AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Har et barn som har vært mye og lenge sykt, helt siden det ble født. Hvis vi er klar over at noen barn har hatt feber dagen før så holder vi oss unna, sånn i tilfelle. Føler mange syns vi er sære på det punktet, og livredde sykdom. Det er vi ikke, men etter gjentatte omganger med sykdom blir man forsiktig. Grunnen til all sykdom er jernmangel, store mandler og mulig astma Forstår dere,eller tenker dere det er sært?Anonymous poster hash: 93bab...4ac
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Har et barn som har vært mye og lenge sykt, helt siden det ble født. Hvis vi er klar over at noen barn har hatt feber dagen før så holder vi oss unna, sånn i tilfelle. Føler mange syns vi er sære på det punktet, og livredde sykdom. Det er vi ikke, men etter gjentatte omganger med sykdom blir man forsiktig. Grunnen til all sykdom er jernmangel, store mandler og mulig astma Forstår dere,eller tenker dere det er sært?Anonymous poster hash: 93bab...4ac Den der må du forklare oss nærmere ja. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Den der må du forklare oss nærmere ja. Dårligere immunforsvar rett og slett. Kroppen er mer mottakelig for sykdom da den har jernmangel. Store mandler i seg selv kan føre til flere infeksjoner. Og astmaen gjør at hosten sitter lenge i.Anonymous poster hash: 93bab...4ac
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Mulig jeg er stokk dum nå, men er jernmangel hos barn noe problem å behandle? Anonymous poster hash: d18b7...a14 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Mulig jeg er stokk dum nå, men er jernmangel hos barn noe problem å behandle? Anonymous poster hash: d18b7...a14 Barnet har i snart 3 år fått jern tilskudd. Anonymous poster hash: 93bab...4ac
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg får dårlig samvittighet og syns det er vondt å takke nei til besøk eller på besøk etter sykdom. Men mener det er best for mitt barn. Anonymous poster hash: 93bab...4ac
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Dårligere immunforsvar rett og slett. Kroppen er mer mottakelig for sykdom da den har jernmangel. Store mandler i seg selv kan føre til flere infeksjoner. Og astmaen gjør at hosten sitter lenge i.Anonymous poster hash: 93bab...4ac Vel, men det er ikke årsaken til all sykdom her i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg får dårlig samvittighet og syns det er vondt å takke nei til besøk eller på besøk etter sykdom. Men mener det er best for mitt barn. Anonymous poster hash: 93bab...4ac Man kan vel fortsatt være bærer av diverse sykdommer selv om man ikke lenger har feber. Da er det jo ikke noe rart hvis du vil holde barnet unna til det er mindre fare for sykdom. Anonymous poster hash: d18b7...a14 1
Novemberellie Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 De aller fleste foreldre jeg kjenner til, som har barn som er spesiellt utsatt for sykdom, prøver å holde de unna syke mennesker. Det er da fullt forståelig og jeg hadde helt klart gjort det samme. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Vel, men det er ikke årsaken til all sykdom her i verden. Nei, det er det ikke. Men barnet er mer utsatt for all sykdom. Anonymous poster hash: 93bab...4ac
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 De aller fleste foreldre jeg kjenner til, som har barn som er spesiellt utsatt for sykdom, prøver å holde de unna syke mennesker. Det er da fullt forståelig og jeg hadde helt klart gjort det samme. Godt å høre Anonymous poster hash: 93bab...4ac
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Jeg hadde garantert vært mer forsiktig om jeg var deg. Veldig slitsomt med mye sykdom, både for barnet og dere. Har forresten en nevø som nettopp fikk fjerna mandlene, fikk et nytt liv nesten over natta! Vel, men det er ikke årsaken til all sykdom her i verden. Og det har vel ingen sagt heller. Anonymous poster hash: 4f14d...88c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Jeg antar da at barnet ikke går i barnehagen for de er jo rene smittefabrikker..... Hvis det går i barnehagen, så synes jeg det er en smule sært. Og ja, jeg vet hvordan det er å ha barn der sykdom fort får større konsekvenser enn bare litt snørrete nese. Mye av de "vanlige" smittene er uansett vanskelig å unngå og å passe på hygiene som f.eks. håndvask, ikke dele drikkeflaske/glass, etc har større betydning for helsa enn å isolere seg. Anonymous poster hash: 8cb0c...377
Chevelle Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 Nei, synes ikke dere er sære. barnet har dårlig immunforsvar, noe annet enn dette vil jeg se på som uforsvarlig. Grunnene til dårlig immunforsvar er jo uvesentlig.
Kittykat Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Syntes ikke at dette er rart i det hele tatt, så lenge dere har forklart hvorfor, f eks at barnet deres er spesielt utsatt for sykdommer pga det og det. La folk tenke hva de vil, dere gjør det som er best for barnet deres og det er det som teller Endret 31. mai 2014 av Kittykat
Miss moneypenny Skrevet 1. juni 2014 #16 Skrevet 1. juni 2014 Har et barn med infeksjonsutløst astma, så du har full forståelse herfra! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå