Gå til innhold

Dåpsgave


Susie C

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig blitt tante :-) Snart skal veslejenta døpes, og jeg lurer på om noen har noen god ide til dåpsgave? Mannen min og jeg skal være faddere, og jeg har lyst til å gi noe spesielt, men har få eller ingen ideer om hva. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å åpne en bank konto i hennes navn?! Dere setter inn en "start sum" som på en måte er dåpsgaven. Behøver jo bare å gi dem "kontoutskriften"og ikke selve boken. Så kan dere sette inn småpenger der i ny og ne å gi henne boken til konfirmasjon. Selvom dere abre skulle sette inn 30,- her og 50,- der blir det penger. Onkelen min gjorde det til meg og boken jeg fikk på konirmasjonen hadde 3.000,-

Jeg var overlyklig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også være faddere får tantebarnet vårt snart.

Vi gir 500,- på en ferdig åpnet konto. Der kan foreldrene siden fortsette og spare. Det er så lett å bruke opp de 500,- om en får kontanter ( ...snakker av erfaring her... :oops: :wink: ), selv syntes jeg det var greit å få en konto med penger.

Ellers er det jo mange som setter pris på alle mulige "duppeditter" som;

boks til tenner/hårlokk,

dåpspapirholder,

ramme i tinn/sølv.......

Om du søker på dåpsgave her inne finner du masssse... :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, mange tips allerede - kjempeflott :-)

Om du søker på dåpsgave her inne finner du masssse... :) :)

Prøvde det, men fikk 0 treff, jeg :-?

*Er litt forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Jeg er enig med de over meg når det gjelder penger. Min datter fikk kjempemange smykker, som er for små nå.. kjempesøte og ett fint minne, men de kan ikke brukes mere..

Bunadsølje er fint å få.. Den kan jo gå i arv.. :wink:

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg var fadder til ei jente for noen år siden og da ga jeg og min mann (vi er tante og onkel) en medaljong i gull med anheng (i double). Tror vi betalte rundt 700,-.

Vi valgte bevisst ikke å kjøpe et typisk barnesmykke fordi vi ønsker at det skal være et minne hele livet. Medaljongen var sånn passe stor slik at hun kan bruke den nedpå magen nå som hun er liten og mer som et anheng når hun blir stor.

Slike duppeditter som Thomasine skriver om er jeg personlig ikke spesielt glad i. Det blir på en måte så unødvendig, men det går på smak og behag.

Skikkelige eventyr- eller sangbøker kan også være fine gaver.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine unger har fått kniv (sånn type jakt/friluftsliv), med inngravering på knivseggen. Vi har også gitt bort dette til vårt tantebarn - en jente. Det var en veldig populær gave. Da de åpnet den, hørte jeg noen si i bakgrunnen "der ser du. Man KAN gi kniv til en jente" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde er en veldig fin gave, Et som er fint å ha på barne rommet, men som kan være fint å ha senere også.

Ellers så er det jo alltids noen praktiske ting man ønsker seg på når barna er så små, så det går jo ann å høre om det er noe de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår eventyrboksamling som en annen nevnte over her. Det er mange gode bøker i "Den store..."-serien og de likte jeg godt da jeg var mindre. Personlig synes jeg slike sølvplett-duppeditter som tann-boks, fotoramme og slikt er vanvittig stygt og upersonlig og kan ikke skjønne at folk gir bort slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle svar!!! Har ikke bestemt oss enda, men her var det jo mange gode ideer :-)

Og takk for søketips - så får jeg kanskje til det også litt bedre framover :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg malte/lakket et skrin som jeg la et smykke i. Skrinet hadde også navnet til dåpsbarnet på.

Vi ga også en pengesum på bok i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...