Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes Dere at en på 3 og en på snart seks bør legge seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å begynne kveldsstellet etter barne-tv, har fungert fint for våre.

Så kan kanskje 6-åringen titte i en bok mens du legger 3-åringen, og så kan du ta god-natt-kosen med 6-åringen til slutt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi gjør nevnt her. 3 åringen legges kl 19-1930. Hun på 6,5 legges kl 20. Begge må opp rundt 07 om morran. Går greit det.

Skrevet

Han på seks skal i barnehagen og skal helst ut av døra før halv ni, hun på tre begynner i barnehage i august men han skal ha ferie om to uker så det blir ikke så viktig når de skal opp om morgenen. Har hørt at det er viktig med samme klokkeslett uansett men det er vanskelig å få alle i seng og den yngste vil ikke legge seg alene osv. + at jeg har en til på 4 mnd. Har prøvd å få ro i huset til ni om kvelden men det er kanskje litt seint? :roll:

Skrevet

Min sønn er 4.5 å vi pleier å prøve å legge han i 19.30 tida,,,dvs de gange han ikke sovner før da...det hender jeg finner han sovende på sofaen mens jeg har vært på kjøkkenet å laget middag!

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi har en datter på snart tre, og hun legger seg mellom 1845 og 1900. Hun sover da til ca 0800.

Gjest Renato
Skrevet

Mine barn, på 3 og 6 år blir stelt etter barne-TV. Da har vi en felles stund på badet for vask, tannpuss osv. De får på seg nattbleier og pysj før jeg tar med minste jenta og legger henne. Sønnen min får være oppe en halvtime lengre der bare han og jeg koser oss. Han er i seng til 19.30 og sovner som regel senest kl 20.

Skrevet

Takk for svar, jeg må prøve å få lagt de litt før tror jeg , men har dere samme rutiner når det er ferie?

Skrevet

Så tidlig dere legger ungene deres. Vesla legger seg 8 og står opp senest 7, også sover 30 min på dagtid.

For oss har dette fungert kjempe fint, da får vi litt mer tid sammen alle tre, særlig de dagene jeg jobber til 16:30-17:00..

Skrevet

"Mine" på 3 og 4 legger seg stort sett rundt kl. 20. I vinter var det nærmere 19:30, og de sovnet stort sett med en gang. Nå er det så lyst, og vi drøyer den oftere til 20, eller litt over...

De må stå opp 06:45 når det er barnehage dagen etter, og da må de som oftest vekkes. Sånn sett burde de kanskje legge seg før, men liten vits i det når de ikke klarer å sovne før... Det er vel noe med at man har mer energi om sommeren, kanskje...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi legger jenta vår mellom 19-20 hver kveld, både hverdager, helger og ferier. kanskje med unntak av julaften! Syns barna fortjener å ha faste rutiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...