Gjest Steamboat Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Er dere dårlige mennesker generelt, eller er det bare de dere bor i kollektivet dere er drittsekker mot? 10
Red-Ruby Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 fy søren,det er så dårlig. Det er ikke sånn at den fattige stjeler fra den rike,men i et kollektiv har alle nesten samme økonomi og deler mye av eiendom. hvorfor behandle de så respektløst da? kollektiv er så forferdelig.. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 hahaha jeg gjør ekle ting med maten etter jeg fant det ut, og gjemmer den beste på rommet mitt-som ikke må stå i kjøleskapet. Bon apetit! Anonymous poster hash: 8002f...4a1 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg prøvde å skrive navn på min mat, men det funket dårlig. Vurderte sterkt å kjøpe et eget lite kjøleskap å ha på rommet med evt lås på, for å være på den sikre siden.
Gjest Reza08 Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Har ikke opplevd dette selv. Altså å bo i kollektiv og bli frastjelt mat. Men det høres jo rimelig barnslig og respektløst ut å ta maten fra de andre, helt ut av det blå. Må gå an å spørre før man forsyner seg. Er både irriterende og en smule ekkelt å vite at noen bare tar av tingene dine hele tiden. Ville tatt det opp innad i kollektivet. Slik oppførsel bør alle være for voksne til, og hvis noen trenger litt ekstra mat, er det bedre at de spør først.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Er folk i afrika dårlige mennesker? Har bodd i hybelhus og tok mange ganger mat(innpakket og uåpnet) fra de andre. Er man sulten så er man sulten Anonymous poster hash: bc8b9...521 2
Ferny Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Min erfaring er at man låner litt av hverandre innimellom, men kjøper tilsvarende eller mer tilbake for å bøte på "skaden". Er jo helst hvis man selv mangler noe, melk eller jus eller whatever. Og så er det jo et tegn på at man begynner å bli litt manko på mat, stikker på butikken dagen etter, og kjøper også til den man har lånt av. Har heldigvis bare bodd med gode venninner i kollektiv da, så det har blitt en sånn "greie" som ingen har problemer med. De gir jo gjerne beskjed da - "lånte litt melk av deg" liksom. Ikke noe drama akkurat. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Bor i kollektiv med to andre jenter, og har aldri opplevd det. Hvis noen trenger å låne noe, så spør vi alltid hverandre først. Kjempegreit å ha det sånn! Skjønner ikke at folk bare tar fra andre uten å spørre.. Det er jo så frekt! Anonymous poster hash: dfdf9...a6b 2
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Er folk i afrika dårlige mennesker? Har bodd i hybelhus og tok mange ganger mat(innpakket og uåpnet) fra de andre. Er man sulten så er man sulten Anonymous poster hash: bc8b9...521 Lurer litt på hvorfor du syns dette er en ok ting å gjøre? Den som kjøpte maten er nok like sulten som deg og mange studenter har dårlig økonomi. Syns det er utrolig dårlig gjort. Man kan i det minste spørre. Jeg har bodd i flere kollektiv opp igjennom og opplevde det at noen tok mat, men kun den gode og "dyre" maten. Det er utrolig frustrerende for man har gjerne et budsjett å forholde seg til, så det er ikke bare å kjøpe seg ny mat gang på gang. Løsningen ble å ha et eget lite kjøleskap på rommet og jeg oppbevarte bestikk, tallerkener og alt på rommet. Sånn kan det gå når man ikke kan stole på folk man bor sammen med. 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Min erfaring er at man låner litt av hverandre innimellom, men kjøper tilsvarende eller mer tilbake for å bøte på "skaden". Er jo helst hvis man selv mangler noe, melk eller jus eller whatever. Og så er det jo et tegn på at man begynner å bli litt manko på mat, stikker på butikken dagen etter, og kjøper også til den man har lånt av. Har heldigvis bare bodd med gode venninner i kollektiv da, så det har blitt en sånn "greie" som ingen har problemer med. De gir jo gjerne beskjed da - "lånte litt melk av deg" liksom. Ikke noe drama akkurat. Slik har jeg hatt det også. Så lenge man åpenbart ikke snylter på noen er det greit. Gi og ta. Om jeg har opplevd at noen har tatt litt kaffe av meg eller har gjort dumme småting ift renhold el.l. har jeg aldri tatt det opp. Eneste måten å overleve kollektiv på er å velge sine kamper. Men det finnes jo folk som liker småkrangling og går rettens vei for en tapt God Morgen yogurt. Anonymous poster hash: ee655...870 2
