Bente Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 Nå har jeg prøvd å "binde sammen" bordheftet vårt med bånd... Hefte er et A5 hefte. Men det gikk ikke så bra...vi følte at det ikke ble noe pent.. Prøver å få tak i noen som kan stifte det samme på baksiden (som i et ukeblad, aviser etc..) Men ingen som vet... Har ringt til noen av trykkeriene, men de kan ikke hjelpe meg... Noen av dere som har lure råd???
helenaa Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har stiftet våre som et ukeblad. Vi har sånn stiftemaskin på jobben. Kanskje de har på bibliotek eller på en skole der det er kopimaskin? Eller du kjenner noen som jobber på et typisk "kontor"? Lykke til! Jeg synes det ble veldig fint å stifte på den måten. Ikke noe dill-dall, liksom.
Fru Snurp Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 Vi limte våre i ryggen vi. Først brettet vi "omslaget", og det som skulle være inni. Deretter limte vi "innholdet" inn i omslaget. Vi brukte en "Glue roller", og la en stripe akkurat i bretten. Det var veldig lett, og ble pent og holdbart. Da slapp vi dill dall med sløyfebånd etc. (liker ikek for mye stæsj) (Glue Roller fungerer på samme måte som tipex på "rull" om du skjønner ha jeg mener) Om du går inn på www.pritt.be og velger adhesives og glue roller ser du hva jeg mener. Vi kjøpte dette hos Papirgalleriet på Norway Designs (bare et annet merke enn Pritt da). De burde ha det på velassorterte bokhandlere også.
Bente Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2004 mamma brukte symaskin med stort hell..... I et A5 hefte? Hadde dere mange ark da?? I hvert hefte?
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Jeg aner ikke hva A5 er ...... :oops: Men ihvertfall ble våre hefter like store som en fjerdepart av at A4 ark når det var brettet sammen..... Du kan jo ta deg en tur oppom og titte....?
Chiquita Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Jeg aner ikke hva A5 er ...... :oops: ? A5 er halvparten av A4
Gjest Tex Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Arkene vi brukte var relativt stive. Det ble veldig bra med maskin... Husker ikke hvor mange ark vi hadde.... *Tenke*
Maxine Grey Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 4 ark, ett 160 grams, tre vanlig 80 grams lang stinglengde. hadde ikke vært noe problem med flere ark. fort gikk det også. valgte denne løsningen etter å ha bomma med stiftemaskinen mange ganger
Gjest Odense Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Vi tar et vanlig sølv band vi..To hull i margen som vi trer dem igjennom..
Bente Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #12 Skrevet 17. juni 2004 Så det ble ikke bra med tråd da? Nei, det ble ikke det, synes vi... Kjøpte forskjellige bånd, men vi ble liksom ikke helt fornøyde...
Lissemor Skrevet 18. juni 2004 #14 Skrevet 18. juni 2004 Og sydde du dem i ryggen,midt i bretten fra innsiden?
Snorkie Skrevet 18. juni 2004 #15 Skrevet 18. juni 2004 Jeg har tenkt å bruke stifter fra Panduro (èn stift som kommer med en slags "hammer" til å få de på plass med- nå skjønner du sikkert ingenting ). Du kan få de enten som blomst eller hjerte i forskjellige farger. De er veldig dekorative, og fester godt. Koster ca. 40,- for 36 stk. Brukte de til invitasjonene og fikk masse positive tilbakemeldinger.
Lullu Skrevet 18. juni 2004 #17 Skrevet 18. juni 2004 Hvor mange slike stifter trengs det? Sangheftet vårt er i A4. Og hva søker jeg etter på www.panduro.no? Likte godt denne idèen.
Gjest Tex Skrevet 19. juni 2004 #18 Skrevet 19. juni 2004 Og sydde du dem i ryggen' date='midt i bretten fra innsiden?[/quote'] Ja, det gjorde hun. Nåla knakk ikke, nei.....
Snorkie Skrevet 19. juni 2004 #19 Skrevet 19. juni 2004 Hvor mange slike stifter trengs det? Sangheftet vårt er i A4. Og hva søker jeg etter på www.panduro.no? Likte godt denne idèen. Vi brukte bare 1 pr. invitasjon. Hadde egentlig tenkt å bruke bare 1 til sang/meny heftene også (midt på toppen av arkene), men du kan jo bruke flere hvis du ønsker det. Hvis du søker på nagler, så får du opp de fleste alternativene (blomst, hjerte, stjerne og snøfnugg) i flere farger :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå