Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg starta nylig i ny jobb nå på nyåret, som jeg trives utrolig godt i! Har også blitt kjent med mange nye kolleger, og det er en spesielt som jeg har blitt ekstra godt kjent med som jeg nå kan kalle en god venninne. Vi finner på veldig mye sammen, vi er jevngamle og er veldig like på mange områder. Hun har ikke mange venninner, og har holdt seg mye for seg selv eller med kjæresten sin. Jeg har et større nettverk enn henne, og av den grunn har jeg begynt å merke litt sjalusi fra hennes side. Hvis vi er sammen en dag og tlf min ringer eller jeg får en sms fra en annen venninne, blir hun skikkelig sur! Jeg både hører og ser det på hele kroppspråket hennes at hun blir sjalu. Og hun kan si så spydige kommentarer som bare blir skikkelig teit. og noen fredager kan hun spørre hva jeg skal i helgen, og sier jeg at jeg skal til en av venninnene mine, blir hun skikkelig rar og sjalu. Også vis jeg snakker med noen andre kolleger, kan hun se bort på meg, og bare se skikkelig sur ut og bare gå en annen vei, stanse for så å nesten kik titte bort på meg og den andre kollegaen. Hun uttrykte sin sjalusi her om dagen på meld at hun mener hun blir utestengt av meg og en annen kollega, fordi hun ser vi har det gøy og ler sammen!!

Jeg er veldig flink til å spørre henne om å finne på ting og jeg er alltid den som tar initiativ til det, men hun kan ikke fordi hun skal være med kjæresten sin!!

Begynner å bli ganske lei av dette her nå.. Så hvordan kan jeg forholde meg til dette?

Beklager litt rotete innlegg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Minpin
Skrevet

Skjønner ikke helt hva slike som henne tenker. Hun kan jo ikke forvente at du skal kutte ut de andre vennene dine bare fordi du nå har blitt kjent med henne. Samtidig skjønner jeg at det kan være sårt hvis hun ikke har noen andre. Du må nesten bare forklare henne at du ikke mener å ekskludere henne, men at du må få lov til å nyte andres selskap også uten at hun skal bli sur på deg. Ta det opp på en ordentlig måte, vær litt ydmyk. Kanskje hun da skjønner at hun er slitsom når hun holder på sånn og gir seg i frykt for å miste deg. Hvis hun derimot blir enda surere av at du tar det opp tror jeg dessverre ikke det er så mye annet å gjøre enn å kutte henne ut med mindre du orker å leve med oppførselen hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...