Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tenkt så mye på forloveren, hva hun har lyst til å være med på/bør få være med på. Har selvfølgelig valgt en person jeg setter pris på og som står meg nær, men ikke tenkt lenger enn underskriften på forlovererklæringen.

Dere som er forlovere. Hva er dere med på/ønsker dere å være med på i forbindelse med bryllupet og forberedelser? Hva er det greit å spørre om? Jeg har ingen forventninger og krav til verken hår eller kjole, men burde jeg spurt om hun har lyst til å være med til frisør bryllupsdagen? Og hva med datteren hennes, den fem år gamle brudepiken? Hvis jeg spør, er det greit at hun i tilfelle betaler selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke forlover selv, men lurer på det samme! Jeg har tenkt å ta henne med på brudekjoleshopping, hvis hum vil da. Ellers vet jeg ikke hva forlovere vanligvis er med på? Det beste er jo å spørre forloveren det gjelder, og det skal jeg. Men det hadde vært gøy å høre hva andre forlovere tenker :Nikke:

Skrevet

Jeg er ikke forlover selv, men lurer på det samme! Jeg har tenkt å ta henne med på brudekjoleshopping, hvis hum vil da. Ellers vet jeg ikke hva forlovere vanligvis er med på? Det beste er jo å spørre forloveren det gjelder, og det skal jeg. Men det hadde vært gøy å høre hva andre forlovere tenker :Nikke:

Kjolen har jeg allerede kjøpt, kom på senere at jeg skulle spurt om hun ville være med. Det hadde vært veldig hyggelig å gjøre det sammen. Samtidig må jeg si at kjolen min egentlig ble kjøpt halvveis på impuls. Jeg var på rekogonosering, og så hang den perfekte kjolen klar til meg, så jeg kjøpte den. Forloveren har ikke sett den engang, men det kan jeg jo rette opp i.

Skrevet

Kjolen har jeg allerede kjøpt, kom på senere at jeg skulle spurt om hun ville være med. Det hadde vært veldig hyggelig å gjøre det sammen. Samtidig må jeg si at kjolen min egentlig ble kjøpt halvveis på impuls. Jeg var på rekogonosering, og så hang den perfekte kjolen klar til meg, så jeg kjøpte den. Forloveren har ikke sett den engang, men det kan jeg jo rette opp i.

Det hadde nok jeg likt, i alle fall :) Hva annet er det vanlig at forlovere er med på? Noen er vel med på det meste, mens andre bare skriver under på erklæringen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer selv om jeg ikke har vært forlover selv - for min forlover var helt super! Hun var med på kjoleshopping, fikset et fantastisk utdrikningslag, var med meg til frisøren hvor vi begge ble sminket/fikset på selve bryllupsdagen, var med under fotograferingen (både på flere bilder samt hjalp til med kjolen osv), og hjalp til med småting i bryllupet (ta av slør, passe på tingene mine, få bagasjen vår opp i bryllupssuiten...).

Anonymous poster hash: 0b36c...924

Skrevet

Jeg svarer selv om jeg ikke har vært forlover selv - for min forlover var helt super! Hun var med på kjoleshopping, fikset et fantastisk utdrikningslag, var med meg til frisøren hvor vi begge ble sminket/fikset på selve bryllupsdagen, var med under fotograferingen (både på flere bilder samt hjalp til med kjolen osv), og hjalp til med småting i bryllupet (ta av slør, passe på tingene mine, få bagasjen vår opp i bryllupssuiten...).

Kjoleshoppingen er unnagjort. Har sagt at jeg ikke ønsker utdrikningslag, synes det er så mye rart som foregår der. Betalte du for henne hos frisør? Min forlover har barn, så tenker det kanskje blir en del å holde styr på der også bryllupsdagen. Skal snakke med henne om dette. Og kanskje vise henne kjolen på forhånd?

Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Vis henne kjolen og spør om hun vil kikke på tilbehør til den sammen med deg!

Forloveren min, som er min beste venninne, var helt fantastisk. Arrangerte et supert utdrikningslag med SPA, kos på cupcakecafe, fikk ei venninne til å komme og ta bilder av gjengen og så fikk hun laget en bok med bildene og hilsner fra jentene, og så var vi ute og spiste.

Hun var med på å kjøpe kjole, vi kikket på nett etter tilbehør, ideer osv sammen, hun hjalp til under fotograferingen og ellers på bryllupsdagen. Mye mer enn jeg forventet, men enten så spurte jeg om hun hadde lyst, eller så tilbød hun seg å fikse ting :)

Vi var hos frisøren og gjorde oss klare sammen, og for meg var det naturlig å betale hår og sminke for henne. Samt at jeg kjøpte et armbånd til henne som takk.

Endret av Tekola
Skrevet

Vis henne kjolen og spør om hun vil kikke på tilbehør til den sammen med deg!

Forloveren min, som er min beste venninne, var helt fantastisk. Arrangerte et supert utdrikningslag med SPA, kos på cupcakecafe, fikk ei venninne til å komme og ta bilder av gjengen og så fikk hun laget en bok med bildene og hilsner fra jentene, og så var vi ute og spiste.

Hun var med på å kjøpe kjole, vi kikket på nett etter tilbehør, ideer osv sammen, hun hjalp til under fotograferingen og ellers på bryllupsdagen. Mye mer enn jeg forventet, men enten så spurte jeg om hun hadde lyst, eller så tilbød hun seg å fikse ting :)

Vi var hos frisøren og gjorde oss klare sammen, og for meg var det naturlig å betale hår og sminke for henne. Samt at jeg kjøpte et armbånd til henne som takk.

Slo til og kjøpte tilbehør sammen med kjolen, jeg.

En liten gave som takk var en god ide, både til henne og brudepiken (datteren). Skal høre med henne hva hun tenker om å bli med til frisør etc., er usikker på hvordan det passer når hun har barn som skal gjøres klare også.

Gjest Tekola
Skrevet

Det er klart at det jo har litt å si at hun har barn :)

Inviter henne på litt mat eller noe sånt en kveld, hvor du viser henne kjolen og spør hva hun kunne tenke seg å være med på, eller noe sånt? :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjoleshoppingen er unnagjort. Har sagt at jeg ikke ønsker utdrikningslag, synes det er så mye rart som foregår der. Betalte du for henne hos frisør? Min forlover har barn, så tenker det kanskje blir en del å holde styr på der også bryllupsdagen. Skal snakke med henne om dette. Og kanskje vise henne kjolen på forhånd?

Selv om du ikke ønsker utdrikningslag går det jo an å gjøre det superenkelt - for eksempel en enkel lunsj i forkant av bryllupet hos henne (slik at barna kan være der) med noen av de andre venninnene dine for litt bryllupsprat :) Vi har gjort noe lignende i vennegjengen for et par stykker som ikke ønsket utdrikningslag, hatt en rolig middag med litt champagne og mimring/bryllupssnakk. Veldig koselig!

Jeg betalte for frisør og sminke, samt ga henne et lite smykke i etterkant som takk for hjelpen. Var veldig usikker på hvorvidt jeg skulle betale kjole også, men endte opp med å ikke gjøre det (hun ville helst kjøpe den selv).

Det er veldig forskjellig hvor mye man forventer/håper på/legger i forlovergjerningen, så det beste ville vel egentlig vært å forhøre seg litt med henne om hva hun tenker om bl.a. å være med hos frisøren osv.

AnonymBruker
Skrevet

Da min bestevenninne forlovet seg var jeg mer enn glad til for å ha så mye å gjøre med bryllupet som mulig :)

Vi handlaget mye sammen, feks invitasjoner, menyer, og slike ting. Jeg hjalp henne med å kjøpe og hente ting når hun ikke hadde tid og jeg hadde. Jeg ordnet utdrikningslag og på bryllupsdagen hjalp jeg henne med alt fra å holde styr på slør, kjole, blomster, fotografering så hun så penest mulig ut, osv.

Det var bare en glede å hjelpe til med alle de tingene.

Anonymous poster hash: ab550...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...