Bridget Jones Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Til høsten får jeg 2 skolebarn, pluss at jeg har en treåring og en nyfødt. Det er ikke sikkert det blir noe problem, men hva gjør dere når ungene skal ha med seg noen hjem? For de ha med seg noen hjem hver dag? bytter de dager hvor den ene kan ha med seg noen og neste gang er det den andre? Min største har nesten hatt med seg noen hjem hver dag. Det blir liksom litt slitsomt noen ganger. Har dere noen andre forslag kanskje?? Takk for alle svar
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 *De trenger da ikke ha med seg noen hjem hver dag...? Da hadde jeg gått i bakken...... *De trenger ikke ha med seg noen begge to på samme tid? *De kan jo være ute og leke også? *Hva med å lage faste være-med-hjem-dager? *Og dager det det ikke er lov "uansett"? *Og de kan jo få være med andre hjem også...? Her er det aldri noe problem, selv om jeg "bare" har de to skolebarna.....
Gjest Far til 2 Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Jeg er enig med Tex. Det er ikke nødvendig å være med hjem hver dag. Det er kjempehyggelig at barna har venner og kan bli med "hjem" til hverandre, men det er slett ikke nødvendig å være inne. Spesielt ikke på våren/sommeren. Dette forutsetter imidlertid at dere ikke bor midt i sentrum av en by. På vinter og høst på fine dager har barna også godt av å være en del ute. Å sette av maks 1 dag pr uke til "hjemmedag med EN venn" kan kansje aksepteres når en er i den situasjonen du og resten av familien er i. Selv mindre barn har en viss forståelde for dette. Tenk om alle om noen år skal ha med seg en venn hver dag . Så kan du jo som Tex sier spe på med f.eks. 1 utedag, 1 dag hjemme alene og 2 dager hos venner (eller en hvilken som helst annen kombinasjon). Far til 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå