AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Jeg bor i kollektiv og en av de jeg deler med pleier å sette på vaskemaskina på kosvask hver gang han skal vaske håndklær osv. Problemet er at han lar de være i maskina i over et døgn før han finner det for godt å ta de ut å henge de opp.. Er det bare noe jeg innbiller meg eller er dette egentlig veldig ekkelt? Tenker at når klærne ligger så lenge i maskina våte så må det da bli muggdannelse.. Hver gang han vasker noe annet så setter han ALLTID på hurtigvask. Skjønner ikke hvorfor når det uansett tar et døgn før han tar de ut.. Blir det mugg eller overdriver jeg? Anonymous poster hash: 5e3ce...507
Dreamworld Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 (endret) Høres merkelig ut at han setter på kortvask når han mener han har så god tid.. dem burde taas ut så fort den er ferdig egnt. lukter ikke godt når det ligger en stund, ihvertfall ikke et døgn.. så ja det er ikke lurt dem ligger så lenge i maskinen. Endret 30. mai 2014 av Dreamworld
Bruble Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Det er vel ikke helt ideelt, men tror ikke det mugler på et døgn Jeg kan sette på maskina og glemme den til dagen etter uten at det har gått ut over klærne til nå.. Vasker håndklær på 60 og 90 grader.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 De blir jo sure når de ligger så lenge våte. Uhygienisk er det kanskje ikke, men det stinker jo, og det er litt mot sin hensikt når man vasker ting... Anonymous poster hash: 3eae9...0e6 1
Gjest Evel Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Æsj! Nyvaskede plagg og håndklær etc skal aldri ligge i maskinen etter at vasken er ferdig. Det vil danne seg lukt i maskinen og klærne etterhvert, og andres klær vil påvirkes av dette. I verste fall må han kjøpe ny vaskemaskin for egne penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå