Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har hatt en bil annonse liggende ute på finn.no i snart en måneds tid. For en uke siden ble jeg oppringt av noen som drev et samarbeid eller noe sånt med rubrikk.no som ønsket å annonsere for bilen min.

På den tid var det bare to uker igjen av annonsen min på finn.no, og jeg hadde ikke fått noen respons på annonsen enda bilen ligger ute til en veldig god pris.

Hun som ringte skrøt jo såklart "tjenesten" sin opp i skyene, og la ut om hvorfor rubrikk var så mye bedre enn finn når det kom til salg av bil, og at annonsen ville dukke opp i alle søk, at de har en egen "kundedatabase" som de formidler til dersom det dukker opp noe av interesse osv. Ble fortalt at jeg ville få masse klikk på annonsen og at av 650 (husker ikke eksakt tallene, men det var 600-ognoe) biler de hadde lagt ut den siste måneden, var det kun 25 som ikke hadde blitt solgt. De skulle ordne alt. Alt jeg trengte å gjøre var å si ja, og få en faktura på 1995 kr i posten. Da ville de annonsere i to uker, og dersom bilen fremdeles ikke ble solgt ville de annonsere videre "heeelt gratis" frem til bilen ble solgt.

Dette er første gangen jeg selger bil, og hun fikk det jo til å høres ut som om jeg ville få solgt bilen på null komma ingenting, noe som var veldig fristende da jeg vil bli kvitt bilen så fort som mulig, så jeg takket ja. Da forklarte hun at hun nå ville sette samtalen på opptak og lese opp "avtalen" slik at det ikke skulle bli noe uenigheter senere.

Nå har annonsen på rubrikk ligget ute i en uke, og det har kun vært 80 klikk på den. I tillegg la de ut bilen med feil pris i overskriften, nesten 20000 kr mer. Dette måtte jeg logge inn og endre på. Har fremdeles ikke fått noen som helst respons på annonsen, kun et par telefoner fra noen som har sett den på finn.no.

Så da lurer jeg på; gjelder angreretten på 14 dager på dette her? Fordi jeg føler meg for det første grundig lurt, og er overhode ikke interessert i å skulle betale nesten 2000kr for dette tullet her!! Jeg har fremdeles ikke betalt fakturaen.

Anonymous poster hash: dc857...e42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil absolutt tro du har angrerett, som ved vanlig telefonsalg. Har du ikke fått angreskjema? Jeg ville tatt kontakt og bedt dem sende meg lydfilen fra det de tok opp på bånd på mail. Angreretten skal være nevnt i det båndet.

For øvrig kan du bare sende dem en mail med informasjon om at du angrer. Det er ikke noe krav til at angring skal skje per skjema. Du må bare kunne dokumentere at du har gitt dem beskjed om at du angrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...