Gjest tusjen Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Prøver igjen, fikk så mange gode oppskrifter på potetsalat. Jeg lurer på om noen har gode oppskrifter på dressinger? Jeg kan lage hvitløksdressing men det er alt.. Skulle gjerne imponert litt til helgen (skal grille) tusjen
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Dressing 2 dl lettrømme 2 ss ravigottesaus 1 ss olivenolje 1-2 fedd hvitløk rikelig med frisk basilikum salt, pepper Dressing 6 ss olivenolje 3 ss sitronsaft 2 fedd hvitløk 2 ss persille 1 ts sukker ½ ts salt ¼ ts pepper Karridressing 75 g majones 1 beger yoghurt naturell 3/4 ts karri Hvitløksdressing 6 ss yoghurt naturell 1 fedd hvitløk 1 ss limesaft litt salt og pepper Chilidressing 150 g cottage cheese ½ dl yoghurt naturell 1 ss tomatpuré 1 ts chilisaus ½ ts sukker 1 klype salt Urtedressing 100 g yoghurt naturell 50 g lettrømme hakkede urter (persille, timian, dill) salt og pepper Ananasdressing 3 ½ dl yoghurt naturell 2 ss finhakket ananas i saft 1 ss finhakket persille
breece Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Den er veldig god den posen du får kjøpt som heter gresk dressing (fra knorr - 3 små pakker i gjennomsiktig plast) Skal blandes med rømme og creme fraiche.
Tjorven Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Min favoritt er Tzatziki: 1 agurk som raspes opp 1 beger Youghurt (siles av i et kaffefiler) Hvitløk etter smak Salt og pepper Alt blandes og er ypperlig på salater!
Arkana Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 På side 3 i dagboka mi finner du Amerikansk blue-cheese dressing, fransk dressing, karridressing og ranchdressing.
Gjest Ethereal Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Jeg liker å bruke en blanding av god olivenolje, litt havsalt, og balsamicoeddik. Ellers er pestodressing godt, og rømmedressing med lime og koriander.
*Emma* Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 På side 3 i dagboka mi finner du Amerikansk blue-cheese dressing' date= fransk dressing, karridressing og ranchdressing. Er din blue-cheese dressing noe likt den de har på feks TGI Fridays? Jeg elsker deres men da jeg prøvde å lage selv smakte den BARE blåmuggost..ikke dressing liksom!
Gjest tusjen Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Tusen takk for alle oppskriftene.. Jeg gleder meg til å lage flere av disse i helgen :-) .. Det er ikke meldt så fint vær, men jeg skal grille uansett.. Vi får heller kle på oss litt.. tusjen
Diaz Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har en knall god oppskrift på hvitløkdressing, passer spesielt godt til kylling og salat. 1 pk lettmajones 12 beger rømme 3-4 fedd hvitløk(bruk presse så de blir orntlig most) litt salt og pepper og litt sitronsaft. Denne dressingen er kjempegod alene, men hvis du vil ha en ekstra spiss på den så ha litt søt chilisaus over på toppen Lykke til.
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 På salat har jeg alltid en dressing som består av eple-eddik, balsamico-eddik og sitronpepper.
BlaBla Skrevet 18. juni 2004 #12 Skrevet 18. juni 2004 Er det noen som vet hvor man får tak i den nye cesar-dressingen? Mener at jeg så en reklame eller noe lignende for ikke så lenge siden, men den har ikke kommet inn hos rimi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå