Gå til innhold

Naboen over smeller så innmari med dodøra på kveldstid - vekker oss, si ifra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vi bor i et hus, og det er bygd slik at det er en rekke med leiligheter ovenfor andre etasje igjen.

De siste mnd har den gamle mannen som bor over oss begynt å smelle så innmari med toalettdøren. Det er alltids rundt 22.15. Jeg legger meg rundt 22 og sovner raskt og kan faktisk våkne av at døra smeller, det er veldig høyt. Babyen våkner av og til også, det ljomer i taket. Det har altså blitt de siste mnd, det var ikke sånn før. Nabodama nevnte i forhold til noe annet at han er gammel og hører dårlig, så han hører det kanskje ikke selv. Kan av og til høre at tlf hans ringer og at han tramper litt, men akkurat det spiller ingen rolle, det vet jeg jo at jeg ikke kan si noe på, han kan jo ikke slutte å traske over badegulvet.... :)

Vanligvis hadde jeg aldri vurdert å ta dette opp med noen da det er lyder man liksom må regne med når man ikke bor i frittstående hus... Men kan jeg nevne det for ham, eller blir det helt feil?

Anonymous poster hash: 4315c...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Hypnotica
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri i livet tatt det opp. Det er noe som dessverre "hører med" ved å bo oppå andre.

Det blir feil at han skal måtte "liste seg" og ta hensyn på den måten.

Anonymous poster hash: 8db7b...c5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo, nevn det for ham! Men vis til at babyen våkner av det fremfor deg selv. Han har forhåpentligvis empati for en liten baby :)

Spør om han kan lukke den forsiktig, han har sikkert bare lagt til seg en dårlig uvane med å slenge den igjen etter seg, kanskje den er litt treg å lukke eller noe sånt.

Det er slikt man rett og slett må tåle. Ærlig talt. Det kunne vært nye verre.

Jeg hadde blitt irritert om jeg ble bedt om å endre vaner i MITT hjem, når det ikke er snakk om noe alvorlig.

Og å skylde på baby, og gi dårlig samvittighet hver gang han glemmer seg el.l. Nice.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er slikt man rett og slett må tåle. Ærlig talt. Det kunne vært nye verre.

Jeg hadde blitt irritert om jeg ble bedt om å endre vaner i MITT hjem, når det ikke er snakk om noe alvorlig.

Og å skylde på baby, og gi dårlig samvittighet hver gang han glemmer seg el.l. Nice.

Tja. Hva hvis barna dine smalt med dørene i huset ditt - ville du bedt dem holde opp?

Endret av Hypnotica
Skrevet (endret)

.

Endret av Hypnotica
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt "jeg ønsker virkelig ikke å være en klagete nabo, men det er en liten ting som irriterer meg litt. Istedetfor å gå og irritere meg over noe du kanskje ikke er klar over at du gjør velger jeg nå å nevne det for deg. Jeg forventer ingenting, men nå har jeg hvertfall nevnt det. Når du lukker dodøren så smeller det godt hos meg, så hvis du ønsker det ville jeg satt pris på om di bare lukket døren inntil om natten."

Anonymous poster hash: 013c4...efd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri i livet tatt det opp. Det er noe som dessverre "hører med" ved å bo oppå andre.

Det blir feil at han skal måtte "liste seg" og ta hensyn på den måten.

Enig. Etter hvert begynner man virkelig å ikke kunne føle seg hjemme i eget hjem. Å flytte i slike boligkomplekser er et valg, og det er et valg som innebærer at man må takle noe lyd fra naboer. At du legger deg ufattelig tidlig er ditt eget problem. Ja, kjipt at han vekker babyen noen ganger også, men det får bare være. Babyen din lærer seg å venne seg til lydene etter hvert.

Anonymous poster hash: dce9a...bc7

AnonymBruker
Skrevet

Jasså, så ikke bare er han en som smugtitter på deg når du sitter på verandaen, han bråker også? Sikker på at du ikke har glemt å ta pillene dine i det siste?

Anonymous poster hash: 78231...504
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jasså, så ikke bare er han en som smugtitter på deg når du sitter på verandaen, han bråker også? Sikker på at du ikke har glemt å ta pillene dine i det siste?

Anonymous poster hash: 78231...504

Tror det er du som har glemt å ta pillene dine, ettersom jeg ikke har opprettet denne tråden. Det er altså snakk om to forskjellige naboer, med to forskjellige saker.

Hvorfor gjemme seg bak anonymbruker forresten?

I wanna see the monster.

Endret av Hypnotica
Skrevet

Det er mye man må tåle når man bor så tett innpå,men det er jo greit å gjøre han bevist på det,så slutter det kanskje? :) Ingen skade skjedd å snakke med mennesker.

Skrevet

I utgangspunktet så skal ha kunne støvsuge, spille musikk og ommøblere etter kl.22 også.

Hvis du vet han slenger døra ca.22:15, hvorfor venter du ikke til etter da med å legge deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet så skal ha kunne støvsuge, spille musikk og ommøblere etter kl.22 også.

Hvis du vet han slenger døra ca.22:15, hvorfor venter du ikke til etter da med å legge deg?

nei? skal det ikke være kveldsro etter kl 22?

Anonymous poster hash: 1fd2b...86e

Skrevet

nei? skal det ikke være kveldsro etter kl 22?

Anonymous poster hash: 1fd2b...86e

Mener det er 23 som er den generelle regelen. Men det kan hende borettslaget har egne regler.

Uansett så vil jeg ikke si at å slenge igjen døra er brudd på natteroen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min egen del å våkne av det er ikke noe jeg ser på som et stort probøem, er mer babyen som også våkner, ikke hver kveld, men ofte., Jeg har kun stilt et uskyldig spm i startinnlegget, ikke hevdt jeg har noe rett på å ha det stille da eller da. Jeg spurte at siden den døra smeller no innmari, det er så høyt at jeg skvetter til av det skulle ikke tro det var mulig, så lurte jeg på om det var ok å si ifra på en hyggelig måte.

Jeg tvilte jo selv på det, som du kan lese i startinnlegget :)

Skal ikke si noe.

Skrevet (endret)

Du vet jo når han skal på do nå, så du og dine kjære kan planlegge å legge dere når naboen har vært på do. Eller så kan dere skrive en lapp på døra hans, der dere skriver "Kan du være vennlig å drite 15 minutter før du pleier" :sleep:

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Dette minner meg på mine år i studentbolig. Der var det noe greier med felles rør, og lytte vegger.

Jeg kunne høre naboen ta opp og igjen dolokket og fjerte nedi do.

Deretter hørte jeg det rant nedover rørene i taket :P

Deeilig!

Anonymous poster hash: 3d363...e71
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket med han, men formulert det som et spørsmål. Du kan kanskje spørre om døren har blitt treg og om han vil at samboeren din skal se på det, for babyen våkner av og til når døren smeller. Og så sier du at det ikke er meningen å klage eller noe, men kanskje det er noe som kan fikses?

Anonymous poster hash: 6e106...c0f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville snakket med han, men formulert det som et spørsmål. Du kan kanskje spørre om døren har blitt treg og om han vil at samboeren din skal se på det, for babyen våkner av og til når døren smeller. Og så sier du at det ikke er meningen å klage eller noe, men kanskje det er noe som kan fikses?

Anonymous poster hash: 6e106...c0f

Jeg hadde følt det invaderende uansett hvor mye du pakker det inn.

Han gjør ikke noe galt, han spiller ikke musikk og støyer. Ærlig talt, såå ille er det ikke.

Om dere ikke tåler det, så får dere flytte...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde følt det invaderende uansett hvor mye du pakker det inn.

Han gjør ikke noe galt, han spiller ikke musikk og støyer. Ærlig talt, såå ille er det ikke.

Om dere ikke tåler det, så får dere flytte...

Men hva er det er problemet?

Jeg spurte bare om jeg KUNNE si ifra eller om det ble helt feil. Det er plagsomt når babyen våkner av det ja, men ikke verdens undergang.

Hva er så vanskelig med å si ja, du kan si ifra eller nei? Jeg skrev i første innlegget at jeg normalt ikke hadde sagt noe da det er lyder av å bo et sted, men at det var en ljomende effekt av denne døren klokkan 22.15.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...