Gå til innhold

Kunne du ha ligget med en "feminazi" eller "bitterpikk" fra KG?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tilgi min uvitenhet, men hva er en "bitterpikk"?

Det er en mann...

Det gjelder stort sett bare her på kvinneguiden, dog...

Videoannonse
Annonse
Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Det er vel du som utviser svært lav intelligens her. Du kan ikke redusere dette til et spørsmål om like rettigheter, de aller aller felste som blir beskrevet som bitterpikker er for like rettigheter for kvinner og menn. Det er en holdning som er helt selvsagt for de aller fleste av oss.

Bitterpikker klistres på de som påpeker at kvinner har fler rettigheter enn menn i dagens samfunn, for det har dere jo. I tillegg til praksis og sedvane som går i kvinnens favør, selv om det i dagens samfunn ikke er noen objektiv grunn til at det skulle gjøre det. Barnefordeling i saker hvor barn er over ammealder er bare ett eksempel. Kvotering er et annet, både i studie og jobbsammenheng. På den andre siden vil feminazer være de som mener kvinner skal beholde særrettigheter på bekostning av menn. Så enkelt er det faktisk her inne. Så kan man jo spørre seg hvem som er for reell likestilling.

Ehm.. du tror kanskje ikke det at folk har forskjellig oppfaring av ordet bitterpikk? Så vidt jeg vet finnes det ikke noen offisiel definisjon på ordet. Dessuten så tar du feil. Ja, kvotering er en ting, men det er faktisk slik nå at i barnefordelingssaker så får far og mor 50% hver. Slik var det ikke da jeg var barn, og jeg er glad det er sånn nå for siden jeg er feminist så er jeg faktisk også for menns rettigheter i tillegg til at det at far blir sett på som like mye forelder som mor styrker kvinner i arbeidslivet da man etterhvert vil se at menn vil være like nye hjemme med barn osv som kvinner. Det er en positiv ting for kvinner, for da slipper man å risikere at man som ung kvinne ikke vil få en jobb fordi arbeidsgiver tenker at denne kvinnen vil sannsynligvis få barn snart.

En bitterpikk er i mine øyne en person som legger all skylda på kvinner. Drar han ikke damer er det kvinners feil osv osv. Menn som lager tråder om at de hater norske kvinner fordi at norske kvinner kan bestemme hvem vi kan få barn med noe som gjør at de mennene som sliter sosialt osv ikke får seg noe fordi kvinner i Norge kan bestemme selv. Mener du at det er å være for likestilling at kvinner ikke skal få velge hvem de skal være med og ikke? Det mener ikke jeg. Men kanskje jeg og du har forskjellig oppfatning av likestilling.

Edit: beklager på det sterkeste alle skrivefeil, men skriver på mobil så er ikke så lett.

Endret av avocadoen
Skrevet (endret)

Ehm.. du tror kanskje ikke det at folk har forskjellig oppfaring av ordet bitterpikk? Så vidt jeg vet finnes det ikke noen offisiel definisjon på ordet. Dessuten så tar du feil. Ja, kvotering er en ting, men det er faktisk slik nå at i barnefordelingssaker så får far og mor 50% hver. Slik var det ikke da jeg var barn, og jeg er glad det er sånn nå for siden jeg er feminist så er jeg faktisk også for menns rettigheter i tillegg til at det at far blir sett på som like mye forelder som mor styrker kvinner i arbeidslivet da man etterhvert vil se at menn vil være like nye hjemme med barn osv som kvinner. Det er en positiv ting for kvinner, for da slipper man å risikere at man som ung kvinne ikke vil få en jobb fordi arbeidsgiver tenker at denne kvinnen vil sannsynligvis få barn snart.

En bitterpikk er i mine øyne en person som legger all skylda på kvinner. Drar han ikke damer er det kvinners feil osv osv. Menn som lager tråder om at de hater norske kvinner fordi at norske kvinner kan bestemme hvem vi kan få barn med noe som gjør at de mennene som sliter sosialt osv ikke får seg noe fordi kvinner i Norge kan bestemme selv. Mener du at det er å være for likestilling at kvinner ikke skal få velge hvem de skal være med og ikke? Det mener ikke jeg. Men kanskje jeg og du har forskjellig oppfatning av likestilling.

Edit: beklager på det sterkeste alle skrivefeil, men skriver på mobil så er ikke så lett.

Nei, det mener jeg ikke, og det mener ikke bitterpikker heller. Det er ganske lang vei fra å hevde at kvinner har all makt på seksualmarkedet til å ville innskrenke andres frihet ved lov, slik du insinuerer. Kanskje i form av et lotterisystem, hvor et titalls damer i verpeklar alder blir dratt ut foran rådhuset over det ganske land på daglig basis. Deretter trekker hver håpefølle bitterpikkungkar en lapp i lotteridurken, og må ta til takke med det han får utdelt. Dette for å eliminere alle muligheter til å selv ha noe som helst ansvar for situasjonen, dertil at damene ikke stikker av med de rike og kjekke mennene som presumptivt tar alle damene. Også de over 190 på lesten da, de tar visst noen de også.

Spøk til side, jeg tror ingen ser for seg dette. Det jeg tror er at disse mennene føler de er i en håpløs situasjon fordi de ikke får den nærheten og kjærligheten vi alle behøver. Da er det lett å skylde på de som i deres øyne nekter dem dette. Jeg tror ikke du skal dra alle utsagnene som faller til dets logiske konsekvens.

Endret av Genesis
Skrevet (endret)

Det er vel du som utviser svært lav intelligens her. Du kan ikke redusere dette til et spørsmål om like rettigheter, de aller aller felste som blir beskrevet som bitterpikker er for like rettigheter for kvinner og menn. Det er en holdning som er helt selvsagt for de aller fleste av oss.

Bitterpikker klistres på de som påpeker at kvinner har fler rettigheter enn menn i dagens samfunn, for det har dere jo. I tillegg til praksis og sedvane som går i kvinnens favør, selv om det i dagens samfunn ikke er noen objektiv grunn til at det skulle gjøre det. Barnefordeling i saker hvor barn er over ammealder er bare ett eksempel. Kvotering er et annet, både i studie og jobbsammenheng. På den andre siden vil feminazer være de som mener kvinner skal beholde særrettigheter på bekostning av menn. Så enkelt er det faktisk her inne. Så kan man jo spørre seg hvem som er for reell likestilling.

Spørsmålet er vel heller hvor mange av disse ekstreme ytterpunktene som egentlig finnes? Bitterpikk VS femnazi eksisterer jo ikke i like stor grad utenfor nettets mer dunkle og komiske kroker. At det dog finnes menn og kvinner med balast, bagasje og sekken full av bitterhet og hat - det trenger man ikke lure på så kan man jo spørre seg om livet blir noe særlig bedre av å dyrke slike ideer og tanker :vetikke:

De fleste kvinner jeg kjenner er f.eks ikke ukritisk til hvordan barnefordeling løses idag, men det er ikke slik at det finnes en magisk formel som kan gjøre dette (og livet forøvrig) 100% rettferdig til enhver tid av den grunn.

Så var det dette med at det er så dørgende kjedelig å diskuterer med pragmatikere da.......

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ang kjønnspoeng.

For gutter gjelder følgende linje:

- Veterinær og dyrepleier (Norges Veterinærhøgskole)

For jenter gjelder følgende linjer:

- Maritime høgskolestudier

- Landbruksstudier (statlige høgskoler)

- Ingeniørstudier på 2 og 3 år (unntatt kjemi)

- Sivilingeniørstudiene ved NTNU (integrerte masterstudier) med unntak av industriell design og industriell kjemi og bioteknologi

kilde: http://www.prosent.no/skole-utdanning/opptak-til-skole/hva-er-kjonnspoeng/

Hvordan utgjør disse fire enhetene "de aller fleste studier" her i landet? For ikke å snakke om at menn selv mottar kjønnspoeng ved Norges Veterinærhøgskole.

Du fremstiller dine egne overbevisninger som om de er rene og skjære fakta uten å ha noe som helst grunnlag for det, noe som gjør det veldig vanskelig å ta deg seriøst.

Hysj. Ikke ødelegg gode argumenter med trivielle PK-fakta. Biasdyret må ha riktig kosthold serru......... ;)

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Gjest BoxingDay
Skrevet

Dette var svakt. Det er da ikke antall studier dette går på men antall studiePLASSER. De to siste "enhetene" dine rommer så og si samtlige ingeniørstudier i hele Norge, fraskrevet de du selv har listet opp. Det er ikke alle studier, det har du helt rett i. Men det er et studie mange kvalifiserte gutter ønsker seg, og blir fratatt muligheten til på bakgrunn av sitt kjønn.

