Gå til innhold

Livsstilsendring deluxe edition

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 25 år. Fram til jeg begynte på ungdomsskolen var jeg slank. På ungdomsskolen ble jeg rimelig svær, gikk ned igjen på videregående. Synes jeg var stor da også, men når jeg ser bilder fra den tiden ser jeg jo at jeg absolutt ikke var det. Etter VGS har det gått oppover med vekta, folkehøgskole og stillesittende studier gjør sitt, men nå må jeg virkelig ta i et tak!

Skjønner at det er teit å legge inn dette på et forum, men jeg vil gjerne høre hva dere syns om kosthold/treningsplanen min fremover. Hittil har jeg spist ekstremt usunt, veldig mye bakevarer og sukker. Har ikke noe mål om å stille i bikinifitness, men vil gjerne få på meg str 40 i klær. Er nå str 46 og veier 115 kg fordelt på 185 cm. Har veid 145, så har jo gått ned en del, men ikke nok. Vil ned til 85 kg. Altså 30 kg til..

Sånn tenker jeg å gjøre det:

Trening:

Morgencardio 45 minutter kjapp gange(klarer ikke jogge enda). 4 dager i uka.

Sykle på ergometersykkel/gå tur 3 ganger i uka i ca 60 min

Styrketrening 3 ganger i uka, dette blir da hjemme på stuegulvet. Push ups, planken, sit ups, knebøy, manualer for armene osv. Ca 30 min.

Mye/lite? Noe jeg bør endre?

Mat:

Før morgencardio: En fres

Frokost kl 7: En yoplait youghurt med litt musli, en banan + et glass melk

Mellommåltid: En frukt

Lunsj: To brødskiver med hvitost og smør, en frukt/grønnsak ELLER havregrøt laget på vann uten sukker.

Mellommåltid: To brødskiver om jeg ikke spiste det til lunsj, eller en skyr

Middag: En kyllingfilet med ris og brokkoli, omelett eller speltlomper med noe digg inni(taco/pizza på fredag/lørdag)

Kveldsmat: Smoothie laget av 200 gram bær + 2 dl appelsinjuice

Ser det ok ut? Lite, mye? Noe jeg bør bytte ut? Jeg orker ikke regne kalorier hver dag..

Tusen takk for all hjelp :)

Anonymous poster hash: e0bfe...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...