AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er 15. For to uker siden så lagde jeg en plan for trening og kosthold. Jeg har spist veldig mye mer sunnere, grove knekkebrød som frokost og mellommåltider osv.hatt 30 min styrke trening hver dag. Og jeg har holdt meg langt unna godteri. Men, jeg lurer på om det blir bortkasta med all treningen og maten om jeg spiser smågodt? Altså bare på lørdager, og ellers styre unna. Det sammd gjelder potetgull og brus. Har dere noen forslag til noe snacks jeg kan evt. Spise istedenfor?Anonymous poster hash: 0dd65...4a8
Supraspinatus Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Jeg er 15. For to uker siden så lagde jeg en plan for trening og kosthold. Jeg har spist veldig mye mer sunnere, grove knekkebrød som frokost og mellommåltider osv.hatt 30 min styrke trening hver dag. Og jeg har holdt meg langt unna godteri. Men, jeg lurer på om det blir bortkasta med all treningen og maten om jeg spiser smågodt? Altså bare på lørdager, og ellers styre unna. Det sammd gjelder potetgull og brus. Har dere noen forslag til noe snacks jeg kan evt. Spise istedenfor?Anonymous poster hash: 0dd65...4a8 Trening er aldri bortkastet og det går fint an å være toppidrettsutøver og spise mye godteri - forutsatt at man også spiser den næringen man trenger for å opprettholde muskelmassen, og tilfører de næringstoffer man bruker eller taper under trening/konkurranse. Det er relativt vanlig at idrettsutøvere ikke har en videre sunn kost. Hvis det er snakk om vektnedgang her, som er effekten av trening du er ute etter, så vil jo så klart en usunn livsstil sette en stopper for det. Nå og da bremser dette, men en sjelden gang har sannsynligvis ingenting å si. Det er i det totale kostholdet man styrer om man vil gå opp eller ned i vekt, trening er for å øke en eller annen kroppslig funksjon som styrke, kapasitet, utholdenhet, ferdighet, osv. Vekt er ikke en av disse. Gav dette et svar på det du lurte på?
Gjest Coolaid Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Nei det er ikke bortkastet. Det er heller ikke skadelig å spise noe usunt en gang i uken. Lev slik som du kan klare over lang tid. Da er det normalt å også spise litt usunt 1-2 ganger i uken. Det er summe av alt gjennom hele livet som teller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå