kontakt skadedyrkontroll i dag! Mange har 24 timers nettbestilling også ringer de dere for å avtale befaring. Håper for din egen del at du tar feil av dette med veggdyr. For det er helt j**lig.
Guybrush Skrevet 1. juni 2014 #9 Skrevet 1. juni 2014 Sett leiesummen inn på en lukket konto (kontakt banken og forklar situasjonen), send så inn klage til forliksrådet (koster ca 1000 kroner). Les husleieloven flere ganger og noter hvilke paragrafer som er brutt. Ta bilder og video som klart og tydelig viser disse mangler og alvorlige feil i leiligheten. Gå gjennom kontrakten og se at den ikke bryter med standardkontrakt. Samle alt så saklig som mulig i en folder med bilder og alt. Bruk dette i klagen til forliksrådet. Møt så opp på dato dere får. Da kan dere i mellomtiden (så lenge det er en tvist) la være å betale husleie. Men husk å sett summene inn på den sperrede kontoen som sagt. 5
Karenina Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Er du helt sikker på at det er veggedyr? Jeg trodde også jeg hadde fått veggedyr, men det viste seg å være fuglelopper, og de er svært aktive nå på våren. Mtp at du har to katter (som sover i senga), er sannsynligheten ganske stor for at de har dratt de med inn. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Gå til leieboerforeningen med alle papirer du har, ta bilde av alt og dokumenter dette. Snakk med de og hør hva de sier. Rent generelt mener jeg at dere har rett på å få lavere husleie og eller dekket hotell den tiden det tar å fikse leiligheten. Depositumet skal dere uansett ha tilbake. Det beste er om dere kan dokumentere at det har vært slik siden før dere flyttet inn. Kan dere få kontakt med tidligere leieboere? Dette betinger at trådstarter er medlem av leieboerforeningen, da. Anonymous poster hash: 4c898...491
Gjest Evel Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 Dette betinger at trådstarter er medlem av leieboerforeningen, da. Anonymous poster hash: 4c898...491 Det medlemsskapet er fikset på noen minutter.
listefyll Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Dersom du har bodd der i to år, og nå har oppdaget veggdyr, er det mest sannsynlig du som har tatt dem inn? Da er det du som må ta ansvar for å bli kvitt dem. Alt det andre kan du ta opp med husleietvistutvalget. Før du flytter, må du også fryse ned alt av tekstiler du eier, så du ikke drar med deg problemet. Veggdyr er utrolig lett å få, og veldig dyrt å bli kvitt. De færreste forsikringsselskap dekker det. Du har min største medfølelse! Har selv bladd opp et tosifret antall tusen for å bli kvitt udyrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå