Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å skrive en bok.

Stikkord for boken er: Familiedrama, misbruk, voldtekt, manipulering, kjærlighet, frihet, vold, sex, call-girl og alkoholisme.

Ville du lest den?

Anonymous poster hash: 8ef1e...aee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke noe for meg. Jeg liker i hovedsak grøssere, mysterier og krim. Men om det er en god ide eller ikke er nesten umulig å si ut fra disse stikkordene, når jeg ikke vet noe om handlingen. Ønsker deg uansett lykke til!

Anonymous poster hash: 8d129...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det. Det er ikke noe jeg ikke har lest om før.

Anonymous poster hash: fd8d2...a09
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville gitt den en sjanse.

Gjest Timber
Skrevet

Nei. Det er ikke min sjanger overhode.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å lest den om den var sann. Men oppdiktet i den sjangeren har jeg lite interesse av.

Anonymous poster hash: 61f18...0d0
AnonymBruker
Skrevet

Den er delvis basert på min egen livserfaring. Tror dere det kan føre til at jeg får frem det menneskelige i den?

AnonymBruker
Skrevet

Den er delvis basert på min egen livserfaring. Tror dere det kan føre til at jeg får frem det menneskelige i den?

Det har ingenting å si hva en bok handler om så lenge den er godt skrevet. Det å ha opplevd det selv er ikke noen garanti for at det blir en bra bok. Derimot er det mange som har opplevd mye vondt og vanskelig som heller burde gått i terapi og skrevet for sin egen skyld og ikke for å gi ut boken. Det er mange som ikke klarer å lage god litteratur ut av noe som er så nært.

Så nei, dette høres ut som en bok jeg ikke tror blir noe bra. Med mindre du heter Beate Grimsrud, Karl Ove Knausgård eller Kim Leine. I så fall kan du skrive uansett, og i så fall hadde du ikke stilt spørsmålet.

Anonymous poster hash: e90f7...5b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer helt ann på hva som blir spesielt med historien og måten du skriver på. Blir det liksom noe annet, nytt og spennende enn det som allerede finnes der ute? Høres ut som litt for mye drama osv til at det blir interessant, berikende og givende, men som sagt så kommer det helt ann på skrivemåten og formidlingsevnen din. Selve temaene er ikke noe for meg, liker bedre å lese bøker som gir positive følelser, men sikkert mange som liker det du tenker å skrie om også :)

Anonymous poster hash: 99a7e...360
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si hva boken handler om, kun hvor godt den er skrevet.

Du må bare begynne å skrive, gå skrivekurs, få innspill fra fagfolk og se hva du får til.

Anonymous poster hash: d109f...d57

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg har lest endel slike bøker tidligere, og aldri følt at bøkene var noe bra. Dessuten glemmes de fort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Så fort jeg ser at en bok kan handle om voldtekt eller lignende velger jeg det bort.

Anonymous poster hash: eaf24...efc
AnonymBruker
Skrevet

Hvis boken er godt skrevet, ja, absolutt.

Anonymous poster hash: 37810...6a4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis du putter det i verdensrommet går det bra. Funka for Battlestar Galactica.

Skrevet

Dessverre ikke, det kryr av slike bøker, og om det er basert på delvis virkelige hendelser kan det fort bli veldig selvhøytidelig, selvmedlidende eller overdrevet intimt. (Noen av) temaene kan være interessante i seg selv, men det bør være vinklet mot noe annet enn at man skal skrive av seg noe traumatisk (eller forsøke å sjokkere med kontroversielle bilder) dersom jeg skal få lyst til å lese den.

Jeg er dramatiker selv og unngår bevisst å skrive om ting som er mer eller mindre selvopplevd, det er ofte de tekstene som er minst interessante for andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, blir bare kvalm og lei meg av å lese om sånne triste ting..

Anonymous poster hash: a4592...d48
Skrevet

Pluss på en seriemorder så er jeg med

Skrevet

Har vel lest noe lignende før, i kriminalromaner. Men tja, kunne godt lest en sånn bok hvis den var godt nok skrevet.

Skrevet

Nei, styrer glatt unna alle sånne "fra virkeligheten"/selvbiografiske utgivelser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...