Gå til innhold

Ut i naturen med barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Timber
Skrevet (endret)

Det kan hende jeg går på rare plasser der ingen andre ferdes omtrent. Men siden jeg bor på en veldig folksom kant av Østlandet så synes jeg det er rart at jeg omntrent aldri (dvs veldig sjeldent) treffer på mennesker under 30 år omtrent i naturen (litt overdrevet sikkert noen som er i 20 årene også). Jeg treffer på joggere, syklister, pensjonistpar på tur, hundeeiere og et og annet voksent menneske dersom man ikke tråkker i hovedløypene.

I år har jeg vel truffet på barn under 15 år 3-4 ganger bare, og jeg er mye ute til alle døgnets tider (har hund). Jeg vokste opp mer eller mindre på tur som liten, og undres litt over at jeg treffer barn så sjeldent ute på tur. Går ikke folk tur med barn på Østlandet noe mer rett og slett?

Og hva gjør dere selv? Hvor mye er dere ute i naturen med barna deres? Sånn utover å være på en lekeplass eller på stranden. Drar dere på sykkelturer? Gåturer? Teltturer etc?

Nå skal det sies at jeg er litt glad i å ha skogen for meg selv, men jeg synes det likevel er litt trist. For jeg er så sneversynt i min egen verden på akkurat det området, at jeg mener at alle har glede av å komme seg ut i naturen og beveget seg litt... :laugh:

Endret av Timber
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig mye ute i naturen. Bor på bygda og har skog og fjell som nærmeste nabo. I tillegg er vi mye ute med jobben, og ofte kan ungene være med. For oss er det egentlig den beste tiden som finnes, når vi skal kose oss og gjøre ting sammen ender vi i skogen eller på fjellet. :)

Skrevet

Jeg gjør. Men mine barn er under skolealder, så det blir mest helt korte turer i nærområdet. Max 1-2 km før vi tar en lang pause med drikke og niste, grave i bekken, fekte med pinner og klatre i trærne.

Så det er ikke så rart at du ikke har truffet oss (dessuten bor vi ikke på Østlandet, ha-ha!)

Men vi drar på båtturer i skjærgården her, fisker krabber og makrell, kaster steiner og ramler på sjøen. Det er også fint friluftsliv.

Telttur har vi ikke prøvd enda, og sykkelturer er litt utfordrende når man ikke kan sykle og er for rastløs til å sitte bakpå...

Skrevet

Tror det kommer an på hvor man ferdes. I mitt lokale skogsområde er det kjempemange barnefamilier som går tur, oss inkludert :) Veldig hyggelig og gøy for både store og små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...