AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Jeg skal bare ha de nærmeste i besøket. Men andre slektninger som bare skal delta i sermonien i kirken. Skal jeg sende de invitasjon? Hvordan formulerer jeg i satilfelle det i invitasjonen??? HJELP! Anonymous poster hash: 6ad7d...546
SiMa Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Du sender ikke invitasjon til de som bare skal være til stede i kirken. Da er det nok med en muntlig informasjon om når og hvor dere skal gifte dere. De som vil kommer og ser på. Noen annonserer i avisen at de gifter seg, det kan jo dere også gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Du sender ikke invitasjon til de som bare skal være til stede i kirken. Da er det nok med en muntlig informasjon om når og hvor dere skal gifte dere. De som vil kommer og ser på. Noen annonserer i avisen at de gifter seg, det kan jo dere også gjøre. Hørt om noen som inviterer til kirken via invitasjon. Er ikke det litt hyggelig da? Flere innspill her? Anonymous poster hash: 6ad7d...546
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Invitasjon til kun kirke?? Hva inviterer du til da egentlig? Serverer dere noe på kirketrappa? For meg høres dette ut som en ren gavetigging. Enten er man inviteret (til selskapet) ellers er man ikke invitert.Anonymous poster hash: c6d32...fe1 3
Gjest Daenerys Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Jeg ville ikke ha sendt invitasjoner til kirken nei. Invitasjon er til middag eller kaffe og kaker. Du inviterer dem jo bare til å se på dere bli gift, kan jo heller nevne det for dem når du treffer dem at de "gjerne må komme".
SiMa Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Hørt om noen som inviterer til kirken via invitasjon. Er ikke det litt hyggelig da? Flere innspill her? Anonymous poster hash: 6ad7d...546 Hyggelig hvis du er en kjendis eller av en eller annen grunn har "lukket kirke", dvs hvis invitasjon må vises for å komme inn. Hvis ikke holder det lenge å nevne at dere gifter dere, og at det er veldig koselig hvis de vil komme i kirken og se på. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Hyggelig hvis du er en kjendis eller av en eller annen grunn har "lukket kirke", dvs hvis invitasjon må vises for å komme inn. Hvis ikke holder det lenge å nevne at dere gifter dere, og at det er veldig koselig hvis de vil komme i kirken og se på. Men det er slik at vi bare skal ha de nærmeste i besøket. Men alle jeg har hatt noe med som er vel så viktig for meg ønsker jeg at skal komme i kirken. Man gir heller ikke gaver hvis man ikke er invitert i besøk så de som kommenterte dette med gavetigging må jeg bare si at det er ikke alle som tenker så kynisk. Poenget er at jeg tenkte det ville være hyggelig å vise at jeg faktisk ønsker alle der. Men vi er studenter så vi har ikke råd til å innby hele bøtte baletten på fest. Skjønner? Anonymous poster hash: 6ad7d...546
Gjest Timber Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Om de betyr så mye for deg, så prater du vel med de og kan gi muntlig informasjon og si at det betyr mye for deg at de kommer?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Men det er slik at vi bare skal ha de nærmeste i besøket. Men alle jeg har hatt noe med som er vel så viktig for meg ønsker jeg at skal komme i kirken. Man gir heller ikke gaver hvis man ikke er invitert i besøk så de som kommenterte dette med gavetigging må jeg bare si at det er ikke alle som tenker så kynisk. Poenget er at jeg tenkte det ville være hyggelig å vise at jeg faktisk ønsker alle der. Men vi er studenter så vi har ikke råd til å innby hele bøtte baletten på fest. Skjønner? Anonymous poster hash: 6ad7d...546 Hadde jeg fått invitasjon til kirken hadde jeg følt at det var forventet med en gave. Anonymous poster hash: 13a3e...563 4
SiMa Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Om de betyr så mye for deg, så prater du vel med de og kan gi muntlig informasjon og si at det betyr mye for deg at de kommer? Enig.
Gjest Naria Skrevet 2. juni 2014 #11 Skrevet 2. juni 2014 Enig i at man ikke sender ut invitasjoner kun til vielsen. Gi beskjed muntlig til de du ønsker at skal delta, og sett gjerne også inn en notis i avisen. Jeg og kjæresten gifter oss i utlandet, men jeg vet at flere kolleger og gamle kjente hadde dukket opp i vielsen dersom vi giftet oss på hjemstedet vårt uten at det hadde vært nødvendig for oss å invitere til det.
SiMa Skrevet 2. juni 2014 #12 Skrevet 2. juni 2014 (endret) Det er selvfølgelig opp til deg om du vil sende invitasjon bare til kirken, så her er et forslag til hva du kan skrive. (Har ikke sans for at du bare får til svar "sånn gjør man ikke", i stedet for svar på det du faktisk lurer på.) Forslag til tekst: Vi skal gifte oss i xxxx kirke lørdag 1. juli (sett inn riktig dag/dato). Det betyr mye for oss om dere vil komme i kirken og overvære seremonien. Vi skulle gjerne invitert dere alle til selskap, men det har vi dessverre ikke råd til. (Stryk hvis det ikke passer.) Vi vet det er vanlig med gaver, men det venter vi selvfølgelig ikke, at dere vil dele det store øyeblikket med oss er mer enn nok. hilsen xx og yy. Edit: grunnen til at jeg nevner det med gaver er at jeg (og mange andre) ville følt meg "forpliktet" til å kjøpe en gave selv om jeg bare var invitert i kirken. Selv ville jeg nok kjøpt en liten gave uansett, kanskje dere bør tenke på det hvis dere registrerer ønskeliste? Endret 2. juni 2014 av SiMa
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2014 #13 Skrevet 2. juni 2014 Da et vennepar av meg giftet seg ble det laget en FB-event hvor alle (!) ble invitert i vielsen. Var forloverne som sto bak. Kanskje det er noe for dere? Anonymous poster hash: 13a3e...563 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå