Gå til innhold

Når det er sol og fint ute, og allikevel har du ikke lyst til å være sosial...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik har jeg hatt det de siste dagene, og det irriterer meg litt fordi jeg vet at jeg vil ha godt av å komme meg ut og slikt. Allikevel er har jeg overhode ikke lyst, selv om jeg forteller meg selv alle mulige gode grunner for at jeg burde komme meg ut.

Er det noen andre her som også har det slik for tiden? Jeg irriterer meg grønn over meg selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt slike plager også, men ikke før temperaturen er ca 25 eller mer. Men det var ikke dette jeg tenkte på her. Jeg har vært veldig lite sosial i vinter og tenkt at når våren kom og været ble bra så skulle jeg bli mer sosial og gjøre ting. Men når jeg føler for å mure meg inne da kommer jeg meg ikke ut. Så irriterende.

Skrevet

Er du kanskje en innadvendt person? I så fall er det helt naturlig at du trenger mye alenetid for å lade batteriene. Om du ikke er det så er det er jo mye annet rart som kan føre til at man ikke orker ting man vanligvis liker å gjøre. Vitaminmangel, depresjon, angst, medisin som gjør at du føler deg mer trøtt, osv.

Har du noen tanker om hva det kan komme av? Jeg trives veldig godt med å være alene (selv om det selvsagt er hyggelig å finne på ting med venner en gang iblant), så synes ikke du skal tenke så mye på det hvis du bare har lyst til å være litt for deg selv. Om du derimot tror det kan være et symptom på noe du sliter med, fysisk eller psykisk, er det nok en god idé å ta det opp med fastlegen din :)

Skrevet

Jeg har det nesten likens, men jeg elsker sola...
Men...Jeg orker ikke å sitte ute uten å gjøre noe som helst :fnise:
Skal jeg sole meg MÅ jeg være i aktivitet..

Jeg kunne gått en tur ute idag, men har fiklet med en del husarbeid idag :)

Skrevet

Er du kanskje en innadvendt person? I så fall er det helt naturlig at du trenger mye alenetid for å lade batteriene. Om du ikke er det så er det er jo mye annet rart som kan føre til at man ikke orker ting man vanligvis liker å gjøre. Vitaminmangel, depresjon, angst, medisin som gjør at du føler deg mer trøtt, osv.

Har du noen tanker om hva det kan komme av? Jeg trives veldig godt med å være alene (selv om det selvsagt er hyggelig å finne på ting med venner en gang iblant), så synes ikke du skal tenke så mye på det hvis du bare har lyst til å være litt for deg selv. Om du derimot tror det kan være et symptom på noe du sliter med, fysisk eller psykisk, er det nok en god idé å ta det opp med fastlegen din :)

Jeg trives godt alene, men har opplevd et tøft brudd i fjor og vært igjennom flere operasjoner. Jeg føler meg ikke helt ferdig med alt enda, så godt mulig dette påvirker meg mer enn jeg tror.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det nesten likens, men jeg elsker sola...

Men...Jeg orker ikke å sitte ute uten å gjøre noe som helst :fnise:

Skal jeg sole meg MÅ jeg være i aktivitet..

Jeg kunne gått en tur ute idag, men har fiklet med en del husarbeid idag :)

Jeg hater å sole meg liggende og slikt :fnise: Da foretrekker jeg å gå turer :)

AnonymBruker
Skrevet

Slik har jeg hatt det de siste dagene, og det irriterer meg litt fordi jeg vet at jeg vil ha godt av å komme meg ut og slikt. Allikevel er har jeg overhode ikke lyst, selv om jeg forteller meg selv alle mulige gode grunner for at jeg burde komme meg ut.

Er det noen andre her som også har det slik for tiden? Jeg irriterer meg grønn over meg selv!

Jeg leser til eksamen, så har ikke noe valg. Gikk meg en tur i går i fint vær, for å få litt frisk luft, det var fint.

Syns uansett ikke at du skal tvinge deg selv til noe, og det positive med det? Du slipper de der dumme UV-strålene, og huden din vil takke deg senere :laugh:

Anonymous poster hash: ffc91...b22

Skrevet

Jeg trives godt alene, men har opplevd et tøft brudd i fjor og vært igjennom flere operasjoner. Jeg føler meg ikke helt ferdig med alt enda, så godt mulig dette påvirker meg mer enn jeg tror.

Det er i så fall en veldig forståelig grunn. Kjenn godt etter neste gang du tenker at du ikke orker noe. Er du fysisk sliten og kroppen trenger tid til å hente seg inn, bør du ikke pushe på med å gjøre alt du føler du burde gjort. Om det derimot er mer psykisk, fordi det liksom er lettere å bare la være å gjøre noe, kan det kanskje være greit å "tvangssosialisere" seg selv litt :fnise: Det er heller ingenting i veien for å legge lista lavt til å begynne med. Inviter en venn eller to hjem til deg, så får du snakket med andre og gjort litt av det du har lyst til, uten at det blir så mye stress og jobb rundt det.

Skrevet

Jeg leser til eksamen, så har ikke noe valg. Gikk meg en tur i går i fint vær, for å få litt frisk luft, det var fint.

Syns uansett ikke at du skal tvinge deg selv til noe, og det positive med det? Du slipper de der dumme UV-strålene, og huden din vil takke deg senere :laugh:

Anonymous poster hash: ffc91...b22

Hehe ja, det er jo en positiv ting! :fnise:

Men huff, det er så kjedelig å presse meg til å gjøre noe jeg ikke har lyst til. Og jeg burde jo ha lyst til å være mer ute nå. Så nå tenker jeg at ok, det er lørdag i morgen, kanskje jeg kan komme meg ut da. Alltid en ny dag. :blomst:

Skrevet (endret)

Det er i så fall en veldig forståelig grunn. Kjenn godt etter neste gang du tenker at du ikke orker noe. Er du fysisk sliten og kroppen trenger tid til å hente seg inn, bør du ikke pushe på med å gjøre alt du føler du burde gjort. Om det derimot er mer psykisk, fordi det liksom er lettere å bare la være å gjøre noe, kan det kanskje være greit å "tvangssosialisere" seg selv litt :fnise: Det er heller ingenting i veien for å legge lista lavt til å begynne med. Inviter en venn eller to hjem til deg, så får du snakket med andre og gjort litt av det du har lyst til, uten at det blir så mye stress og jobb rundt det.

Jeg har ikke fått gjort så mye etter operasjonene, og jeg kribler egentlig etter å få ordnet opp i ting. Men det var det å komme seg ut og være ute. Det er jo så forbaska synd også, fordi det er så fint vær, grønt og blomster over alt. Og så sitter jeg her inne..

Men i morgen, håper jeg at jeg kommer meg ut døren. Jeg skal ihvertfall forsøke :blomst:

Endret av Evel
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er noe jeg skal, så kan jeg fint sitte inne hele dagen. Har verandadøren oppe, men ikke noe mer. Jeg har ikke noe behov for å være ute, selv i 25 varmegrader. Plager ikke meg, men det plager tydligvis andre, for jeg får mye kommentarer på det.

Anonymous poster hash: 8540a...016
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Om det ikke er noe jeg skal, så kan jeg fint sitte inne hele dagen. Har verandadøren oppe, men ikke noe mer. Jeg har ikke noe behov for å være ute, selv i 25 varmegrader. Plager ikke meg, men det plager tydligvis andre, for jeg får mye kommentarer på det.

Anonymous poster hash: 8540a...016

Kommentarer fra andre er bare dumt. Som om en selv ikke kan vurdere når en burde, skulle eller må ut døren. :hug:

Endret av Evel
Skrevet

Lykke til i morgen, da! Håper du får en fin dag, uansett hva du bestemmer deg for å bruke den til :)

Skrevet

Lykke til i morgen, da! Håper du får en fin dag, uansett hva du bestemmer deg for å bruke den til :)

Takk! :blomst: Håper inderlig det jeg også :)

Skrevet

Jeg hater å sole meg liggende og slikt :fnise: Da foretrekker jeg å gå turer :)

Omg skrev jeg bare det jeg skrev :fnise:

Skulle skrive mer, men var i midten av å svare på telefon og skru av plata /ler

Skulle jo skrive mer enn bare "Meg meg meg"

Er ikke alle som gidder å være sosial når det er fint vær heller,

Mange som synes det blir stress med å planlegge noe med venner om det er fint vær, også er det folk som jobber, har barn, osv osv, man kan liksom ikke bare si en uke i forveien "heiii blir du med å grille ute om det er fint vær til helga" Mye stress å bare planlegge noe om man blir stressa fort :)

Sånn er jeg ivertfall, jeg blir sliten av stress,bare å tenke på at det gir meg stress får meg stressa, også kjas og mas og slike ting, da står jeg heller over til jeg har lyst å være sosial :fnise:

Ellers er det jo koselig å bare være alene gå ut litt når man selv føler for det.

JEG får dårlig samvittighet om jeg ikke er ute ivertfall 15min dagen...o.o

men av og til gidder jeg ikke mer enn å gå ut med søpla (som ligger 100m ned i veien!) og hente posten som er 100m andre veien :fnise:

Skrevet

Omg skrev jeg bare det jeg skrev :fnise:

Skulle skrive mer, men var i midten av å svare på telefon og skru av plata /ler

Skulle jo skrive mer enn bare "Meg meg meg"

Er ikke alle som gidder å være sosial når det er fint vær heller,

Mange som synes det blir stress med å planlegge noe med venner om det er fint vær, også er det folk som jobber, har barn, osv osv, man kan liksom ikke bare si en uke i forveien "heiii blir du med å grille ute om det er fint vær til helga" Mye stress å bare planlegge noe om man blir stressa fort :)

Sånn er jeg ivertfall, jeg blir sliten av stress,bare å tenke på at det gir meg stress får meg stressa, også kjas og mas og slike ting, da står jeg heller over til jeg har lyst å være sosial :fnise:

Ellers er det jo koselig å bare være alene gå ut litt når man selv føler for det.

JEG får dårlig samvittighet om jeg ikke er ute ivertfall 15min dagen...o.o

men av og til gidder jeg ikke mer enn å gå ut med søpla (som ligger 100m ned i veien!) og hente posten som er 100m andre veien :fnise:

Det går bra. Gjør ingenting om du skriver meg meg meg :)

Ja, jeg er litt slik jeg også, men kan ta mye på sparket om jeg har mulighet til det. Men som nevnt, jeg tror det hele henger sammen med brudd og operasjoner. Ting er litt sårt enda, selv om jeg har fått mye på avstand.

Enkelte dager har jeg ikke orket å sjekke posten før sent på kvelden. Det burde vel fortelle meg at jeg er på vei til å bli en enstøing eller noe slikt! :fnise:

Skrevet

Det går bra. Gjør ingenting om du skriver meg meg meg :)

Ja, jeg er litt slik jeg også, men kan ta mye på sparket om jeg har mulighet til det. Men som nevnt, jeg tror det hele henger sammen med brudd og operasjoner. Ting er litt sårt enda, selv om jeg har fått mye på avstand.

Enkelte dager har jeg ikke orket å sjekke posten før sent på kvelden. Det burde vel fortelle meg at jeg er på vei til å bli en enstøing eller noe slikt! :fnise:

Hehe x)

Alle kan ha dårlige dager enten det er psykisk eller fysisk, man tar bare en dag av gangen og tar det derfra :)

Skrevet

Hehe x)

Alle kan ha dårlige dager enten det er psykisk eller fysisk, man tar bare en dag av gangen og tar det derfra :)

Ja, det er ingen nåde! :) Men hjelpe meg så irriterende dette føltes i dag :fnise: Jeg ser på klokken, og den er 20, og det er sol. Det føles nesten som når et sår gror og det klør! Du venter avsindig på at det skal slutte med å klø og at såret skal bli grodd!

Jeg skulle hatt en smiley der jeg klør så fælt i håret at det står til alle sider..

• Liker 1
Skrevet

Gjett hva!?

Ja, jeg kom meg ut idag! Men nå er jeg sliten..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...