Gå til innhold

Alenetid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du når du kjennerbehiv for alenetid, uten barn?

Anonymous poster hash: 0bea1...94b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå: kjenner behov for

Skrevet

Hvis det er snakk om små barn så slapper du av når barnet sover.

Skrevet

Da lar jeg henne ha en litt lengre dag i bhg. Jeg jobber kun netter og har mye fri, så jeg har alltid alenetid når hun er i bhg.

Skrevet

Jeg har ennå ikke kjent på det behovet jeg...

Lillegutt er 2.5 år nå, alenetid har jeg jo når han sover :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Da tar jeg en tur ut av huset (mens pappaen er der), eller vi har barnevakt.

• Liker 1
Skrevet

Biter det i meg og håper det går fort over.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om små barn så slapper du av når barnet sover.

...Hva gjør DU når du har behov for alenetid?

Skrevet

Besøker venninner, tar meg en tur ut, tur på kino - alt ettersom. Selvsagt med barnevakt :) Har også alenetid hver kveld fra hun har lagt seg, og da blir det å slappe av med ei bok, data eller tv`en som regel. :)

Skrevet

Avtaler med pappaen slik at jeg kan ta meg en tur ut evt at han tar en tur ut med de. Feks på kvelden etter leggetid kan jeg fint gå meg en tur eller dra på kino.

Litt alenetid gjør meg mer til en bedre mamma...

Skrevet

Lar henne ha besøk her hjemme mens jeg drar bort en tur, evt at hun drar bort til venninner. Og så passer jeg på å stå opp tidligere enn henne i helger så jeg får en time morgenkos med kaffen alene. :) (Blitt så stor at kvelden i helgene har jeg ikke alene lenger.)

Skrevet

Alenetid??! :klo:

Hehe, det var halvveis en spøk, og halvveis ikke. Jeg har i høy grad bare måttet pakke bort behovet for alenetid, det skjer så og si aldri lenger i og med at vi har såpass mange barn som må organiseres i ørten retninger for å få barnevakt. Da blir det til at du ikke gidder. Jeg hadde nok et større behov for alenetid da de eldste var små, men det hang nok sammen med at det da var mulig å få fikset barnevakt også. Når du ikke vet at det kommer til å skje er det lite vits i å ønske seg det.

Men- det hender at jeg utnytter sånne små "lommer" av alenetid som byr seg. At jeg blir hjemme en søndagsmiddag mens mannen tar med seg barna, eller at jeg tilrettelegger avtaler for barna så jeg får litt fred og ro hjemme. I ytterste nød sitter jeg oppe om natta og nyter stillheten i huset :fnise:

Skrevet

...Hva gjør DU når du har behov for alenetid?

.... JEG slappet av når barna sov, selvsagt.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Besøker venninner,

Jeg tror ikke du har forstått konspetet av å være alene.

• Liker 1
Skrevet

Overlater henne til pappaen eller en av storebrødrene for en time eller syv.

Ingen problem :-)

Skrevet

Jeg er heldigvis ikke alenemamma, så jeg slipper barnevakt.

Når jeg trenger alenetid, så går jeg meg en tur på et par timer i naturen. Det er utrolig deilig. Tar gjerne med meg kamera og knipser litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har pappan ungene, mens jeg tar meg en tur ut. Det kan være tur i skogen eller på fjellet, tar litt av mannens jobb ute, tar solarium, handler el.

Eller jeg reiser på hytta og leser ei bok, vasker rundt el.

Elsker å komme meg ut og få jobbet fysisk, det har jeg savnet med små barn!

Ellers tar jeg en dag ekstra på jobb, nesten alltid godt og fredelig på kontoret. :)

Anonymous poster hash: c59cf...33e
AnonymBruker
Skrevet

Sender av gårde mann og barn til svigerforeldre :)

Anonymous poster hash: e1273...282
Skrevet

Jeg tror ikke du har forstått konspetet av å være alene.

Vel, det er alenetid for meg, hvor jeg er bare meg, og ikke mamma. Da har jeg alenetid, så nei - jeg har ikke misforstått konseptet. :)

Skrevet

Jeg slapper veldig av om kvelden etter at barna har lagt seg. Da ser jeg film, leser eller går tur. I helgene stikker jeg i blant ut er par timer om dagen og trener mens mannen min passer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...