Gå til innhold

Dunkende organ i magen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. Kanskje et spesielt spørsmål, men har vi en dunkende organ eller noe som dunker i magen? Jeg har hvertfall (som jeg alltid kan huske å ha hatt) en ganske sterk dunking der. Kjennes nesten ut som et hjerte. Om jeg studerer nøye, så kan jeg så vidt se at magen dunker.. (Jeg er ganske tynn)

Anonymous poster hash: 4394b...acc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok aorta du kjenner, det er ganske lett å finne aorta (hovedpulsåren) på tynne folk. Så lenge det ikke plutselig endres kraftig, så er det helt normalt. Den ligger langs midten og kjennes best litt over navlen, men pulseringene forplanter seg ut i buken slik at du vil kunne kjenne dem andre steder også.

Anonymous poster hash: 59309...fee
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det heter blodårer ;) eller pulsåre. Alle ser det. Har ingenting med å være tynn å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig bare hovedpulsåren du kjenner "dunking" fra.

Anonymous poster hash: b1d55...cc3
Gjest Hyssingen
Skrevet

dunker her og, det er hjerteslag, og DET skal du være glad du har. Ikke alle som har det, og det er dødskjedelig for dem!

• Liker 4
Skrevet

Hmm...jeg har sett at noen har hatt en alien i magen, så det kan være det også...klar til å poppe ut snart... :lur:

• Liker 1
Skrevet

Det har noe med å være tynn å gjøre jo :) Jeg gikk ned endelig kilo av sykdom i fjor, da kjente jeg denne hovedpulsåren veldig godt, spesielt om jeg ikke har spist på en stund.

Kjennes bedre på oss som er tynne, er ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke ekkelt vel...det er et synlig bevis på at den som ser det er i live...vær glad for det du! ;)

Skrevet

Det er vel ikke ekkelt vel...det er et synlig bevis på at den som ser det er i live...vær glad for det du! ;)

Haha, joda, for all del! :fnise:

Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Hei.. Kanskje et spesielt spørsmål, men har vi en dunkende organ eller noe som dunker i magen? Jeg har hvertfall (som jeg alltid kan huske å ha hatt) en ganske sterk dunking der. Kjennes nesten ut som et hjerte. Om jeg studerer nøye, så kan jeg så vidt se at magen dunker.. (Jeg er ganske tynn)

Anonymous poster hash: 4394b...acc

Definitivt aorta, hovedpulsåren.

Er du veldig tynn er det ikke noe rart om du ser den enda tydeligere enn normal-mellomvektige mennesker.

Du ser hvor diger den er og hvor den går på dette bildet:

anatomy_of_aorta.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...