Gå til innhold

Blitt samen med som er 10 år yngre enn meg. Redd f

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt så ufattelig glad i en gutt! Jeg er 35 år og han 25...Jeg har to barn og han ingen. Problemet nå er at jeg ikke tørr å fortelle familien min om denne gutten. Fordi jeg vet de vil dømme meg fordi de mener jeg bør bli sammen med en på min egen alder. Ser jo selv at aldersforskellen er stor men veldig vanskelig å skulle gå fra en som betyr så mye for meg kun pga dette. Har tenkt sånn at jeg er nødt til å gi dette en sjanse for vil ikke gå retsten av livet å angre for at jeg ikke prøvde..

Men så er det dette med familebiten., har en storesøster som alltid hakker på meg, og vet at hun vil bli enda verre om hun visste dette. Hun er ekspert på å få meg til å føle meg som mislykka... Har nå vært sammen med denne gutten i 6 måneder og hvor lenge klarer jeg å holde dette skjult egentlig, er jo bare et tidsspørsmål om før de finner ut av det for er jo ikke sånn at vi gjemmer oss heller. Hvordan bør jeg fortelle familien min dette uten at de dømmer meg? Og er jeg helt på jordet ved å være sammen med denne gutten? Er jo ikke lett å tenke helt klart når man er så forelsket som jeg er nå heller...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere to kan fint være sammen. Ti år er ikke så mye i deres alder!

Du må ikke bry deg om hva andre mener, dersom de mener noe negativt om dere pga aldersforskjellen, er det ikke verdt å høre på. Stå for dine valg! Denne gangen er det ikke et galt valg :)

Anonymous poster hash: fa7ad...10d

• Liker 3
Skrevet

Du må ikke bry deg om hva andre mener, dersom de mener noe negativt om dere pga aldersforskjellen, er det ikke verdt å høre på. Stå for dine valg! Denne gangen er det ikke et galt valg :)Anonymous poster hash: fa7ad...10d

Jeg tør påstå at ti år er ganske mye. Jeg har ihvertfall utvikla meg ganske mye fra jeg var 25 til nå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke bry deg om hva andre mener, dersom de mener noe negativt om dere pga aldersforskjellen, er det ikke verdt å høre på. Stå for dine valg! Denne gangen er det ikke et galt valg :)

Hadde du stått for samme mening om mannen var den eldste? Neppe, selvom du sikkert vil påstå det.

Anonymous poster hash: c2991...09e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør påstå at ti år er ganske mye. Jeg har ihvertfall utvikla meg ganske mye fra jeg var 25 til nå

Ja, da snakker du jo for alle, du.. Sukk

Hadde du stått for samme mening om mannen var den eldste? Neppe, selvom du sikkert vil påstå det. Anonymous poster hash: c2991...09e

Hvorfor spør du når du ikke gidder å høre på svaret engang?

Vedder på at dere to er bitre, eldre damer som har mistet mannen til en yngre kvinne. :)

Skrevet

Er blitt så ufattelig glad i en gutt! Jeg er 35 år og han 25...Jeg har to barn og han ingen. Problemet nå er at jeg ikke tørr å fortelle familien min om denne gutten. Fordi jeg vet de vil dømme meg fordi de mener jeg bør bli sammen med en på min egen alder. Ser jo selv at aldersforskellen er stor men veldig vanskelig å skulle gå fra en som betyr så mye for meg kun pga dette. Har tenkt sånn at jeg er nødt til å gi dette en sjanse for vil ikke gå retsten av livet å angre for at jeg ikke prøvde..

Men så er det dette med familebiten., har en storesøster som alltid hakker på meg, og vet at hun vil bli enda verre om hun visste dette. Hun er ekspert på å få meg til å føle meg som mislykka... Har nå vært sammen med denne gutten i 6 måneder og hvor lenge klarer jeg å holde dette skjult egentlig, er jo bare et tidsspørsmål om før de finner ut av det for er jo ikke sånn at vi gjemmer oss heller. Hvordan bør jeg fortelle familien min dette uten at de dømmer meg? Og er jeg helt på jordet ved å være sammen med denne gutten? Er jo ikke lett å tenke helt klart når man er så forelsket som jeg er nå heller...

Hvis du virkelig er glad i denne mannen skal du stå rakrygget gjennom alt som måtte komme av tullprat. Det er du som skal dele tiden med ham, ikke venner og familie. Gjør det som føles rett for deg og drit litt i hva andre mener. Det er ditt liv!!

AnonymBruker
Skrevet

Nyt det du nå mens du kan. Dette er ikke et forhold som kommer til å vare lenge. Du er i grenseland hvor kvinner fremdeles er pene for en så ung mann. Så fort du blir eldre og en yngre fanger hans oppmerksomhet så er det nok over ut med dette forholdet.

Anonymous poster hash: c7dc4...480
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

TS, senk skuldrene. Stå for ditt eget valg. Ta ham med videre om dere har det så bra som det høres ut som.

Min favorittmann er 8 år yngre enn meg, og ingen løftet et øyelokk da jeg sa det med et smil.

Nå vet de jo alle at jeg tar mine helt egne valg, så ikke 10 ville hester kunne fått meg til å velge ham bort fori han tilfeldigvis ble født 8 år etter meg.

Søstre kan være verdens beste, men de trenger ikke være det.

Det er ditt liv, det er du som skal leve det. Du skal leve livet ditt slik som du mener det er best for deg, - ikke igjennom andres meninger og krav til hva de synes eller krever du skal.

- det er lov å be søstre om å holde munn inntil de har noe fornuftig å si.

Vedder på at dere to er bitre, eldre damer som har mistet mannen til en yngre kvinne. :)

- eller til en eldre kvinne enn du selv er.

Ville ikke være første gangen i historien det skjedde ;)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nyt det du nå mens du kan. Dette er ikke et forhold som kommer til å vare lenge. Du er i grenseland hvor kvinner fremdeles er pene for en så ung mann. Så fort du blir eldre og en yngre fanger hans oppmerksomhet så er det nok over ut med dette forholdet.

Snakker av erfaring nå? ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ikke la 10 år stå i veien for å ha et fint liv sammen med en person som betyr uendelig mye for deg.

Skrevet

Kan ikke du og han finne ut i fellesskap hvordan dere skal takle kommentarer og slikt? Søsteren din kan du jo bare drite i. Jeg mener, hvor viktig er hun tross alt slik hun er mot deg fra før? Og så forteller du det til en av de viktigste i familien når du er klar for det. Du kan jo også si at du egentlig ikke er klar til å snakke om kjærlighetslivet ditt til noen enda.

Skrevet

Typen min er 8 år yngre enn meg. Ingen hindring :)

Møttes når jeg var 36, han 28 og har så langt vært sammen 7mnd.

Han har mye mer til felles med meg enn noen andre jeg har møtt av motsatt kjønn. Nå har de fleste av disse riktignok bare vært venner, men allikevel merker man jo om man har noe til felles. Han føles bare så rett på alle måter.

Ingen folk jeg kjenner har sagt noe negativt om aldersforskjellen heller så vidt jeg vet. Litt fleiping fra nære venner, men det hadde det blitt uannsett hvem han var og hvor gammel han var. De hadde bare plukket på noe annet ;)

Skrevet

Vedder på at dere to er bitre, eldre damer som har mistet mannen til en yngre kvinne. :)Anonymous poster hash: fa7ad...10d

Sa jeg at jeg snakket for alle? Jeg sa at JEG har utvikla meg mye siden jeg var 25. Og jeg tror neppe jeg er den eneste

AnonymBruker
Skrevet

Er dame på 20 jeg. Synes bare det er rart at så mange synes det er greit når damer er såpass mye eldre, men ikke når mannen er det.

Anonymous poster hash: c2991...09e

Skrevet

Er dame på 20 jeg. Synes bare det er rart at så mange synes det er greit når damer er såpass mye eldre, men ikke når mannen er det. Anonymous poster hash: c2991...09e

Er ingen her som har sagt det er greit den ene veien men ikke den andre. Er vel ingen som har sagt det ikke er greit egentlig, men påpekt at ti år er ganske mye i den alderen.

Jeg har selv en kamerat som ble sammen med ei på 24 når han selv var 35. Gikk greit ei stund men aldersforskjellen ble merkbar etterhvert. De var på forskjellige stadier i livet

AnonymBruker
Skrevet

Herregud... Bitter, much? Ikke alle menn er opptatt av utseende, og mange menn foretrekker faktisk kvinner som er eldre enn seg.

Ja, og noen utvikler seg ganske mye hele livet, også fra 30-35, 40-45, 65-70. Det har riktignok stoppet litt opp for bestemor som egentlig bare har forandret seg fysisk fra 90-95.

Ektefellen er elleve år yngre enn meg og var 21 da vi ble sammen. Vi giftet oss etter fem år og har et godt samliv selv om han har tilbragt nesten hele sitt unge voksenliv sammen med meg. Noen stusset nok litt i begynnelsen, men hele familien digger han ettersom han er en knallkar. For nieser og nevøer er det selvsagt supert å ha en onkel som er mye kulere enn oss andre. Alder er ingen hindring!

Anonymous poster hash: 0b544...60c

• Liker 1
Skrevet

Herregud... Bitter, much? Ikke alle menn er opptatt av utseende, og mange menn foretrekker faktisk kvinner som er eldre enn seg. Ja, og noen utvikler seg ganske mye hele livet, også fra 30-35, 40-45, 65-70. Det har riktignok stoppet litt opp for bestemor som egentlig bare har forandret seg fysisk fra 90-95. Ektefellen er elleve år yngre enn meg og var 21 da vi ble sammen. Vi giftet oss etter fem år og har et godt samliv selv om han har tilbragt nesten hele sitt unge voksenliv sammen med meg. Noen stusset nok litt i begynnelsen, men hele familien digger han ettersom han er en knallkar. For nieser og nevøer er det selvsagt supert å ha en onkel som er mye kulere enn oss andre. Alder er ingen hindring! Anonymous poster hash: 0b544...60c

Det finnes alltid unntak

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok sett på dette med noe skepsis. Og ja, det har noe å si at du er eldst og at det ikke er motsatt. Det har jeg ikke noen problemer med å si, det er jo åpenbare årsaker til det.

Dersom han vil ha barn i fremtiden, slik de aller fleste vil, har dere et ganske lite "vindu" for at det skal skje. Det er også en god sjanse for at han enda ikke vet om han vil ha barn eller at han nå hevder han ikke vil det, men forandrer mening.

20-årene er de viktigste utviklingsmessig og veldig mye skjer fra 25 til 30. Din tid er ditt ansvar, ikke hans, og det er mange kvinner som har funnet seg i denne situasjonen for så å ha kastet bort mange år med en mann som senere besluttet at han hadde andre ting han ville utforske i mellomtiden. Forelskelsen tar slutt uansett.

Selvsagt er det unntak og det vil alltid poppe opp noen solskinnshistorier som vil overbevise deg men de er nettopp det - unntak. Statistikken er klar nok her, menn foretrekker jevnt over kvinner yngre enn dem selv, menn slår seg til ro senere enn kvinner (spesielt i Norge, der snittet er over 30) og menn har biologisk sett bedre tid på seg. Hvor enn lite hyggelig det er å akseptere fakta, så er saken den at en singel mann på 35 har bedre muligheter på markedet enn en singel kvinne på 35.

Hva familien din tenker er ikke det viktigste, ei heller det storste problemet.

Anonymous poster hash: f3c16...484
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes alltid unntak

Det finnes alltid unntak. Nå kjenner vi riktignok en god del par, både nære venner og perifere bekjente, som har noenlunde samme aldersforskjell, og dette er alle solide parforhold.

Siden det alltid finnes unntak, er det kanskje greit å ikke gi for bastante advarsler om forholdet, men oppfordre TS til å gjøre det hun synes er riktig?

Anonymous poster hash: 0b544...60c

Skrevet

Det finnes alltid unntak. Nå kjenner vi riktignok en god del par, både nære venner og perifere bekjente, som har noenlunde samme aldersforskjell, og dette er alle solide parforhold. Siden det alltid finnes unntak, er det kanskje greit å ikke gi for bastante advarsler om forholdet, men oppfordre TS til å gjøre det hun synes er riktig? Anonymous poster hash: 0b544...60c

Hvorfor skal jeg det? Ts er et voksent menneske og det burde være ganske opplagt at ho gjør det ho selv føler er riktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...