Hvis du skal regne i det som reellt må måles her, nemlig hvor mange individer som blir fratatt førstevalget sitt på studiet utelukkende på grunn av sitt skjønn, så begriper du vel forskjellen.

Han skrev "de aller fleste studier her i landet". Var det jeg svarte på.

Gjest avocadoen
Skrevet

Nei, det mener jeg ikke, og det mener ikke bitterpikker heller. Det er ganske lang vei fra å hevde at kvinner har all makt på seksualmarkedet til å ville innskrenke andres frihet ved lov, slik du insinuerer. Kanskje i form av et lotterisystem, hvor et titalls damer i verpeklar alder blir dratt ut foran rådhuset over det ganske land på daglig basis. Deretter trekker hver håpefølle bitterpikkungkar en lapp i lotteridurken, og må ta til takke med det han får utdelt. Dette for å eliminere alle muligheter til å selv ha noe som helst ansvar for situasjonen, dertil at damene ikke stikker av med de rike og kjekke mennene som presumptivt tar alle damene. Også de over 190 på lesten da, de tar visst noen de også.

Spøk til side, jeg tror ingen ser for seg dette. Det jeg tror er at disse mennene føler de er i en håpløs situasjon fordi de ikke får den nærheten og kjærligheten vi alle behøver. Da er det lett å skylde på de som i deres øyne nekter dem dette. Jeg tror ikke du skal dra alle utsagnene som faller til dets logiske konsekvens.

Da må du nesten lese disse trådene som blir postet på skråblikk så skal du se :)
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn er gjerne mer effektive og trenger ikke bruke like mye tid på en arbeidsoppgave.

Og igjen, kvinner er flinkere til å gi seg selv en klapp på skuldra når de er fornøyde eller klage når de er misfornøyde.

Menn jobber hardere enn kvinner.

Og forresten er ikke den halvtimen ekstra husarbeid nok til å kompensere for den mye større arbeidmengden menn har i arbidslivet.

Dessverre så finnes disse sannhetene kun inni hodet ditt. Noe som er grunnen til at du aldri klarer å backe opp noe som helst av oppgulpet ditt med troverdige kilder.

Anonymous poster hash: 584a1...919

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Kunne sikkert ha ligget med en feminazi. Hadde hun hvert flink til å skjule nazi-holdningene sine hadde jeg jo aldri visst...

Min definisjon av Feminazi = En som kun fremhever kvinnens problemer, tilegner menn all skyld og er ute etter å "ta menn". Viser liten evne til å forstå at begge kjønn har problemer, og mener at problemene det andre kjønn har er lettere å håndtere.

Bitterpikk/Mannenazi: Bytt ut menn med kvinner og kvinner med menn i definisjonen over.

Skrevet (endret)

Dessverre så finnes disse sannhetene kun inni hodet ditt. Noe som er grunnen til at du aldri klarer å backe opp noe som helst av oppgulpet ditt med troverdige kilder.

Anonymous poster hash: 584a1...919

Og hvorfor skulle jeg måtte linke til troverdige kilder når kvinner bare kan hevde at menn gjør mindre husarbeid etter å ha lest en vg-artikkel som baserer seg på like lite troverdige spørreundersøkelser? Bevisbyrden ligger på det kjønnet som kommer med bisarre påstander, jeg kommer bare med en forklaring på hvorfor de etter alt og dømme tar feil. Sytete kvinner jobber hardere enn menn? Dummeste jeg har hørt. Og jeg er sikker på at ting som bensinfylling, tur på polet, fikse pc'n ikke regnes som husarbeid. Her er det den klassiske, hvem er det som oftest gidder å vaske bøtter fylt med størsteparten av hennes skittentøy.

Endret av Teeden
  • 2 år senere...
Skrevet

JA!

Anonymkode: acea7...e9a

Skrevet

Ville pult feminazien så hardt at hun ble til ei vanlig kvinne :)

Anonymkode: 2f2ea...93c

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Skrevet

Jeg elsker å hatknulle venstreradikale feminister!

Skrevet

Er det samme  bruker som dra opp 2-15 år gamle tråder? Vitsen med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...