majan Skrevet 21. juli 2004 #41 Del Skrevet 21. juli 2004 mamma og pappa er på svarte lista dems, så de kommer ikke dit lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 23. juli 2004 #42 Del Skrevet 23. juli 2004 Mal 666 på inngangsdøren med en blodrød farge. Det kan funke... :evil: Personlig har jeg også vært plaget med Jehovas Vitner. Jeg blir derimot veldig fort kvitt dem når jeg starter en "logikk-retorikk" med dem om religion vs. sannsynlighet. Det går tross alt ikke an å diskutere religion på det grunnlaget sett fra en troendes side. Iallefall ikke på en troverdig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 23. juli 2004 #43 Del Skrevet 23. juli 2004 Broren min var også plaget av Jehovas Terrorister og en gang komm de rett inn i stuen fra hageinngangen. Da han kom gående naken inn i stuen ble han rasende når han så dem og jagde dem ut med hyl og skrik. Han ble ikke plaget mer av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 23. juli 2004 #44 Del Skrevet 23. juli 2004 Broren min var også plaget av Jehovas Terrorister og en gang komm de rett inn i stuen fra hageinngangen. Da han kom gående naken inn i stuen ble han rasende når han så dem og jagde dem ut med hyl og skrik. Han ble ikke plaget mer av dem. Ja er det ikke merkelig? Jeg satt på jobb, hjemme, med døren åpen for å lufte. Plutselig ringer det på døren, men jeg åpner ikke fordi jeg sitter i telefonen i en samtale jeg ikke kan avbryte. Dessuten ventet jeg ikke besøk. Tror dere ikke det lille grå og gamle kvinnemennesket ringer på igjen? Hallo? ta et hint? Hvis ingen åpner, og du ikke har noe der å gjøre, så ringer man ikke på flere ganger. Det er normal folkeskikk. Jeg måtte avslutte samtalen fordi jeg trodde det var noe viktig, og så står det bare et innpåslitent vitne der som lurer på om jeg har tenkt noe over hvor jeg skal tilbringe evigheten. :-? Da jeg fortalte at det har jeg faktisk tenkt på, så bare trillet det ut fraser som hun tydeligvis har pugget og trent på å si fort. Creepy med folk som går på autopilot!Jeg prøvde bare fortvilet å fortelle henne at jeg var opptatt med jobben, hadde en annen tro, ikke var interessert og ikke ville ha noen blader. Til slutt gikk hun, og da var jeg skikkelig hyggelig og sa hun måtte ha en fortsatt fin dag og kose seg i det fine været. Gjett om hun ble befippet da , det var nesten verd hele seansen. Men hvordan kan de forvente å omvende noen når de er så totalt blottet for alminnelig folkeskikk? Det er litt lite pragmatisk og sosialt uintelligent. Hva med litt nye og friskere metoder? Ja, ja, det gjør ikke meg noe at de ikke får fler tilhengere, men man kan jo begynne å lure på hvor villige de er til å faktisk rekruttere noen, siden de overhodet ikke legger noe omtanke, penger eller fornyelse i å være litt vellykkede på området... Kanskje de innerst inne er redd for at noen skal kapre plassen deres i paradis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. juli 2004 #45 Del Skrevet 23. juli 2004 Litt skremmende som mange går på autopilot, ja. Selv traff jeg i fylla på noen karismatiske kristne som var med Jesus på besøk i byen (tror de hadde leid et stor sirkustelt, og på det hadde de hengt opp en stor plakat om at Jesus nå var i byen). Vel, jeg var en ung evil atheist og traff så på en ganske fersk forkynner på autopilot som mente at verden ville gå under i år 2000 (den gang om to år). Holdt meg litt i periferien av folkene rundt ham for å høre på hva han hadde å si, får å bygge opp en argumentasjonsstrategi (hallo, jeg var full, ung og slem). Det hele endte met at han nesten fikk tårer i øynene og jeg fikk han til å sverge på bibelen at han skulle forkaste alt som sto i den hvis vi fortsatt levde etter år 2000. Han var litt skeptisk til det, men han var enig i meg at det var fullstendig hypotetisk siden han var 100% sikker på at verden skulle gå under, så da var det vel ikke noe problem å sverge på at alt i boka var noe tull hvis så ikke ble tilfellet. Kanskje han nå går rundt og er en nyfrelst ulykkelig ateist etter dette møtet? Hvis han nå lever i dag, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2004 #46 Del Skrevet 23. juli 2004 Jehovas vitner tror at når Guds rike kommer, skal et lite følge på 144 000 styre verden fra himmelen sammen med Jesus. Hm... Når en enerådene gud klarer å lage så mye rot her nede helt alene, hvordan skal det gå når 144 001 skal regjere sammen? Jo flere kokker, jo mere søl og alt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josef K. Skrevet 23. juli 2004 #47 Del Skrevet 23. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 25. juli 2004 #48 Del Skrevet 25. juli 2004 Halve min familie er i JV, og min mann er utstøtt medlem. Han har ikke kontakt med sin mor eller sine søsken. Han vil ha kontakt, men de har ikke lov. Tenk å oppgi sitt eget barn? Hvor hjernevasket er man da? JV har bare ført med seg dritt inn i vår familie. Har ikke kontakt med min bestefar heller lenger, fordi han ikke kan møte min mann! Jeg tør påstå at disse menneskene IKKE vil vårt eget beste. De snakker mye om nestekjærlighet....Men hvor har DE den egentlig? Kommer de på døra her sier jeg NEI TAKK :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 25. juli 2004 #49 Del Skrevet 25. juli 2004 Er det vanlig å få besøk av Jehovas Vitner på jobb? Den gamle sjefen min fikk besøk av et par "slike" i butikken hvor jeg jobber. Der hadde de begynt talen sin, midt blandt kunder og i hennes arbeidstid! Er ikke sikker på hvordan hun ble kvitt dem, men de fikk i alle fall lagt i fra seg et hefte hvor det stod litt om dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 25. juli 2004 #50 Del Skrevet 25. juli 2004 [/quote] Kanskje de innerst inne er redd for at noen skal kapre plassen deres i paradis? [/quote] Ja, det tror jeg du har rett i! Det er ikke ubegrenset med plass heller. Tallet er satt! :evil: For et dilemma. He, he.. :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angie Skrevet 16. august 2004 #51 Del Skrevet 16. august 2004 En morgen for noen år siden, klokken var 0930, banket de på døren min. Jeg visste ikke hvem det var. Bankingen hadde vekket meg, så jeg sto opp og var på vei ut til gangen. Jeg lukket opp gangdøra, og da jeg så hvem det var (ja, jeg så med en gang at det var jehovas vitner), mumlet jeg "fy faen" for meg selv, og kleiste igjen døra. Etter det har jeg ikke hatt besøk av dem lenger. Kanskje du skal gjøre noe lignende neste gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjuk Skrevet 17. august 2004 #52 Del Skrevet 17. august 2004 Jehovas vitner tror at når Guds rike kommer, skal et lite følge på 144 000 styre verden fra himmelen sammen med Jesus. Hm... Når en enerådene gud klarer å lage så mye rot her nede helt alene, hvordan skal det gå når 144 001 skal regjere sammen? Jo flere kokker, jo mere søl og alt det der. Det kan jo være de får mer oversikt over problemene. Du må ikke glemme at Allah også har en plass i regjeringskvartalet, blir litt mer likevekt da. Savner Tor og Odin hva skal de gjøre på i Guds regjering?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Skrevet 19. august 2004 #53 Del Skrevet 19. august 2004 Halve min familie er i JV, og min mann er utstøtt medlem. Han har ikke kontakt med sin mor eller sine søsken. Han vil ha kontakt, men de har ikke lov. Tenk å oppgi sitt eget barn? Hvor hjernevasket er man da? JV har bare ført med seg dritt inn i vår familie. Har ikke kontakt med min bestefar heller lenger, fordi han ikke kan møte min mann! Jeg tør påstå at disse menneskene IKKE vil vårt eget beste. De snakker mye om nestekjærlighet....Men hvor har DE den egentlig? Kommer de på døra her sier jeg NEI TAKK :o Du sier han vil ha kontakt med familien sin og at familen hans ikke har lov å ha kontakt med han! Det er feil. Jeg har selv vært gift med ett utstøtt Jehovas Vitne. Og flere i min familie er Jehovas vitner. Å alt er opp til en hver i familien om de ønsker kontakt eller ikke. De andre som ikke er i familie derimot kan ikke ha kontakt med en utstøtt. Men skjønner deg inmari godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. september 2004 #54 Del Skrevet 20. september 2004 Er vokst opp med en mormor som er JV, og ser hvor mye dritt og styr som er kommet pga dette. Har vært med litt selv, men aldri døpt... Holder meg LANGT unna nå, de snakker jo mot seg selv og Bibelen. trenger ikke lese SÅ mye for å se det.. Mannen min hadde mange JV på døra før vi ble kjennt (bodde i byen og flytta mye) han pleide å si "nei takk, jeg er pinsevenn" og borte ble de For min del må folk få tro på hva og hvem de vil, så lenge det ikke går utover f.eks barna dems.. Så JV stiller litt svakt der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #55 Del Skrevet 22. september 2004 Brukte alltid før å diskutere med de i lange baner. Spesielt morsomt var det når den ene begynte å se at vi hadde noen gode poeng. Da fikk andremann fart i sakene og de forlot oss kjapt. Har aldri sluppet dem innenfor døra (med vilje) og har aldri tatt imot noe av de. De er sjelden på døra nå til dags, og de fleste går etter at jeg høflig takker nei. Når de ikke gir seg, da tar jeg frem ulike salver som: jeg er homofil, jeg er transseksuell, jeg vil ha minst 1 million nkr osv. En gang fikk jeg lyst til å være stygg; de var aggressive fra starten av, de gikk rett inn! Og når jeg fikk de ut, satte han ene foten i døråpningen. Etter at jeg svært bestemt sa de pent måtte holde seg utenfor dørterskelen om jeg skule høre på de, kom de med sitt "tilbud". Så sukket jeg tungt, la hodet på skakke, med tårer i øynene og med gråtkvalt stemme sa: Jeg er kristen jeg. Stille pause. Jeg ristet sørgmodig på hodet og spurte om jeg ikke kunne gjøre noe for å frelse dem, mens jeg gråt en skvett. De ble litt perpleks av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 27. september 2004 #56 Del Skrevet 27. september 2004 Min far jagde dem bort med en uhyre brysk, men allikevel korrekt og høflig "God dag, og adjø."-rutine. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. september 2004 #57 Del Skrevet 27. september 2004 Hadde et par stykker på jobben her forrige dagen, pressa på en av jentene en dommedagsbok... Hvordan kan de gjøre sånt med andre kunder til stede? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #58 Del Skrevet 6. oktober 2004 JV som alle andre mennesker er forskjellige. Ikke skjær alle over én kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 7. oktober 2004 #59 Del Skrevet 7. oktober 2004 Be dem dra til det helvete de så rundhåndet ønsker at du skal befinne deg i hvis du ikke lar deg hjernevaske slik som de selv er. De typene der har ikke noe krav på å bli behandlet som normale mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2004 #60 Del Skrevet 7. oktober 2004 Be dem dra til det helvete de så rundhåndet ønsker at du skal befinne deg i hvis du ikke lar deg hjernevaske slik som de selv er. De typene der har ikke noe krav på å bli behandlet som normale mennesker. Og du har god kjennskap til dem, eller? De tror ikke på et helvete og tror heller ikke at ikketroende havner på et forferdelig sted. De tror at når man er død så er man død og har ingen bevissthet, hvilket det står ett eller annet sted i boken også. Det som er blitt oversatt til helvete i bibelen vår er ordet Gehenna, som var en søppelplass utenfor Jerusalem hvor de brant søppel og lik. De tror at de som tror får et evig liv på en paradisisk jord (kloden vår som blir ryddet og gjort fin igjen etter Harmageddon) og at de som ikke får oppstandelsen bare forblir døde. Altså ingen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå