outkast Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Hei jeg og min vennn fant en katt og ga den kyllingpostei, men det høres ut som hun prøver å kaste den opp!! hvis ikke kan det være en hårball eller noe den har spist........ men tåler de det?
Sapientia Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 ja, ikke noe i veien med å gi en katt kylling eller leverpostei Kan være katten har noe rusk sittende fast eller at den var for glupsk og fikk det i feil rør. Men selve posteien er det ikke noe galt med. 1
Minya Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Innholdet i Stabburet leverpostei; Lever av svin, lam og storfe (29 %), vann, svinefett, svinekjøtt, storfefett, hvetemel, salt, sukker, ansjos, glukose, tomatpuré, krydder, surhetsregulerende middel (natriumsitrat), antioksidant (askorbinsyre), gjærekstrakt, krydderekstrakt, konserveringsmiddel (natriumnitritt). Saltinnhold: 1,7 %. Det eneste jeg har å si på det er at det er en del salt i den, men så lenge katten ikke får for mye av det er det ingenting i veien for at katten kan spise det. Kyllingpostei; Vann, lever av kylling (27 %), mekanisk utbenet kyllingkjøtt (23 %), hvetemel, rapsolje, melkeprotein, salt, glukose, sitrusfiber, ansjos, sukker, tomatpuré, fortykningsmiddel (karragenan, johannesbrødkjernemel), krydder, surhetsregulerende middel (natriumsitrat, kaliumklorid), antioksidant (askorbinsyre), gjærekstrakt, krydderekstrakt, konserveringsmiddel (natriumnitritt). Saltinnhold: 1,5 %. Det er mulig at katten reagerer på sitrusfibrene, ikke med allergi, men med generell "æsj". Men som nevnt over her så høres det mer ut som katten ble overglupsk og spiste for fort, evt forsøker å vokte maten, om det kommer noen merkelige mjauelignende lyder. Du skriver at dere "fant" katten. Ser den medtatt ut? Er den matt og pjuskete i pelsen? Hvis ikke, bør dere la den være slik at den kan gå hjem igjen. Har den en tatovering i øret er sannsynligheten stor for at den har en eier. Hvis den ser ut som den har vært ute i hardt vær, kontakt nærmeste dyrebeskyttelse eller veterinær og spør om de kan sjekke om katten har id-chip med registrerte eiere.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Litt som smak er greit, fint å bruke for å få i hund eller katt piller f.eks, men ville ikke mer enn littegrann nettopp fordi det inneholder "mye rart" deriblant salt og sukker som hunder og katter tåler dårligere enn oss. Ga du mye, så kan hvertfall hunder reagere med å brekke seg av salt mat, men kan jo være noe annet såklart.Anonymous poster hash: 23e8d...745
Gjest Lille-pus Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Katter man 'finner' kan ha gått lenge ute og dermed ha en mave som ikke tåler slik fet og deilig mat som leverpostei. ..... og har den gått lenge ute og ernært seg på det den har klart å fange.... så har den med det jeg vil benevne som 100% garanti for innvollsorm av det ene eller andre slaget... eller minst to slags innvollsorm (spole- og bendelorm). Erog skal det ikke stort fett til før alt kommer opp igjen i en salig smørje av magesyre, spoleorm og leverpostei. Som små 'diggebiter' med en pille innpakket el.l. kan leverposei fungere fint, men det er ikke noe å fore fast med
outkast Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2014 update: går bra med katten nå men den er svært klengete 1
Chizue Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 update: går bra med katten nå men den er svært klengete Den tenker vel "ååh DU er min nye mamma!:D purr purr maaamaaaa <3333"
outkast Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2014 Den tenker vel "ååh DU er min nye mamma!:D purr purr maaamaaaa <3333" he he ja den var veldig klengete i starten, den ble her i et par dager før den skjønte at vi ikke var interessert. jeg er i tillegg allergisk
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Katter er laktoseintolerante, det er jeg også, så jeg gir katten min kun laktosefrie produkter når hun en sjelden gang får noe slikt. I leverpostei er det melk, jeg tåler det ikke, og katten min får vondt i magen også. Anonymous poster hash: 978dc...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå