Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nja, her er du litt på bærtur.

Fordi noen andre trives sosialt med de menneskene de har møtt, vil ikke det garantere at du gjør det samme.

Mange som begynner i ny by og har hørt at det er den "beste" studentbyen, for så å gå på en smell i fadderuka når man ikke møter mennesker man passer sammen med.

Anonymous poster hash: 5b4f3...1ab

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Jeg trives sosialt sammen med de fleste mennesker. Det er jo også ganske mange studenter der, så jeg tror vel at det alltid er noen man kommer til og trives sammen med. Det har jeg alltid gjort selv om jeg er helt ny et sted. Så lenge man er åpen og imøtekommende er det vel ikke noe problem? Alle er jo i den samme situasjonen som meg.

Anonymous poster hash: 7abaf...142

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener. Jeg trives sosialt sammen med de fleste mennesker. Det er jo også ganske mange studenter der, så jeg tror vel at det alltid er noen man kommer til og trives sammen med. Det har jeg alltid gjort selv om jeg er helt ny et sted. Så lenge man er åpen og imøtekommende er det vel ikke noe problem? Alle er jo i den samme situasjonen som meg.

Jada, det går som regel bra :)

Er bare det at jeg hadde ei venninne som var skikkelig uheldig i fadderuka, og gikk ensom nesten hele året før hun til slutt fant seg noen andre, så ville bare understreke det med at man ikke skal ta for gitt at man får verdens beste venner fra første dag man flytter til ny by og skal bygge opp alt av nettverk på ny.

Men for all del; for de fleste går det seg til rimelig kjapt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, det går som regel bra :)

Er bare det at jeg hadde ei venninne som var skikkelig uheldig i fadderuka, og gikk ensom nesten hele året før hun til slutt fant seg noen andre, så ville bare understreke det med at man ikke skal ta for gitt at man får verdens beste venner fra første dag man flytter til ny by og skal bygge opp alt av nettverk på ny.

Men for all del; for de fleste går det seg til rimelig kjapt!

Neida, jeg regner heller ikke med det. Jeg er uansett veldig åpen for å bli kjent med nye mennesker, så jeg tror ikke det blir et problem. Dersom det blir et problem søker jeg heller nye bekjentskaper andre steder. Det er alltid noen å finne så lenge man er åpen for det. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg synes uansett det ikke fører med seg noe godt å være redd for at man ikke finner noen å være sammen der man bestemmer seg for å studere. Det er jo tross alt nesten 3 mnd til jeg skal starte.

Lages det forresten facebookgrupper for de ulike studiene på de ulike stedene? F.eks medisin i Tromsø? Er dette da for alle medisinstudentene eller for hvert kull? Det virker jo som en god måte å bli litt kjent med folk på før man starter der nede.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, jeg regner heller ikke med det. Jeg er uansett veldig åpen for å bli kjent med nye mennesker, så jeg tror ikke det blir et problem. Dersom det blir et problem søker jeg heller nye bekjentskaper andre steder. Det er alltid noen å finne så lenge man er åpen for det. Det er ihvertfall min erfaring. Jeg synes uansett det ikke fører med seg noe godt å være redd for at man ikke finner noen å være sammen der man bestemmer seg for å studere. Det er jo tross alt nesten 3 mnd til jeg skal starte.

Lages det forresten facebookgrupper for de ulike studiene på de ulike stedene? F.eks medisin i Tromsø? Er dette da for alle medisinstudentene eller for hvert kull? Det virker jo som en god måte å bli litt kjent med folk på før man starter der nede.

Jepp, det er grupper. Bare søk "medisin uit" på face.

Anonymous poster hash: e73f2...6d3

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er grupper. Bare søk "medisin uit" på face.

Anonymous poster hash: e73f2...6d3

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

I Tromsø arrangeres det den såkalte Oktoberfesten hvert år, det vil si: Nord-Norges største temafest. Da gjør man om MH-bygget (medisin- og helsefagbygget ved UiT) til det temaet som er, og åpner dørene opp for over 1000 feststemte deltakere.

Men: det er studentene på førsteåret på medisin og tannlege som har ansvaret for oktoberfesten, og da samarbeider omtrent alle studentene på kullet om å planlegge og arrangere. Dermed er det slik at om du ikke finner noen du trives med i fadderuka, så finner du det garantert i løpet av Oktoberfest-jobbingen!

Fant noen bilder fra tidligere år:

http://www.itromso.no/bilder/article6497403.ece

http://www.nordlys.no/bilder/article5788772.ece

http://www.nordlys.no/nyheter/article3878553.ece

(Den tidligere nevnte førstehjelpsuka (som forøvrig er veldig bra!) foregår også hovedsakelig i smågrupper, sånn at man kan finne noen der og bli kjent med. I tillegg har man kollokvier hvor man ikke er så mange studenter, i alle fall hadde vi det, og jeg fant en av mine beste venner der)

Anonymous poster hash: 64f35...937
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Tromsø arrangeres det den såkalte Oktoberfesten hvert år, det vil si: Nord-Norges største temafest. Da gjør man om MH-bygget (medisin- og helsefagbygget ved UiT) til det temaet som er, og åpner dørene opp for over 1000 feststemte deltakere.

Men: det er studentene på førsteåret på medisin og tannlege som har ansvaret for oktoberfesten, og da samarbeider omtrent alle studentene på kullet om å planlegge og arrangere. Dermed er det slik at om du ikke finner noen du trives med i fadderuka, så finner du det garantert i løpet av Oktoberfest-jobbingen!

Fant noen bilder fra tidligere år:

http://www.itromso.no/bilder/article6497403.ece

http://www.nordlys.no/bilder/article5788772.ece

http://www.nordlys.no/nyheter/article3878553.ece

(Den tidligere nevnte førstehjelpsuka (som forøvrig er veldig bra!) foregår også hovedsakelig i smågrupper, sånn at man kan finne noen der og bli kjent med. I tillegg har man kollokvier hvor man ikke er så mange studenter, i alle fall hadde vi det, og jeg fant en av mine beste venner der)

Anonymous poster hash: 64f35...937

Så gøy! Så litt på noen av bildene der. Flere morsomme kostymer! Veldig gøy at dere skriver omslike artige sosiale begivenheter her!

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Artig å se denne tråden igjen. Det er jeg som er TS. Jeg endte opp med å sette Tromsø som førstevalg og har absolutt ikke angret. Jeg håper andre fremtidige medisinstudenter også tar seg turen innom denne tråden. Svarene her var hvertfall veldig hjelpsomme for meg. :)

Anonymous poster hash: 70809...492
  • Liker 2
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere erfaring med medisin i Oslo? Hvordan er det der, både faglig og sosialt? :)

Anonymkode: 44e88...c25

AnonymBruker
Skrevet
Den 1. juni 2014 at 13.29, AnonymBruker skrev:

I Bergen får du ha Trond-Viggo Torgersen som foreleser i faget pasientkontakt på førsteåret :danse: Men i Tromsø får du ha Mads Gilbert som foreleser (og muligens som elsker, hvis ryktene jeg har hørt om ham og kvinnelige studenter og leger stemmer :fnise: )

Anonymous poster hash: c64eb...7f3

De ryktene stemmer, i alle fall iflg min mann, som gikk medisin i Tromsø. 😂 

Anonymkode: 9173d...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...