Gå til innhold

Jehovas vitne

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

I fjor slet vi hver uke med å få Jehovas vitne på døren. Selv om sa vi ikke var interessert, så kom de å la ut om både det ene og det andre.

Vi sliter med det samme i år. Vi har sagt vi ikke er interessert, men de kommer allikevel.

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har et kjemperåd.

Kjøp vokt den for hunden skilt ( fåes i de fleste dyrebutikker)

Etter at vi satt opp et slikt på porten har det ikke vært en eneste forkynner av noe slag på døra.

( for og legge til så har vi ikke hund :wink: )

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Oi oi oi' date=' da får du hvertfall kaffegjester.............. :ler:[/quote']

Neineinei, de kan jo ikke bruke tiden sin på slikt - de skal ut og misjonere, ikke skvaldre med likesinnede over en kopp kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det funker' date=' men hva med å si du er utstøtt?[/quote']

Hva med å forkynne for dem, en annen tro selvfølgelig..............vurderer og kjøpe koranen.......... :sjarmor:

Neste gang de banker på din dør, rop ut "Allah er stor" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vi flytta vi.. Ikke sett noe til de etter det.. (Litt drastisk da men de var jo ikke grunnen til at vi flytta da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - ein av onklane mine sette seg godt inn i kva dei stod for og byrja diskutere med dei han.

Dei kom aldri att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :)

Ei venninne av meg fikk stadigvekk besøk av dem og til slutt var hun så lei at hun begynte å diskutere med dem en gang de kom på døra. hun er god til å argumentere og de ble stående der, stumme og målløse, før de ruslet vekk og aldri kom tilbake igjen.

Så; finn deg noen gode argumenter og diskuter i vei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kone hadde det kjempegøy da de var på besøk hos svigermor. Der hadde de gått en stund og var husvarme for svigermor visste ikke hvordan hun skulle bli kvitt dem.

Først pratet de rundt grøten, og vi prøvde å følge opp så godt som mulig så det skulle ta lang tid før de kom til poenget, vi hadde hele ettermiddagen, de skulle nok videre til neste besøk.

Da de endelig kom til poenget så begynte de å snakke om bibelens profetier og at det hadde skjedd så mange naturkatastrofer siden 1914. Jeg svarte at det nok hadde skjedd like mange før i tiden, men at de i forrige århundre kom inn i stuene våre gjennom aviser, radio og tv. (JV tror Jesus kom tilbake i 1914, i smug, og at en serie katastrofer innvarsler endetiden)

Så kom vi inn på bibelens autoritet, og vitnene var dypt sjokkerte når vi snakket om de evangeliene som var fjernet av kirken på 300-tallet, og at også Luther fjernet Apokryfene fra sin Bibel oversettelse. Vi hadde tilbakevist Bibelen som ordrett Guds vilje. Vitnene kom plutselig på at de hadde en annen avtale og strøk opprørte på dør, uten engang å si skikkelig farvel.

Tyve minutter senere ringte de svigermor og prøvde å avtale et nytt møte, og unnskylte sin bråhast. Vi fikk en god latter og en gylden anledning for å avbryte videre kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I fjor slet vi hver uke med å få Jehovas vitne på døren.

Jeg sliter i grunnen mest med å få de fra døren, ikke ... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det jeg lurer på er om det er faktisk finnes noen i det norske land som lar seg omvende.....

Ser for meg jehovas vitners ungdom som banker på dør til dør....og aldri slippes inn...

Prince er forøvrig et av jehovas vitner, og hanmå alltid ha med seg livvakter når han forkynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Jeg tror jeg iallfall har brent to middager pga. prat med Jehovas vitner. Likte alltid å prate med dem da jeg var yngre, men ble lei etterhvert så nå for tiden forteller jeg bare at jeg er ateist. Mange som treffer på meg tror jeg er religiøs, så når jeg sier jeg er ateist tror de på meg, og går. Tror jeg sender ut vibber alla :"jeg har reflektert mye rundt tro og livssyn, og det er lite sannsynlig du klarer å overtale meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...