Gå til innhold

Er 7000 kr i mnd på fritid og klær mye eller lite?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satte nettopp opp et budsjett som vi skal prøve å følge heretter da vi er ganske flinke til å sløse og ofte ender opp med å være blakke de siste dagene før ny lønning.

Og har kommet fram til at vi har 7000 kr å bruke på hva vi vil, etter at husleie, mat, regninger, nedbetaling av gjeld, bensin og sparing er betalt.

Vi er to voksne mennesker. Hvor mye er 7000 kr egentlig? Er det luksus eller innafor normalen eller under normalen?

Bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: 36bbf...2e2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er luksus. Jeg ville satt minst halvparten på sparing til spesifikke formål.

Anonymous poster hash: 41bce...734

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Eller nei, ser dere har gjeld, da ville jeg betalt inn større avdrag hver måned.

Anonymous poster hash: 41bce...734

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye. Bruk mer enn halvparten på gjelden.

Anonymous poster hash: ff4dc...c68

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye!

Anonymous poster hash: c3676...f3e
  • Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er innafor normalen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye! Jeg varierer mellom 0 og 700, og synes 700 er mye... Ville jeg heller spart penger, betalt på evt. lån osv.

Anonymous poster hash: f734d...7b8
  • Liker 1
Gjest alegria
Skrevet

Synes det er mye. Spørs jo veldig på inntekt også.

• Liker 6
Skrevet

Mye! Sett det på sparing og gjeld. Da varer pengene lengst :)

• Liker 1
Skrevet

Veldig mye, jeg ville brukt halvparten på gjeld.

Skrevet (endret)

Vel dere er 2 personer, 3500 per pers å bruke.
Hvor mye har dere i inntekt?
Jeg ville spart enda mer..Men sånn er jeg da, etter at alt er betalt har jeg ca 5500kr igjen, setter av 4500 til sparing (jeg har matbudsjett også, bruker ikke mer enn 2000kr i mnd)...Kjøper kanskje nye klær 2 ganger i året :fnise:
Kommer jo også ann på livstil også..
Røyker/snuser dere?
Går dere ut å spiser ofte?
Går dere ut på byen ofte?

-Edit-
Jeg har ikke mer gjeld igjen heller,så det hjelper meg mye ^^
Ferdig med det ifjor woo

Endret av The Tardis
  • Liker 1
Skrevet

nesten 1000,- i uka hver er mye! ville brukt en god del på andre, mer "fornuftige" ting :)

• Liker 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det er veldig, veldig mye! Dere bør helt klart sette halvparten av dette til sparing eller betal ned på lån.

AnonymBruker
Skrevet

Mye ja :)

Anonymous poster hash: f2e83...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Tja...jeg har 4000 i mnd til det jeg kaller forbruk, men det dekker mer enn bare fritid og klær. Frisør, lege, kontaktlinser, sminke, tannlege, kantinemat, osv - alt slikt som skjer av og til, men ikke ofte nok eller er kostbart nok til at jeg orker å ha en egen budsjettpost for de enkelte tingene. Det varierer veldig hvor mye som blir til overs hver måned. Et frisørbesøk feks koster ca 1000, jeg kjøper linser for et år av gangen, kjøper ekstra sminke når jeg først handler, osv.

Mai måned var ekstra bra, kun 700kr brukt og dermed 3300 til sparing :) Andre måneder har det nesten gått i null.

Så ja - om de 3500 per pers dere har til rådighet kun er til fritid og klær så syns jeg det er mye. Men om det dekker diverse annet også så er det helt kurant.

Overskuddet dere sikkert vil ha bør såklart gå til sparing eller betaling av lån.

Anonymous poster hash: 690b7...f6b

Skrevet

Mye

AnonymBruker
Skrevet

Vel dere er 2 personer, 3500 per pers å bruke.

Hvor mye har dere i inntekt?

Jeg ville spart enda mer..Men sånn er jeg da, etter at alt er betalt har jeg ca 5500kr igjen, setter av 4500 til sparing (jeg har matbudsjett også, bruker ikke mer enn 2000kr i mnd)...Kjøper kanskje nye klær 2 ganger i året :fnise:

Kommer jo også ann på livstil også..

Røyker/snuser dere?

Går dere ut å spiser ofte?

Går dere ut på byen ofte?

-Edit-

Jeg har ikke mer gjeld igjen heller,så det hjelper meg mye ^^

Ferdig med det ifjor woo

Oi, hvor mye gjeld hadde du og hvordan gjeld? Det er bra gjort, hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: d01ea...f05

Skrevet

Jeg synes det er mye, men det er jo litt avhengig av hva man har utbetalt også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

synes ikke nødvendigvis at det er luksus, men om jeg var dere ville jeg nok ha spart litt ekstra til fordel for et restaurant besøk i mnd..

Anonymous poster hash: 533fc...5af
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...