niccoline Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er litt på dealern med en mann som er utrolig flott. Han sier det at det som uroer han er hvor mye tid man skal bruke sammens i forholdet. At det vil komme en automatisk forventning om mere tid sammens.. Han har ikke utdypet hva han mener med hva som er mye tid.. Jeg er heller ikke av den personen som vil ha tid hver eneste dag å være fysisk sammens med den andre. Men heller ha litt sånn kontakt daglig/annenhver dag. For så å møtes et par ganger i uka. Sånn ca. Og jeg mener at om man bruker den tiden sammens så kam det veie opp for å ikke være sammens hele tiden.. Er jeg på ville veier..? Dette er jo kanskje særlig gjeldende hos folk som er blitt ganske voksne. Sånn 30+..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Litt kontakt daglig eller hvertfall et par ganger i uka er jo rimelig å forvente, samt at man møtes en gang eller to i uka som et minimum. Blir det mindre enn dette er det jo ingen vits, når skal man da ta seg tiden til å bli kjent hverandre? Min erfaring med kvinner som ønsker mindre tid enn dette er at de egentlig ikke er så interessert. Med mindre man jobber på nordsjøen eller har en spesielt krevende jobb så greier man å prioritere hverandre litt. Anonymous poster hash: 93370...1aa
Gjest New_Girl Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Syns du dette hørtes ut som et godt utgangspunkt for et forhold? Han er usikker fordi han er redd for at du vil tilbringe for mye tid sammen med han? Endret 31. mai 2014 av New_Girl 1
Gjest Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Altså, enten driver dere å følrter, eller så er dere i et forhold. Ikke begge deler. Uansett, hvis han er uroet for hvor mye tid han "må" bruke med deg, da er han ikke intressert. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Jeg fikk masse pes ved nettdating da jeg ikke svarte hver dag. Jeg sa noen ord om barn og pendling og ikke mye tid til rådighet. Den mannen som skjønte det er i dag min samboer.8Anonymous poster hash: 33380...177
flinkeceline Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Jeg mener selv du skal bruke så mye tid som du føler at er riktig. Man merker automatisk når det begynner bli klamt og da er det naturlig at man tar litt tid fra hverandre.
Gjest Svampebob1 Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er litt på dealern med en mann som er utrolig flott. Han sier det at det som uroer han er hvor mye tid man skal bruke sammens i forholdet. At det vil komme en automatisk forventning om mere tid sammens.. Han har ikke utdypet hva han mener med hva som er mye tid.. Jeg er heller ikke av den personen som vil ha tid hver eneste dag å være fysisk sammens med den andre. Men heller ha litt sånn kontakt daglig/annenhver dag. For så å møtes et par ganger i uka. Sånn ca. Og jeg mener at om man bruker den tiden sammens så kam det veie opp for å ikke være sammens hele tiden.. Er jeg på ville veier..? Dette er jo kanskje særlig gjeldende hos folk som er blitt ganske voksne. Sånn 30+.. Dette er nok sikkert veldig individuelt, men jeg synes det virker som at du har en veldig fornuftig holdning til dette. Så lenge man ikke bor fryktelig langt unna hverandre, så burde det være mulig å få til det slik du ønsker det. Det må du jo i såfall prate med han om. Spør han om hva han foretrekker og så møtes dere på halvveien eller noe ;-)
Gjest Leo Nardo Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Jeg lurer faktisk på det samme til dere kvinner. En av grunnene til at jeg har vært tilbakeholden med tanke på et forhold er at jeg vet at jeg har lite tid og at kvinner flest sikkert forventer mer. Usikker på om jeg kan gi det en kvinne krever eller synes er normalt. Om du vil, så er du hjertelig velkommen til å komme til meg på kvelden og sove over 7 dager i uken, men jeg har dessverre ikke flere timer til deg midt på dag mange dager i uken. 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Syns du dette hørtes ut som et godt utgangspunkt for et forhold? Han er usikker fordi han er redd for at du vil tilbringe for mye tid sammen med han? Altså, enten driver dere å følrter, eller så er dere i et forhold. Ikke begge deler. Uansett, hvis han er uroet for hvor mye tid han "må" bruke med deg, da er han ikke intressert. Enig med Tigger.. He's not that into you Øh... Når man er på dealern, altså tidlig i relasjonen hvor ting ikke er helt fastsatt enda, så må man liksom finne ut av slike ting... Det er da naturlig at man er litt usikker på ting.. Og det er også lurt å ta det litt rolig, for å ikke pese frem problemene. Give the man some slack, sier bare jeg! Det kan jo være han har begrensede muligheter i uka pga. jobb eller andre ting i livet hans som han er nødt til å prioritere. Jeg snakket senest med en singel kar i går som klaget over hvor fort ting blir masete. Jeg vet at en del menn bruker litt lengre tid på å forplikte seg enn det mange damer gjør. Ta dere god tid til å finne ut av ting. Det tror jeg er det beste. Endret 31. mai 2014 av Svampebob1
Chevelle Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Jeg tenker, om man er ute etter et seriøst forhold, har man ikke planer om å flytte sammen på sikt? Eller vil menn leve som en ungkar når de er i forhold? Da er man vel ikke redd for hvor mye tid man må "bruke" på forholdet?
Gjest Svampebob1 Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Jeg tenker, om man er ute etter et seriøst forhold, har man ikke planer om å flytte sammen på sikt? Eller vil menn leve som en ungkar når de er i forhold? Da er man vel ikke redd for hvor mye tid man må "bruke" på forholdet? Joda... Men det er ikke akkurat det som er temaet når man er på dealern. Slike spørsmål så tidlig har rett og slett gitt meg angst.. Og det betyr ikke at man ikke er seriøs på den det gjelder. Det er bare det at det blir for mye å fordøye så tidlig. Ta f.eks. meg, så har jeg alt et liv. Jeg har et firma jeg skal drive, en hund som må få mosjon og stell, hobbyer jeg har lyst til å fortsette med og jeg vil jo gjerne beholde vennene mine også ;-). Så kommer det ei dame og man skal flette henne inn i livet man alt har. Går det for fort, så blir jeg ihvertfall engstelig for at det kan "glippe" på noen av tingene som er viktig for meg. Gir man det litt tid, så klarer man fint å flette sammen livene man har hver for seg til ett. Det er mye som skal på plass. Stresser man det, så blir det stress og sjansen for at ting går på trynet blir høyere. Dette sier jeg fordi jeg har vært der noen ganger nå. Og jeg er like seriøs hver gang jeg prøver. Og jeg har vært fullstendig utslitt flere ganger også pga. dette ;-). Lev litt! Kos dere og ikke gjør det så seriøst :-P.
niccoline Skrevet 31. mai 2014 Forfatter #15 Skrevet 31. mai 2014 Takk for svar dere. Jeg er absolutt ikke den typen dame som tenker å invadere privatlivet hans på noen som helst måte og å være der hver eneste dag 24/7. Jeg har selv vært i et forhold der ting ble veldig tett alt for fort og dette var ikke bra ondet hele tatt for min del. Jo denne mannen har en krevende jobb så er kanskje derfor han er usikker. Ja vi er liksom på på det nivået der ting enda må avklares, men begge to merker jo at vi har denne tiltrekkningen mot hverandre da. At det ville vært dumt om vi ikke blir mere enn vennskap.. Han har også sagt at tidligere forhold har blitt avsluttet pga uenighet om hvor mye tid de skulle være sammen. Det jeg nå lurer på er: Kan det på noen som helst måte misforståes om jeg sier tilbake at jeg er fornøyd med kanskje 1-2 ganger i uka? At kontakt i det daglige ikke nødvendigvis må være ansikt til ansikt?
Gjest Svampebob1 Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Takk for svar dere. Jeg er absolutt ikke den typen dame som tenker å invadere privatlivet hans på noen som helst måte og å være der hver eneste dag 24/7. Jeg har selv vært i et forhold der ting ble veldig tett alt for fort og dette var ikke bra ondet hele tatt for min del. Jo denne mannen har en krevende jobb så er kanskje derfor han er usikker. Ja vi er liksom på på det nivået der ting enda må avklares, men begge to merker jo at vi har denne tiltrekkningen mot hverandre da. At det ville vært dumt om vi ikke blir mere enn vennskap.. Han har også sagt at tidligere forhold har blitt avsluttet pga uenighet om hvor mye tid de skulle være sammen.Det jeg nå lurer på er: Kan det på noen som helst måte misforståes om jeg sier tilbake at jeg er fornøyd med kanskje 1-2 ganger i uka? At kontakt i det daglige ikke nødvendigvis må være ansikt til ansikt? Akkurat slikt som det der er like vanskelig å vite hver gang, synes jeg.. Man vet ikke hvordan den andre vil reagere, for man kjenner rett og slett ikke personen godt nok. Min måte å håndtere noe på når jeg er usikker, er at jeg lar den andre få tid til å håndtere det selv. Hvis jeg føler at problemet presser seg på fra den andres side, så prater jeg med henne og ser om jeg kan inngå et kompromiss for hennes del på noe vis slik at det ordner seg. Du får kjenne litt på det for å se hva som er riktig for deg :-) Endret 31. mai 2014 av Svampebob1
Gjest ashanti Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er jente, i slutten av tjueårene, og jeg har ikke mulighet til å treffe en potensiell kjæreste mer enn 1-2 ganger i uken pga diverse. Jeg mener det i hvertfall ikke som at jeg ikke er interessert fordi jeg sier det, jeg har t.o.m sagt til en date at jeg er redd for at han skal begynne å få masse forventinger om å sees mange ganger i uken, men det var kun fordi jeg ikke vile at han skulle bli lei seg eller noe slikt når det ikke går.. så jeg tror ikke nødvendigvis fyren du dater ikke er interessert, som noen her sier.
Lennhy Skrevet 1. juni 2014 #18 Skrevet 1. juni 2014 Jeg "forventer" å høre noe hver dag enten en sms elle tlf samtale. Jeg synes det er greit å treffes en til to ganger i uken.
Cata Skrevet 1. juni 2014 #19 Skrevet 1. juni 2014 Hm, jeg tror jeg ville blitt uroet av en slik konstatering så tidlig i forholdet (eller rettere sagt før det er blitt et forhold en gang). En mann som er bekymret for at han kanskje må være mye sammen med meg, og som faktisk bekymrer seg så mye at han tar det opp før det er blitt noe å bekymre seg om en gang? Han høres mildt sagt ikke så veldig interessert ut. Når det er sagt så har jeg også forståelse for synspunktet, og på sett og vis er det jo greit at han er ærlig, men jeg mener slike ting er noe som ordner seg etterhvert som man blir bedre kjent. Jeg ville selv syntes det ble for intenst med samvær hver eneste dag så lenge man ikke er samboere, så på en måte skjønner jeg bekymringen.
Apehjerne Skrevet 1. juni 2014 #20 Skrevet 1. juni 2014 Jeg tenker, om man er ute etter et seriøst forhold, har man ikke planer om å flytte sammen på sikt? Eller vil menn leve som en ungkar når de er i forhold? Da er man vel ikke redd for hvor mye tid man må "bruke" på forholdet? Jo det kan man være redd for. Om jeg er på dealeren med noen så er jeg svært obs på nettopp dette. Om jeg føler jeg må investere alt for mye tid på en person så tidlig i et " forhold" så mister jeg fort interessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå