Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg sluttet på p-piller for en uke siden, fikk mensen i går. Har hatt veldig kraftig blødning, er vel første gang jeg faktisk har blødd så mye. Vi skal straks starte prøvingen ved å bli gravid, men det jeg lurer på er om dette er den ekte mensen?. For jeg sluttet med p-pillene for kun en uke siden.
Kan jeg liksom beregne at eggløsningen er om 2 uker, eller må jeg vente til en annen blødning, at dette er falsk blødning?

Anonymous poster hash: 37f0c...91d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tar en stund for kroppen å omstille seg til normale hormoner. Sett kryss i kalenderen i 3-4 måneder når du har mensen og se om det er en nogenlunde syklus i det. Det er sjeldent en får eggløsning i ukene etter man har sluttet på p-piller.

Anonymous poster hash: c5614...67c
  • Liker 1
Skrevet

Det varierer veldig fra kvinne til kvinne hvor raskt eggløsningen er på plass etter slutt på p-piller. Noen blir gravide nesten med en gang. Sett i gang "prøvingen" og kos dere masse, men ikke ha for store forhåpninger de første månedene.

• Liker 1
Skrevet

Det er en bortfallsblødning etter pilleslutt.

Når du får eggløsning kan ingen forutse. Enkelte får det med en gang, andre må vente et år.

Eggløsning kommer 11-17 dager før mens. Men man kan også ha mens uten at eggløsning har skjedd.

Så jeg støtter forslaget om å begynne å notere ned syklusene, lære deg litt om kvinnens syklus, ikke stresse med dette og ha et normalt sexliv.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)!

Gjest Cartman
Skrevet

Nei dessverre. Det er falsk mensen

Skrevet

Nei dessverre. Det er falsk mensen

Takk for svar:). då får eg bare venta på den skikkelige mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...