Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tidligere i vår vite hvilken uke jeg skulle ha ferie i sommer. Jeg ønsket en uke, noe jeg fikk. Men nå når jeg har sett på min turnus fremover i sommer er det satt opp 4 uker ferie (har rett på 3 uker. jobber hver andre helg). Forstår at man er pliktig til å avvikle ferie, men jeg ønsket å ha en uke ferie til høsten isteden (ikke avklart uke med arbeidsgiver enda), derfor skulle jeg bare ha en uke i sommer. Noen som vet om arbeidsgiver kan endre slikt uten å gi beskjed?

Anonymous poster hash: a16d6...ee9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i ferieloven at arbeidstaker kan kreve å få ta ut hovedferien (18 virkedager) mellom 1. Juni og 30. Sept. Det står ikke at arbeidsgiver kan kreve dette.

Hos oss ønskes det fra ledelsen i grove trekk 1 uke på våren - 3 på sommeren og 1 på høsten, men hvis man har spesielle ønsker pga ferieturer, så ordner det seg stort sett.

Spør sjefen din, du:)

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver har styringsrett for avvikling av ferien, innen rammene gitt av Ferieloven. Ergo kan du pålegges 4 uker sammenhengene i sommer.

Anonymous poster hash: 8cfa7...224
AnonymBruker
Skrevet

AB her...forstår at arbeidsgiver kan pålegge meg det. Men jeg har fått beskjed om at jeg fikk en uke. Så da burde vel arbeidsgiver informert meg om at jeg måtte ha 4 uker istedenfor 1?

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jo arbeidsgiver da vaktlistene ble hengt opp.

Anonymous poster hash: 8cfa7...224
AnonymBruker
Skrevet

Det ble hengt opp en liste om når alle ansatte skulle ha ferie. Der stod det en uke på meg. Men i senere tid står det noe annet i sommerturnus enn på listen som ble hengt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...