The Kitten Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 fy søren,det er så dårlig. Det er ikke sånn at den fattige stjeler fra den rike,men i et kollektiv har alle nesten samme økonomi og deler mye av eiendom. hvorfor behandle de så respektløst da? kollektiv er så forferdelig.. Og da hadde det vært greit eller? 1
Red-Ruby Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Og da hadde det vært greit eller? Vel,nei, men jeg hadde blitt mer lei meg hvis min søster stjal fra meg enn min nabo. Og jeg hadde blitt mer lei meg hvis en på mitt nivå stjal, enn en som var virkelig sulten. Det finnes gråsoner,mener jeg da!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Lurer litt på hvorfor du syns dette er en ok ting å gjøre? Den som kjøpte maten er nok like sulten som deg og mange studenter har dårlig økonomi. Syns det er utrolig dårlig gjort. Man kan i det minste spørre. Jeg har bodd i flere kollektiv opp igjennom og opplevde det at noen tok mat, men kun den gode og "dyre" maten. Det er utrolig frustrerende for man har gjerne et budsjett å forholde seg til, så det er ikke bare å kjøpe seg ny mat gang på gang. Løsningen ble å ha et eget lite kjøleskap på rommet og jeg oppbevarte bestikk, tallerkener og alt på rommet. Sånn kan det gå når man ikke kan stole på folk man bor sammen med. Spørre, ja..haha. Det er ikke så enkelt når det bor hundrevis i samme kompleks. Hadde ikke et fnugg av dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: bc8b9...521 1
Purple Diamond Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 (endret) Jeg synes det høres utrolig frekt ut. Man må i det minste spørre først og ikke bare ta. Jeg kunne til nøds lånt f.eks. vaniljesukker, men da hadde jeg kjøpt ny så fort jeg skulle handle igjen. Å bo i kollektiv er noe dritt. Veldig glad for at jeg bor alene nå, og slipper å dele/bli frastjålet mat! Endret 30. mai 2014 av Purple Diamond 1
søtpai Skrevet 30. mai 2014 #15 Skrevet 30. mai 2014 Er folk i afrika dårlige mennesker? Har bodd i hybelhus og tok mange ganger mat(innpakket og uåpnet) fra de andre. Er man sulten så er man sulten Anonymous poster hash: bc8b9...521 Glad jeg ikke bor med deg. 10
Gjest alegria Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Gjør virkelig folk dette? Glad jeg slipper å bo i kollektiv.
mie23 Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Skjedde hele tida på folkehøgskolen. Merka jo at folk ble irriterte, men var ingen som lagde en stor greia ut av det.
Gjest Mr. Toad Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Skjedde når jeg bodde i studentbolig for mange år siden. Fant ut jeg ville ta hevn. Kjøpte biff som jeg "marinerte" i den skålen som dobørsten står i. Visstnok ble biffen stjålet (som seg hør og bør). Litt senere skrev jeg et hyggelig brev der jeg forklarte med bilde hva jeg hadde gjort med kjøttstykket. Maten min fikk stort sett stå i fred etter det Endret 31. mai 2014 av Mr. Toad 20
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Jeg tar som regel litt her og litt der. Siden jeg deler kjøkken med seks andre kan jeg bare ta litt av hver, så merker ingen det. Litt pålegg her, smør der og to brødskiver der. Omtrent halvparten av det jeg spiser er nok andres Anonymous poster hash: 73b03...560 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Jeg kunne aldri ha bodd på kollektiv. Hadde maten min ofte blitt stjålet hadde du sett øksemord i nyhetene. Anonymous poster hash: fac76...277
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå